Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Vois olla kyllä ihan lottovoitto, vaikkakin otin Joe Amerikaanoon varovaista sähköposti yhteyttä että saa vian poistettua autosta, vaikkei välttämättä moottorista nakkaamalla cummingssin sinne tilalle.
     
  2. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Anteeksi. Tullu vähän päissään ja enemmän suutuspäissään kirjoiteltua näitä viestejä, tullu "sanonottua mitä sylki suuhun tuo", se vaan pikaistuksissa kirjoitetut viestit pääsee bitti avaruuteen turhan nopeasti, eikä itekkään kerkeä ajatella kun tuossa painiessa kirjoittelee, vielä kun tämä älytön puhelin korjaa joka toisen tai kolmannen sanan omia aikojaan ihan joksikin muuksi kuin mitä on tarkoittanut, loppuu se olematonkin pinna.

    Että jos voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä tämä homma? Sopiiko? Kiitos ja anteeks.
     
    Gary Grand, Mr Banner, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Täytyy muuten tarkastaa tuon valkoisen/ harmaan savun määrä nyt ku kelit hieman lauhtu, tässä pakkas päivinä tuppasi kaikki diisseliä syövät lykkäävän valkohuurua putken päästä.

    Aiemmin ollu noita blazereita ja pari vanua, vapareina kaikki, ja kyllä ne jotain tummaa haituvaa jälkeensä jättivät. Tämä perkele vaan ei nyt tunnu tekevän mitään yhteistyötä. Tänään töistä tullessa pätkäsi kerran ja alko sen jälkeen vetää kuin mieletön, jos suburbanista nyt sellaista ilmausta voi käyttää. Oliskos sieltä vaan boksista tinaus irti ettei mee signaali ihan joka paikkaan? Sen rytkäsynj älkeen muuttui meinaan ihan eri autoksi, kun lähdetään ylämäkeen ahdot alkaa nousta ennen ku tulee kickdowni ja muutenkin tuli hyvin paljon virkeämpi otus.
     
  4. heikkikeskimaunu

    heikkikeskimaunu 1st gear

    Minkälaisia vikakoodin lukijaa kannattais hankkia kun pitäis saada omasta -96 pickupista sessi valo luettua selville?
     
  5. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Muokattu: 23.2.2021
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    -96 on OBD II..
    Ei onnistu enää.
    Mutta halpislukijatkin antaa koodit ulos taas noissa jo nätisti.
     
    jake81 tykkää tästä.
  7. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear


    Onnistuu se muistaakseni kakkosessakin,ja muistaakseni -96 mallia on molemmilla vai oliko se -95
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    -95 on vielä molempia..o_O
    -96 -> vaatii lukijan, mutta sillä saakin sitten kivasti koodit ulos.:cool:
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  9. wilbert

    wilbert 3rd gear

    Terve, suburban 2500 -94 abs ongelmaa olisi. Valo syttyy hetken matkan päästä kun lähtee liikkeelle. Virrat päällä ja käynnistäessä valo toimii kuin kuuluukin. Anturit käytetty auki, putsattu ja mitattu ja etupään anturit näyttää 00,9 ja jos taka akselin anturi on se siinä jakolaatikon perässä niin sieltä tulee 01.1 Tosin ei ole hajuakaan mitä nuo luvut meinaa onko ehjät vai rikki? Vikakoodeja ei suostu antamaan. Kiitos vaan etukäteen jos joku tietäis mitä seuraavaksi?
     
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Etunavat kaputt?Tyyppivikoja.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko siinä jo uus vai vielä vanha kojelauta, tai lähinnä siis virtalukko? Uuden kojelaudan mukana tuli se paska pätkivä virtalukko. Lämppärin häiriköinnin yhteydessä syttyvä abs-valo johtuu virtalukosta.
     
  12. wilbert

    wilbert 3rd gear

    Juu on uudemmalla kojelaudalla, Täytyy kysyä uutta virtalukon pohjaa siihen. Mistä mahtaa johtua että se ei vilkuta mitään koodia et mikä ahdistaa?
     
  13. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Ainakin blazerissa kävi Niin, että molemmat anturit anto täsmälleen saman vastuksen, silti tietokone sano että apparinpuoleinen oli rikki ja olihan se.
     
  14. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Mulla tekee tuo valokatkaisin temppujaan, kun laittaa valot päälle etukajarit häviää ja sisävaloista tulee stroboja. Vai onko sekin peruja virtalukosta?

    Ja btw. Tuo auto alko sen rytkäsyn jälkeen toimia, sen jälkeen on menty samalla varttitankillisella, eli viisari pysyny siinä puolen tankin ja viimesen vartin välissä.

    Muistin ettei myyjä ole käyttäny nelivetoa oikeastaan ollenkaan, auto ollu sillä viimeiset 7 vuotta ja mä taas olen käyttäny, eikä se sillon hakiessa Imatralta Hyvinkäälle muistaakseni vieny kuin vajaan puoli tankkia.

    Oisko siinä jotenkin voinu jäädä etuperän romut laahaamaan mukana ja aiheuttaa tuon kulutuksen? 4 veto kumminkin toimi eilen ihan ok ja kytkeytyy päälle ja pois.

    Mä en tiedä miten tuossa on nelivedon kytkentä toteutettu niin en osaa sanoa juuta enkä jaata mutta sulla ehkä olis joku parempi käsitys asiasta?
     
  15. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Valokatkaisimet on näitten yksi iso murheen kryyni moneen häiriöön.

    Huomaatko mitään eroa ohjauksessa tai kääntyessä sen rytkäyksen jälkeen?
     
  16. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Enpä oikein osaa sanoa, ehkä se takaveto päällä hieman jotain rutinaa piti kun tappiin käänsi. Nelikko päällä en edellisistä oppineena yrittänytkään tappiin kääntää ja takavedollakin pyrin välttämään.
    Toinen mikä toki tuli mieleen että ois käsijarru jumitellu mutta sekin toimii. Sillä tuli itellä mieleen vaan että tuo että etupää pyörii mukana vaikkei vedä, jotkin automaatti navathan tuossakin vissiin On? Ainakin k7 blazerissa tuli ne värkkylät tutuiksi
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei siitä jää koodia, jos se johtuu siitä virtalukosta. Siltä kun hukkuu sähköt, niin ei se tiedä mikä vika tuli. Se saattaa tulla vaikka kun ajaa vähän terävään kuoppaan ja tärähtää.
     
    Gary Grand ja Mr Banner tykkäävät tästä.
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuskin on toi valo-ongelma virtalukosta lähtösin, ne kun ei kierrä lukon kautta. Noissa on kyllä tosiaan usein sulanu se kytkin, tai jopa kytkimelle tulevat johdot. En ole ite joutunu selvimään, mikä sen vois aiheuttaa. Yksi mikä on syytä tarkistaa, on akku-kori maapiuha, ja samaten kone-kori maapiuha. Tai itseasiassa kaikki maapiuhat, koska polttoainemittarin häröön taas usein on syynä akku-runko maadotuksen pätkis.

    Nelikko päälläkään ei nosta tollai kulutusta. Ei vaikka molemmat kytkennät olis koko ajan kiinni. Ajaessa sen kyllä huomais, kun ei taitu jyrkkään hyppimättä, jos nelikko on kiinni. Siinä on kaksi erillistä kytkentää, jotka menee nelikolla "kiinni". Jakiksessa ekana etuveto mukaan ja sitten etuakselissa holkki yhdistää oikean vetarin perään kiinni.
     
  19. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Tätä just edellisessä viestissä tarkoitin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  20. Tomppa_H82

    Tomppa_H82 1st gear

    Ei nosta joo, eikä se nyt noina parina päivänä tosiaan enää paljoo vienyt, vaikka toissapäivänä ajelin nelikolla edestakaisin. Tiiän juu että pompottaa kun nelikko päällä tappiin kääntää, sen takia sitä välttelenkin, tämä sama ilmiö on ainakin blazerissa, kingcapissa ja patrollissa eikä jotenkin tuu takavedollakaan käännettyä ihan ääriasentoihin jos ei oo pakko. Eikä paikallaan.

    En sitten tiedä mitä siellä tapahtu, yleensä tuommoiset rusaukset maksaa paljon mutta nyt sillä taisi säästää

    Täytyy alkaa niistä maadotuksen tarkistuksista sitten ensimmäisenä, kiitoksia.
     

Kerro tästä muillekin!