1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Nyt tuli niin kova tarjous 283:n "valmiista" kampurasta, että tais mennä konemietinnät siinä lukkoon. Sopiva lohko jonkun nurkista vielä kuleksimasta. Joskus ex-Impalan 327:a rempatessa lueskelin sbc opukset läpi moneen kertaan, mutta eihän sitä mitään enää muista. Pitää opiskella, että mihin lohkoihin tuollaisen kampuran saa laitettua ja miten muutenkin venkoilla mäntiä ja kiertokankia sekaisin. Mut sen ny ehtii..

    Alkaa oleen työkalujen kunnostus siinä hantissa, et pääsee taas peltiä vääntämään.

    Koulun paineilmavasarasta oli opiskeluvapaani aikana hukattu alavastimen "pidike". Kaupunki on köyhä, ni sorvasin ite. Sattumalta alavastimetkin löytyi yhdestä kaapista! Laitan kaikki vastimet vielä sorviin kiinni ja kiillotan peiliksi. Korkeussäädöllekin pitää koneistaa pienemmillä väleillä oleva holkki, niin voi oikein hifistellä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Shrinkerin jalusta on viimeistelyä vaille, mutta geometria meni kohdilleen. Kokeilin kutistaa ja vasaroida. Vaatii reeniä reeniä..

    [​IMG]

    Aamulla pääsee näyttämään oppilaille miten värkätään vaikka PV:n loksu seminopeasti. Tosin ollaanhan me enkkupyörää vähän ihmetelty..

    Takalamppujen upotusputkien reunan muokkausteline syntyi jämäpaloista:

    [​IMG]

    -J-
     
    teippi-mikko, MJF, 12345678910 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jaa nii.. Lisää peltihommaa (vaikka olihan tää suunnitelmissa jo). Kiinan Saksasta tuli paketti:

    [​IMG]

    Broidilla tämmönen tulossa kanssa ja ollu aiemmassakin autossa ja kuulemma ihan toimiva setti.

    -J-
     
    Muokattu: 10.2.2021
    12345678910 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vääntyy se tötterö:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vasaranjälkiä ja muita kluhmuja on, mutta kyllä ne siitä tasoittuu. Kaarevuuttakin tulee enemmän. TIG-sauma repesi, mikä oli odotettavissakin, kun kaari lähtee venymään.
    Kai tuohon joku helpompikin konsti olisi, mutta kauhean mukavaa on käsin muovaaminen. Joka kerta se vaan yllättää, miten metalli tottelee/on tottelematta.

    Paremmilla työkaluilla on mukavampi tehdä ja opetella kuin pehmeillä halppiksilla.

    [​IMG]

    Pistetään vielä päivän päätteeksi unelmakuva netistä. Tai onko se sitten tosielämän painajainen..

    [​IMG]
    -J-
     
    rekkamies, Inlinee, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Seevu tykkää tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    No jo on peli! Puolelle sylintereistä kaasarin kurkku on suoraan tiputusyhteydellä imukanavaan ja loput jonkin laiseen plenumiin ja sieltä sitten jonnekin. Täytyy olla hyväkuntoiset kaasarit, jotta tuon saa toimimaan edes jotenkuten off-idle alueella.

    Neljä TBI ruiskua tähän pakettiin?
     
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jumalauta, Miguelos nappas Seevun "housut kintuissa"..
    Nyt sillä ei o muuta mahollisuutta kun ostaa tuo.. Mikä muu sopis chopattuun kustomiin paremmin????? Vittu ei niin mikään.

    Tohon neljä strömppää tai holleytä päälle ja vetoi..

    :pinup:
     
  7. Enpäs miettinyt noita kanavia ennen kuin sanoit. Todella erikoinen kyllä..

    Kiitos tästäkin mielikuvasta..:p:p

    Noista Römpereistä kiinalaiset tekee kopioita:

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Itse asiassa en bongannut. Marketti on vähän pska paikka, vaikka kyllähän mä sitä seurailen.

    Mulla on itse asiassa vähän jotain kiikarissa, joten tuo kiinan strömberg oli ihan hyvä vinkki;) Mutta pidetään hulluja jännityksessä.. (ja itteäkin kanssa).

    Oli vähän kiireitä tänään, niin ei juur mitään syntynyt. Tai no pirun tarkka vaneriarkku 63 Impalan grille guardille, joka muuttaa jenkkeihin. Saatiin just mahtumaan 59.90 postipaketin mittoihin :D Yli metrin ja hinta pompsahtaa yli satkun.

    Texasiin kanssa vähän lukemista..
    [​IMG]

    Naputtelin takavalojen upotuksia vielä ja viimeistelin sikkikoneella. Ei varmaan tarvitse enempää tässä vaiheessa hifistellä, kun koppaan kumminkin hitsataan kiinni (vai juottaiskos messingillä!?!). Halkaisijaa saattaa joutua pienentämään, kun oli taaaaas ajatuskatko, mutta se on sitten "pikkuhomma".

    Pohjapeltien tiggaus vielä. Pohjalätkissä on keskikohta haettuna, mutta sopivaa lampunkantaa ei vielä.

    [​IMG]

    POMmista pyöräytin nopeesti rullat, kun putket alkoivat menemään soikeiksi. Hyvin oikeni. Mitat fiiliksellä, kun sorvi oli selän takana, niin helppo siivuttaa ja kokeilla.

    [​IMG]


    -Jake-
     
    rekkamies, esmi, 12345678910 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään tallin parantelua. Tuliaisia 3D-printtaajaltani tallin ulko-oveen:

    [​IMG]

    -J-
     
    esmi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Keulan peltien asettelussa meni tovi. Shimmitkin oli hukassa ja etsimiseen meni niin perk. kauan. Mutta nyt on hyvä toden teolla alkaa muokkaamaan.

    [​IMG]

    Piti mönkiä koneen paikalle saranoitten ruuveja löysäilemään ja kiristelemään. Saranat menee uusiksi. Niin rujot olivat, vaikka edellinen omistaja vetänyt nätin maalin päälle. Ilmeisesti autossa ollut joskus kaasujouset lisänä, kun saranoissa ja konepellissä korvakkeet. Rälläkkää!

    [​IMG]

    Eero oli apuna. Kuva by Eero.

    [​IMG]

    Siinä se ilta sitten menikin. Ehdin vielä upeat enkkulaiset voimapihdit ottaa työn alle. Pakko korjata; millä mä muuten saan 6mm pyörötangon poikki! :eek: Kaikki pultit, mutterit ja ruuvi nättejä ja mulkkaamattomia. Leukojen pultit oli tiukassa, niin annan rauhassa liota, etten ite niitä pilaa. Näitä ei saa kaupasta:

    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 15.2.2021
    rekkamies, esmi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Aloin katselemaan vasenta takaovea tarkemmin ja sehän on aika pas*a. Jenkkilässä kuulemma vaihdettu pinnan alaosa. Kantti puuttuu ja pinta on kamala. Kaivoin hangesta varaoven ja pitää sitä lähteä tarkemmin tutkimaan. Kehyksen laikkaaminen on aika paljon pienempi homma, kuin pinnan vaihto.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pulttisaksetkin tuli tehtyä loppuun. Kahvat ja pultit kylmäsinistysaineella käsiteltynä. Joskus jemmaan otettu withworth-kierretappitappisarjakin tuli käyttöön. Säätö on meikäläiselle varmaan liian vaikeatajuinen. Vai olisiko noita teriä jo aikanaan hiottu liikaa. Terät saa asentoon, mutta en vielä keksinyt miten tarpeeksi lähekkäin. Ilmeisesti liikaa liikkuvia osia.

    [​IMG]

    Sikkikoneen kanssa olen kikkaillut, kun takalamppujen upotusputket eivät olleetkaan tarpeeksi hyvät. Eilen alkoi löytymään sopivat asetukset, mutta pitänee kuitenkin sorvata yksi "naaras"-rulla laajemmalla kaarella.

    Tekniikka tuli päätettyä, kun löytyi marketista hyvä 283 ja päästiin kauppoihin. Ja nyt, kun tulossa "nostalginen" motti, niin pitäähän siihen saada tyyliin sopiva nokka. Duntovin 097 ja 30-30 tuli tsekkailtua. Joku niiden tyyppinen, mutta kait modernimpi versio olisi ok. Kansiksi powerpackit jotka on varastossa (samoin kuin pukinsarvet). Vaikkei mitään tehomottia rakenneta, niin pikkuisen potkua ja ääntä saa löytyä.

    Laatikoksi ehkä se PG, jos saadaan poikien kanssa vielä kasaan :D tai TH700R, mistä ei mitään kokemuksia, mutta kehuttiin "taloudelliseksi"

    -Jake-
     
    rekkamies, isalmela, esmi ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Tässä on kuva yhdestä 60-luvun opuksesta. Siinä on vielä muutama sen ajan nokka lisää:

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ehottomasti iso peukku tekniikasta!

    PG kruunais ton.
     
    Seevu ja Bluestone tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Haluisitte varmaan kuulla imusarjavalinnasta.. ;) Sooon..!!

    -J-
    Saan vielä vaihtokaupalla PGn turbiinin, niin olis aika näppärä ja edellisen Impalan 327+PG oli kyllä kiva.

    -J-
     
    Gary Grand ja Inlinee tykkäävät tästä.
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ja ihan varmasti halutaan kuulla!

    Pistähän kuvatusta kehiin:pinup:
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No perhana, kun se on lojunut aamuseitsemästä Turun matkahuollossa. Matkaa olisi enää Turusta 50km. Miksei (maksettu) joulupukki jo tuu!

    -J-
     
    Muokattu: 14.10.2022
    Gary Grand, Väpsy ja Inlinee tykkäävät tästä.
  17. Tässä luodaan paineita fanipojille..:cool::cool:
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Weiand tunnelram
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. max

    max Double Gearhead

    Harmi että kerkesit ostamaan sarjan,sillä mulla olis ollu jouten Holleyn Street Dominator ja sillä olis kyllä tärvellyt 283:n koko kierrosalueelta.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Voi olla, että on vielä tarpeen ;)

    Huomenna kuvaa sarjasta. Ilmeisesti matkiksella jotain viivytyksiä Turun suunnalla. Yöllä olis Salossa, mutta en usko, että Mika tulisi luovuttamaan :D

    Töttöröt valmiina hitsattaviksi koppaan.

    [​IMG]

    Suhteessa käytettyyn työmäärään, auton kalleimmat osat tähän mennessä..

    -J-
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!