Vanhoja videoita

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Rinnewood, 3.10.2009.

  1. spinout

    spinout Gearhead

    Berner Oy:n Chrysler-tuotteiden vakuuttava promofilmi 1960-luvun ½-välistä:

     
    esmi ja kerkko tykkäävät tästä.
  2. tbird61

    tbird61 1st gear

    Mahtaisko joltain löytyä klippejä 90 luvulta Porista tai Vaasasta ?
     
  3. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Automainosfilmejä 60-70-luvuilta


    Kohdassa 2:00 "Tilavuudeltaan ja teholtaan suurempi moottori" ...
    ... ja kuvaan tulee...
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    West Coast cup Kalajoki 1996



     
    raggare ja Mija tykkäävät tästä.
  5. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Tuossa jotain -70 luvulta
     
    Stratos tykkää tästä.
  6. hmr66

    hmr66 Gearhead

    -50 luvun kisaamista

     
    esmi, C5_Z06 ja malvasto tykkäävät tästä.
  7. arska54

    arska54 1st gear

    Laittakaa juutuubiin hakusanaksi "bud lindemann", niin löytyy testiajoja -60 -70 luvun vaihteen jenkeistä :)
     
  8. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    malvasto tykkää tästä.
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Historian havinaa, Härmälä 1981...jotenkin näen tuossa myös Malmin kohtalon :odconfused:

     
    esmi tykkää tästä.
  10. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    No nyt se on nähty, että youtubessa on ihan mitä vaan: avomallinen Lancia suksitelineet tanassa vetelee pokkana jäärataa Suomessa.
     
  11. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Piikkinokka-mossen ja D-type jaggen kanssa samalla radalla. Ulkomaanelävät saattaisivat pitää hieman eksoottisena.
     
  12. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Pienempi avoauto kohdassa 1:50 on ilmeisesti Austin A40 Sports Convertible 50-luvun alusta. Paikkakin varmistui, rannalla näkyvä varastorakennus on edelleen olemassa Kokkolan Ykspihlajassa.
     
  13. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Hyvä huomio. Oliko tuo muuten Mosse vai oikea Opel Olympia?
     
  14. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    Sanoisin, että ainoa keino vastata esittämääsi kysymykseen luotettavasti, olisi etsiä käsiinsä ko. tapahtuman käsiohjelma edellyttäen että sellainen on painettu. Mossen puolesta puhuu se, että runsaslukuisena maahantuodun 400/401-mallin valmistus päättyi vasta 1956 kun taas Opel olisi jo minimissään 10 vuotta vanha. Auto näyttää melko ryhdikkäältä, mutta onhan joku voinut Saksasta laivatun Opelinkin tietysti tuoreesti kunnostaa ja maalata.
     
  15. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Mikä mahtoi olla kiituri numero 24 ? Kokkola kun oli kyseessä niin ajoivatko meren jäällä ?
     
  16. elektro

    elektro 2nd gear

    24 omavalmiste Special?
    20 Jaguar MK 1
    18 Mercedes cabrio 30-luvulta?
     
  17. Scuderia Gungko

    Scuderia Gungko 3rd gear

    "Mk 1" tunnettiin tietysti silloin nimellä 2.4 litre saloon. Mersu on 200 Cabriolet B (W21).
     
    elektro tykkää tästä.
  18. hmr66

    hmr66 Gearhead



    Aamukahvin aikaan taas netin syövereitä tutkittu
     
    esmi tykkää tästä.
  19. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Kun arvo nousee tarpeeksi voiko sen näin tuplata;
    Huutokauppa sivuston tarinassa kerrotaan että erinäisiä korin osia lisättynä repro osilla on saatu aikaan 2 samalla identiteetillä olevaa D typeä yksi euroopassa toinen nyt usassa.

    https://www.christies.com/lot/lot-3933591/?intObjectID=3933591

    As can happen with old racing cars and especially D-Type Jaguars there is some controversy surrounding XKD 530. We understand that the remaining parts of the damaged monocoque (we believe without the body tag) were sold from the Nigel Moores collection to John Harper in around 1982. Using part of this monocoque, and, we believe, part of the original tail together with a new sub-frame from Lynx Engineering, a D-Type was constructed (which we will refer to, for the purpose of this text, as the second D-Type.)

    After the Nigel Moores Collection had been sold the original engine and part of the original gearbox were also fitted to the second D Type. At around this time, a subsequent owner of the second D-Type made claim to the XKD 530 chassis number. It then went to the Monaco sale held on May 22nd 1990 by Brooks Auctioneers. The second D-Type subsequently passed to the USA and is still in the ownership of a long time Jaguar Enthusiast.

    Owing to the fact that D-Types can essentially be split into two halves, on more than one occasion two cars have evolved, as in this case claiming the same identity. However, the car on sale today is offered with the benefit of a continuous and documented chain of ownership as chassis number XKD 530.

    In recent years the FIA, who issue the racing papers/documentation for most of the worlds racing events, decided to pull all the D-Type papers and re-assess the cases. At this stage in time we are told there may have been at least two sets of FIA papers extant belonging to the second D-Type in America, one from the RAC, MSA in England (as the car used to reside in the UK in the early 1990s) and another set from Switzerland. The car that is on offer today also had an English set of FIA papers. Naturally both owners had to submit their documentation of ownership and history, and 4 to 5 members of the FIA Eligibility Working Group, who are based out of Geneva (yet meet in Paris) decided that FIA papers should be issued only to the car we have on offer here today. Despite this ruling from Europe a set of FIA papers were also issued, at around the same time to the second D-Type in the USA by the American arm of the FIA (ACCUS FIA).

    We presume that these two groups on each side of the Atlantic did not discuss the case between themselves! While the FIA is the governing body of Motor Sports around the world and controls most of the licenses for cars and drivers in Europe, Asia, South America the FIA does not control vintage and historic racing in the USA. It is therefore quite true to say that both cars have a set of current FIA papers with their respective owners.

    As seen today, this car is beautifully race prepared, though it has a slight patina of use. It comes equipped with its ex-works spare 3.8 litre engine and a wide-angle head. It naturally is a front running car in its class in the right hands, as discussed above it comes with a newly re-issued set of FIA papers from the United Kingdom, Motor Sports Association.


     
  20. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Toinen on arvokas, toinen vähemmän arvokas.
     

Kerro tästä muillekin!