Vanhan projektin rekisteröinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja f34, 21.2.2021.

  1. f34

    f34 Double Gearhead

    Alkaa pikku hiljaa valmistua ikuisuusprojekti.
    Tarkoitus saada lumien lähdettyä liikenteeseen.
    Vehjes on joskus 90- luvulla ollut viimeksi rekisterissä ja pudonnut rekisteristä pois. En löytänyt trafin tietokannasta.
    Voi olla tyhmä kysymys, mutta Ilmeisesti pitää tehdä rekisteröintikatsastus?
    Mites kun mulla on luovarit allekirjoituksineen, mutta ei näköjään ole tullut aikanaan tehtyä omistajan vaihdosta, rekisteriotteessa lukee tietenkin, että pitää 7 päivän kuluessa ilmoittaa vaihdos. TULEEKOHAN VITUNMOISET SANKTIOT TÄÄLLÄ KEKKOSLOVAKIASSA?
    Verot ja vakuutusmaksut 15v ajalta, vaikka ei ole ollut rekisterissä?
    Auttakee hölmöä...
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Rekisteröintikatsastus tietysti.

    Ei kai mitään sanktioita tule, kun ei ole ollut rekisterissäkään ilmeisesti milloinkaan sun omistuksen aikana.
     
    Muokattu: 21.2.2021
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olet varmaan ostanut projektin siihen aikaan, kun niitä ei heti tarvinnut rekisteröidä omille nimille? Jos on katkeamaton nippu luovareita sinuun asti, niin ei ole rekisteröinnissä mitään ongelmaa.
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Siinähän mun huoli alkoi kun kaivelin rekisteriotteen ilmoitusosan esille, niin kyllä siellä takana lukee pikkupräntillä, että pitää 7 päivön kuluessa ilmoittaa.
    Oon näköjään 15 vuotta sitten tuon ostanut projektikuntoisena. Mutta ei ole tosiaan ollut mun aikana rekisterissä.
     
  5. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Ei ongelmia, jos tosiaan ei ole ollut rekisterissä ja luovarit löytyy viimeiseltä rek merkityltä omistajalta sinuun asti. Samanlaisen tapauksen rek katsastin pari vuotta sitten
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Huh, kiitoksia tiedosta. Välillä tulee epäluuloiseksi kun lueskelee juttuja niista autoverohommista.
     
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Jos rakkine ei ole rekisterissä niin liikennevakuutus ei ole pakollinen. Ja jos sitä liikennevakuutusta ei ole ollut niin ei pitäisi tulla sanktioitakaan. Ehkä ?
     
  8. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Eikä ole väliä vaikka ei ole niitä luovareitakaan katkeamatonta ketjua.Kunhan auto on ollut joskus Suomen rekisterissä ja autolle löytyy identiteetti ts.esim kantakortti jonka saa Kansallisarkistosta jos Trafin järjestelmästä ei löydy.
    Trafin Paperittoman ajoneuvon lomakkeen täyttämällä onnistuu rekisteröintikatsastus.
    Mulla on tällainen paperiton -90-luvulla rekisteristä poistettu auto jonka historian sain Kansallisarkistosta eikä viimeiseltä omistajalta tähän päivään(n.30 vuotta) ole ainoatakaan luovaria.Selvitin asian ja Trafista on ihan mustaa valkoisella että rekisteröinti onnistuu.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Yritin kanssa itse viime keväänä rekisteröidä autoa omiin nimiin jota ei ollut katsastettu pariin kymmeneen vuoteen niin ei onnistunut. Piti katsastaa ja rekisteröidä ensin että sai omiin nimiin.
     
  10. Jusmo

    Jusmo Gearhead

    Tuo se on jotenkin hölmöä että ei saa sitä omistajanvaihdosta tehtyä joissain tapauksissa kuin vasta rekisteröintikatsastuksessa. Ois yks rungoltaankin melkein poikki ruostunut metsälöytö niin ei viitsi edes projektia aloittaa tai sijoittaa tuhansia euroja ja työtunteja kun ei periaatteessa saa omiin nimiin ennen kuin on katsastuskunnossa...
     

Kerro tästä muillekin!