Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jo vain selvis paketin kohtalo. Posti on toimittanut asiamiespostiin sen paketin. Status vaan ei ole päivittynyt vantaan logistiikkakeskuksen jälkeen 28.1 mihinkään eikä kukaan ole ilmoittanut että voisin hakea sen. No, tietysti se on jo lähetetty takas jo belgiaan tai ainakin matkalla sinne joten takas sitä ei kuulemma saa. Pitäs kuulemma ottaa yhteyttä lähettäjään josko se sen taas tänne lähettäisi. Kukaan ei kuitenkaan puhunut mitään että posti korvaisi mitään kun en usko että myyjä ilmaiseksi sitä taas tänne lähettää. Mitähän se paypal tästä sanoo?
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eipä tuo Paypal:lle kuulu mitenkään, lähetys ei ole kateissa...Posti ei tuosta korvaansa lotkauta ja kadonneetkin korvataan vain kilohinnalla.
    Maksat vaan lähettäjän kulut (palautus kulut + uudelleen lähetys) ja tämä lähettää sen uudelleen.
     
  3. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Voi olla, tosin tein paypalille ilmoituksen etten ole saanu tuotettani. Toivotaan että tapaus käsitellään ennen kuin tuote päätyy takaisin belgiaan. Tein kyllä postillekin vahingonkorvausvaatimuksen samasta tuotteesta. Mukava kumminkin että myöntävät että virhe on heidän. Laitoinkin vastineessa viestiä että vika ei ole järjestelmässä vaan sitä käyttävissä ihmisissä.

    arvoitus:

    Rahat menee, tuotetta ei saa, se on vaan oma syy eli korvauksia ei tipu. Mikä se on?

    SUOMEN posti:poff:
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tämän mukaan on äärimmäisen harvinaista että posti hävittää kamaa....

    Kirjeen katoaminen harmittaa
    Postin kautta lähetetyt kirjeet ja kortit olivat usealta vastaajalta kadonneet. Eräs yrittäjä kertoi viime kesän aikana Postin hävittäneen yli kymmenen hänen lähettämäänsä kirjettä. Postin omien tilastojen mukaan kadonneita kirjaamattomia kirjeitä oli vuonna 2016 kuitenkin vain 189 kappaletta.

    Postin sidosryhmäjohtaja Timo Anttila kertoo, että Posti jakoi vuonna 2017 yhteensä 690 miljoonaa osoitteellista kirjettä, joista tiedusteluja tuli asiakkailta 2857 kappaletta.

    – Tämä vastaa 0,0004 prosenttia koko lähetysmäärästä, hän toteaa.

    Vähän epäilyttääo_O
     
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Mulla on postin paketti kadoksissa, lähetetty Naantalista 16.12 ja määränpää
    Tuusula 20.12...viimeisin tieto paketista Raisiossa 19.12 ja sen jälkeen ei mitään seurantatietoja,hävinnyt kun kusi lumeen [​IMG]

    Soittelinkin postiin kyseisestä paketista ja kertoivat että paketin lähettäjän täytyy tehdä katoamisen ilmoitus jotta he voivat ruveta etsimään pakettia.. No eipä ole kuulunut tähän päivään mennessä mitään, vaikka lähettäjä pommittanut posteilla..... Kertakikkiaan mitä touhua...
     
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Minusta postin toiminta on laillistettua ryöstöä. Vastuuta ei ole mistään mutta raha kyllä kelpaa. Jos kuljetettava tuote tuhoutuu tai häviää niin piäppä ite kippeenäs. Mitäs lähetit postin kautta. Yrittäny aina tilata kuriirifirman kautta ja välttää postia mutta aina välillä näköjään erehtyy kun ei ole vaihtoehtoja myyjällä tarjota.
     
  7. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tänään tulikin sit postia, että paketti on todettu kadonneeksi ja etsintä lopetetaan...
    Ja linkki korvaushakemukseen...

    Seuraava puolivuotta menee, kunnes posti päättää korvauksesta:mad:
     
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Pahoin pelkään, ettei niissä korvauksissa paljon odottamista ole.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mikseipä toimisi kunhan kadonnut/rikkoutunut tavara on vaikka lyijyharkko.
    Ei niin kallis ja painaa paljon...korvaukset maksetaan pääosin kilohinnalla 20e/kg, kunnon spedeilyä :odconfused:
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos paketti katoaa matkalla tullista asiakkaalle, niin kyllä se perkele minun mielestä posti on siitä vastuussa, eikä paketin lähettäjä! Kiva alkaa vänkäämään jonkun amerikkalaisen myyjän kanssa, että sori nyt vain, mutta meidän posti hukkasi sen sun lähettämän paketin mun tekemän tullauksen jälkeen, että viitsitkö tehdä siitä valituksen. :mad:
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    8.2 tehtyyn katoamisilmoitukseen ei posti virallisesti ole vastannut mitenkään vieläkään. Asiamiespisteen toimijan soitto postin esimiehelle on ainoa jossa myönsivät että mokattu on. Tämän siis välitettynä sain kuulla asiamiespisteen työntekijältä.

    Lain mukaan lähettäjän pitäisi tehdä ilmoitus katoamisesta. Hankalaksi tekee jos on ulkomaan elävä kyseessä. Huvittavinta on laki jonka mukaan ei saa sanoa että esmes minulle on paketti jos asioin abc:llä muissa asioissa joka asiamiesposti minulle. Posti ei muista ilmoittaa eikä seuranta päivity että minulle on paketti. Kukaan ei sano vaikka tietävät että paketti on muttei saa sanoa. Paketti palautetaan. Lähettäjä lähettää uudestaan. Hurraa ikiliikkuja on syntynyt. Minä kun olin luullut että se paketti seikkailee ympäri Suomea.
     
    1purehell tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei ole Postin vastuu, vaan alkuperäsen "postin" vika. Esim usps, dhl yms, vaikka posti sen ryssisi.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    no, sitten ei ole hätä päivää jos vastuu onkin belgian postilla. Sehän voi vaikka korvatakin vahingon. Minä kun olen aina luullut että se maksaa joka tyrii ja tekee vahingon mutta ei päde sitten näköjään tässä toiminnassa.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Juu ei maksa. Jenkeistä tuli paketti, maksoin tullit yms. Se tuli paikalliseen lokerikkoon. Mutta ei tullut ilmotusta, eli paketti lähti jenkkeihin takasin. Kenen vika? Postin, mutta kuka korvaa, ei Posti vaan alkuperänen lähettifirma....
    Ihan oma kokemus joulukuulta.
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mitäs ottavat niin surkeita yhteistyökumppaneita.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Surkeat kumppanit vetävät toisiaan puoleensa kuin neodynium-magneetit :odconfused:

    Tulipa tehtyä eBay ostos Espanjasta, hieman se arvelutti, mutta otin riskin tein "bidin" ja voitin.
    Rahdin kuljettajana oli parjattu GLS joka tuntui kuitenkin alusta asti hoitavan asiat kuten pitääkin...seuranta toimi hienosti, kuljetus oli nopea, väliaikatiedotteita tuli ja myös Postin seurantanumero lähetettiin sähköpostiin GLS:n taholta jossa kerrottiin että 1 - 2 päivän sisällä se on noudettavissa lähipostista.
    Postilta tulikin heti seuraavana päivänä viesti että noudettavissa Postista aivan kuten oli luvattu...lisäksi lähettäjä on piti yhteyttä ja kommunikoi selkeästi englanniksi alusta asti.
    Hän lähetti jopa aivan saman Postin noutoilmoituksen suoraan postattuna sähköpostiini vain varmistaakseen että tiedän tavaran olevan noudettavissa.
    Esimerkillistä toimintaa sekä lähettäjältä että GLS:lta, niin ja tavara oli hyvin pakattu ->> tuli ehjänä perille :odcool:
     
    Muokattu: 3.3.2021
  17. teddy99

    teddy99 Gearhead

    https://www.ostologistiikka.fi/kategoriat/toimitusketjut/matkahuolto-tyytyvainen-haukku-kampanjaansa

    "Matkahuolto tyytyväinen haukkukamppanjaansa"

    Negatiivista palautetta pyytänyt kampanja herätti suurta huomiota. Yhtiö sai 278 palautetta sekä yksityis- että yritysasiakkailta. Kampanjan toteutti reklamaatiokäsittelyyn erikoistunut tamperelainen Nonono.io Oy."

    Herätti suurta huomiota?? Onko tällaista kyselyä edes julkaistu missään? Googlekaan ei löydä mitään tuohon liittyvää. Olisivat varmaan saaneet enemmän toivomaansa palautetta, jos vaan Matkahuollon asiakkaat olisi saaneet tietää kyselyn olemassaolosta.
     
  18. hmr66

    hmr66 Gearhead

  19. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    31.1. tilattu eBaystä sähköjohtoja - vieläkin matkalla. 6.3. ilmoituksen mukaan lähtenyt välipisteestä Kööpenhaminasta, mutta ei kuulu, ei näy. USPS/ Posti.
    Suosittelen, todella suosittelen erään yrityksen mainosta mukaellen. "Mä tilaan, FedEx tuo". Ei kannata käyttää halpoja jäljitelmiä. On se, kun ei kerrasta opi...

    AHi
     
  20. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Itse pyrin ulkomailta tilatessa valitsemaan muun toimittajan kuin posti, jos vain mahdollista. Sattui 2000 luvun alussa kun olin rengas likkeessä töissä ja lähettelin renkaita asiakkaille. Vuoden sisällä posti hukkasi 2 sarjaa nastarenkaita(2 eri tilausta). Jokaisessa renkaassa oli oma paketti kortti ja siten myös seuranta koodi. Kummasti katosivat, koskaan ei löytynyt eikä korvausta. Olsiko jollain ollu renkaiden tarve...
     
    musta pässi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!