1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Juu, ajattelin vain että kannattaa katella niitä. Esim näissä ohjeissa ne on hiukan erikokoiset:

    Next up jetting. These are only guidelines. Temperature, altitude, cams, and compression all have a factor on jetting

    6x2:
    edelbrock X-1 cross ram
    97’s pri 045 sec 044
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ehdin tuossa lueskelemaan muitakin juttuja kaasareista ja 6x2 imusarjoista. Erilaisia ja ristiriitaisiakin vinkkejä löytyy.


    En lähde tässä varmaankaan säätöjuttuja erittelemään. Ei ole ajankohtaista ja sillä saisi tukittua helposti koko tämän ketjun. Ehkä siinä vaiheessa, kun oikeasti pääsee noita ruuvaamaan ja saa kokemuksia.

    ODlla sais olla strömberg-topicci ;)

    -J-
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuo on verran haastellinen setti, ettei ole liioittelua tehdä varausta lambda-anturille molemmille puolille moottoria ja hankkia käsille sellaisen happimittarin, joka näyttää ne molemmat anturit yhtä aikaa. Siis säätöä varten. Teet jotakin samanoloista kojelaudasta pompahtavaa lukkua mittarille, mitä on jo esitelty remmislanttipioneerin topiksissa, niin ei tarvitse kärsiä digitaalivilkuttimista kaiken aikaa.. Ensiversiossa vivustot voisivat olla vähän vähemmän viimeistellyt, että voi vielä esteettä pelata avautumisvaiheilla ja -nopeuksilla. Sitä todennäköisesti tulee riittämään. Sitä virittelyä siis.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Toinen takakylki alkaa olemaan epoksikuosissa. Yks hitsaus vielä. Kohdankin voinee päätellä..

    [​IMG]
    Kovasti ollut "valmiissa" kyljessä edellisten omistajien töiden korjauksia: hitsaussaumojen siistimistä, tinasaumojen auki kaivelua ja ruosteenpoistoa niistä(!) ym. pikkukivaa. Tuokin nuolen osoittama sauma on alapuolelta jätetty auki.

    Bensaluukun sisus oli karsea ja viduddi joka kerta, kun sen näki. Koppa ilmeisesti puhallettu luukku kiinni :D:rolleyes: Alkuun Stripperiä:

    [​IMG]

    Tiukimmat saumakitit sai jäädä ja vois kait tankin tässä vaiheessa vielä tiputtaa, että pääsee loppuihin käsiksi. Tiputettava se kumminkin on.

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, TwistOla, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. On tämä hurja projekti. Vaatii aikaa, osaamista ja pitkät hermot..
     
    maxvo2, Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sovittelin takalasin tiivisteen luukkuun, kun voisi vaikka kokeilla muotin tekoa. Steele Rubberin kumi vaati "choppauksen" vaakasuunnassa :D:D Harmin paikka sille, kuka tiivisteen tilaa vakioon..

    [​IMG]

    Kehyslistan sentään "sai" pätkiä pystysuunnasta. Siitä ei tullut kuvaa.

    Yhtä jumittunutta strömbergin runkoa tuli herkisteltyä. Sain liikkumaan sen verran, että sain läpät pois. Akseli on taas "marinaadissa". Ei se kieroltakaan näyttänyt, mutta en uskaltanut enempää väkivaltaakaan käyttää.

    Umpioiden kiinnityskehykset vaativat uusia kiinnikkeitä. Kahdestatoista viisi puuttui ja kuudes irtosi pestessä. Ei ollut sopivaa rosterilevyä, mutta keksin kotimaisen luovuttajan.

    [​IMG]

    Kiinnikkeet olivat 8mm. leveitä ja 22mm pitkiä kliisuja. Viimeiseen 4mm. reikää poratessani (lukkopihdeissä kiinni, akkuporalla lastulevynpalaa vasten) tarttui kappale terään, irtosi pihdeistä ja pyörähti solmuun housun sepalukseen:eek: Reidessä aikamoinen jälki niinkin pienestä accidentista. Oli muuten lähellä.. Pistin "aiheesta" vaimolle kuvan, mutta en taida yleisesti jakaa.

    Tilanteen jälkeen pistehitsasin palat kiinni ja kiillotin kehykset.

    [​IMG]

    Ostin FB-marketista vesipumpun. Lyhyenä myytiin, mutta taisi kasvaa matkalla. Onneksi ei vielä ole läjää lyhyen hihnapyöriä.

    [​IMG]

    -Jake-
     
    rekkamies, TwistOla, isalmela ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Fb puolella sulla olikin ostoilmoitus lyhyen pumpun hihnapyöristä. Mulla pitäisi olla ne jossain aarteiden kätkössä ja orkkis laturi ja tehostajanpumppukin. Ehkä...
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kävin ilmoituksia muokkaamassa pitkälle pumpulle. Tosin saattaa olla tulossa lyhytkin vesipumppu, kun mullahan on kaksi moottoria. Kaivele osia esille ku kerkiit. Siis jos on.

    -J-

    muoks: niin siis onhan tuo nyt pitkä, kun on about 180mm. tiivistepinnasta laipan pintaan? Valurautainen, mikä oli toisessa kiinni oli n. 150mm.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo on pitkä selkeästi.
    Lyhyessä pumpussa sinne pumpun ja jakokopan väliin jää pari milliä tilaa..

    Vieläkö haluat ne lyhyen pumpun laturin raudat?
    En ole vielä postiin käynyt heittämässä..o_O Ja saat sen lyhyen pumpunkin samaan hintaan.. Mulla ei ole käyttöä.
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllä pari senttiä pakkelia olisi ajanut saman asian...
    :rolleyes:
     
    isalmela, Seevu ja falcon1 tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Paa tulemaan vaan!
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Vähän sai vielä aikaiseksi, vaikka autokuumeinen veli pommitti viesteillä ja motörsport-Eero kävi turisemassa.

    Helman pikkujutun lisäksi oli unohtua isompi juttu: se takavalo. Mitään linssiä ei vieläkään ole, mutta laitoin tötteröihin paikat Salon Mopo-osan Tommin lahjoittamille lampunkannoille ja porasin reiät linssin pohjan kiinnitykselle. Jos ei löydy kaupansopivaa, niin teen sitten pohjan itse. Se tulostuskaan ei ole unohtunut. Eikä Marimekko-tuikkukippo ;)

    Toisen putkilon heppasin vähän paikoilleen ja näppäsin kuvan, että pääsee pohtimaan. Muoto kyllä tällä hetkellä ainakin miellyttää.

    [​IMG]

    Bensatankkia en jaksanutkaan tiputtaa, mutta putki lähti helposti ja puhdistuksen sai hoidettua loppuun.

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, TwistOla, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllä siihen varmaan paikoin sentti tulee :D:D
     
    toyopet tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Yöunien jälkeen lamppujen upotukset eivät vieläkään tökkineet, joten ennen töitä hitsailin ja hioin kuskin kulman valmiiksi ja illalla sitten tinasin.

    [​IMG]

    Toinen puoli osittain hitsattu.


    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, Make500, Visa ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takakulma jäänyt tekemättä loppuun, kun ollu vähän muuta..

    Pitkästä aikaa tuli maalattua vähäsen. Joku runsas 50 palikkaa sai väriä päälle. Jotkut vielä tuplaten. Huono valaistus, musta väri ja yksi silmä on heikko yhdistelmä.
    [​IMG]

    [​IMG]



    Tää onkin outo pellinpala. Ei mitään hajua mihin kuuluu. Jotenkin vaikuttais joltain sisäloksun osalta, mutta noita on vaan yksi.
    [​IMG]



    Lähes kaikki näistä meni uusiksi..
    [​IMG]

    Kuvissa ei oo kaikki kalikat. Jätin vähän ylläreitä.

    Maalia ei viittinyt haaskata, niin suhailin nopeasti kotiin ja ruiskutin vielä "onkalon" :D
    [​IMG]



    Keksin helpon konstin takayläluukun siistimiseksi. En ole mitenkään aktiivisesti reunaa miettinyt, mutta nyt välähti hyvin yksinkertainen ratkaisu. Ekassa kuvassa ruma luukun reuna chopperoitsijoiden jäljiltä. Sisälistaan TIGgasin pellinkaistaleet ja sehän on siinä!
    [​IMG]

    [​IMG]


    Jäi vähän maalausvaihde päälle, niin pakko oli vielä chevyoranssi poistaa. Huomenna Temadur20 pohjiksi ja Temadur90 pintaan. Tiedä sitten viitsiikö kuvaa julkaista täällä. Jos vasta sitten kun auto joskus on valmis;) Taidan ennen maalausta vielä nostaa imusarjan paikoilleen ja leikata suojateipistä suikaleen veke.
    [​IMG]

    [​IMG]


    -Jake-
     
    Muokattu: 12.3.2021
    rekkamies, Gary Grand, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Oisko tuo joku akkuteline toi erikoisempi osa
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Olikin "pohjapanssari" johki jäähdyttimen alle. Ameriikkalaiset tiesi.

    Käväsin maalaamassa moottorin. Ekaks pohjamaali..
    [​IMG]


    ..ja sitte pinta:
    [​IMG]

    Jep, metallihohto kulta. Jotenkin ei ollut niin paljoa hippuja, kuin Impalan moottorin sävyssä. Katsotaan miltä näyttää "luonnossa". Kullan sävykin saattaa vaihtua, jos kaveri käyttääkin samaa :D

    Tässä lisää niitä eilen maalattuja.
    [​IMG]

    Rekkarivalostakin tuli oikein mukavan näköinen, kun puhalsi, maalasi ja kiillotti lasikuvun.
    [​IMG]


    Tein muotin, jonka ympärille väänsin pellin etuvalojen upotuksille. Tuurilla eka versio onnistuikin heti.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Takapää tuli valmiiksi, niin voi keulaan keskittyä täysillä :) (usvainen kuva voikin olla ihan hyvä;))

    [​IMG]

    -Jake-
     
    Muokattu: 13.3.2021
    Ismoskosmos, teippi-mikko, esmi ja 13 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Komiaa on :cool: Olisko tuohon moottoriin sopinut vielä kunnon flakehileet :D
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!