Venttiilinvarren kumien vaihto....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Rocker, 21.5.2010.

  1. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Osa tuosta, sinisestä palaneen öljyn katkusta voi hyvinkin johtua huonoista venttiilinvarren kumeista ja loppuosa savusta tulee sieltä männän ja sylinterin välistä.:(
     
  2. xp

    xp Gearhead

    Itse melkein kippasin moottoripyörän rasvamonttuun ohivuototestissä. Eli paine pyttyyn, ja kampuran päässä hylsy ja vääntövarsi. paine käänsi kampuraa, varsi kampesi pyörää kohti monttua ja en heti huomannut. Ei ihan kaatunut. Eli eihän tämä aiheeseen kuulu kuin hyvin vähän.
     
  3. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Manuaalia kun tutkin niin siellä on semmoset o-renkaat,ja niiden vaihto ilmeisesti onnistuu kansien ollessa paikallaan?
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei kai ton ikäsessä oo ku "sateenvarjot"? Ja vaihto onnistuu kyllä ihan kannet paikallaan.
     
  5. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Kyllä siellä o-renkaat on.
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No siitä vaan vaihtaan sitten. Ihan kiva pikku proggis, tulee kone tutummaksi ja parannuskin saattaa olla tuntuva. Pelkät o renkaat ei ole kovin tehokkaat, jos niistä on edes mitään jäljellä.
    Ja lisää sitten samalla ohjurin päähän kiinnittyvät kumimuhvit ja/tai venttiilivarren sateenvarjot.
     
  7. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Mut paikallaan pystyy vai?
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    *Olettaisin* näin, ellei cadin venttiilijousissa, keinuvivuissa tms ole jotain erikoisuutta mikä sen estää. Cadin kone on mulle uppo-outo.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    pystyy ainaki sateenvarjot pistämään venttiilien päihin mikäli sellaset jousten alle mahtuu.

    tosin jos ohjurit on jo ihan loppu, ei välttämättä saavuteta mitään hirmusia parannuksia.
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Pitää ottaa keinuakseli irti ja alkuun yhestä kiilapalat ja kattoo miltä näyttää.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  11. manuel

    manuel Gearhead

    purkasin kannesta 1 imu ja 1 pakoventtiilin,mikä ihme bakeliitiltä näyttävä rikka oli kumien päällä? kumit näk ford org. ex ja in merkinnöillä.mitkähän kumit tilalle ois hyvät?
     
  12. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Moi!
    Oisko hyviä suosituksia pk-seudun liikkeistä joilta onnistuisi tämä venttiilinvarren kumien vaihto vuoden -77 440 koneeseen?
    Vahva epäilys, että päästelee hiukan öljyä läpi muutaman pytyn kohdalta kun käynnistäessä pölläytyää sinistä savua ja muutama tulppa karstottuu suht nopeaan tahtiin.
     
  13. Tässä muuten aiheeseen liittyvä video:

     
    Vezques, Malossi ja Vermilion tykkäävät tästä.
  14. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Hei kiitos videosta, se on aika selventävä että mitenkä homma hoituisi.
    Mahdollisuus työtiloihin kyllä olisi eli periaatteessa tähän operaatioon voisi uskaltautua ehkä ihan omatoimisesti...
    Mitähän kaikkea sitten olisi syytä hommata ennen operaatiota?
    Tuollainen
    - tulpanreikäpaineilma liitäntä
    - puristintyökalu venttiiliä varten
    - uudet venttiilien kumit
    - venakoppien tiivisteet
    - rakotulkki ym muut työkalut

    Ei ole tullut aikaisemmin ropailtua näitä V8 koneita niin siksi kynnys ryhtyä hommaan on vähän isompi...
     
  15. Satuin eilen katselee sitä videota, kun seurailen tuon sedän kanavaa. Ne videot on hyvin tehty, niin niitä mukava seurata.
     
  16. manuel

    manuel Gearhead

    Ja muista tukita kaikki kannen rakoset ennenkuin alat irroittaa niitä venttiilin kiinnikkeitä...
     
  17. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Löytyyhän ne kiilat sitten sieltä öljypohjasta. :poff:
     
  18. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Eilen wheelerdealersin pojat olivat samassa hommassa, sateenvarjojen vaihdossa. Näppärästi kävi.
     
  19. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Joo satuin itsekin juuri näkemään kyseisen jakson. Olisikohan ohjelmassa nähty jousipuristin näppärin kyseiseen hommaan?
     
  20. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Näppärä on, mutta hidas. Löytyy pihtimallisia millä jousen saa puristumaan yhdellä puristuksella. Jos nopeus on tärkeää.
     

Kerro tästä muillekin!