Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Car nut

    Car nut 1st gear

    Onko tietoa alkuperäisestä omistajasta ?
     
  2. Desoto57

    Desoto57 2nd gear

    Räyskälä (1983?) [​IMG]
     
    cdv70, Kimi-oz, MTL1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Minulla ei ole, olen tässä vain ns messenger.
     
  4. ilu100

    ilu100 Gearhead

     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Olisko ollut joku Helsinkiläinen lääkäri, tai joku vastaava.
    Tiedossa kyllä on mutten muista enään, Jykä A sen joskus kertoi kun tiesi tuon(kin) auton alkupään vaiheista.
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Noniin, löysin vanhan viestin koskien AUR-44 historiaa:

    Tää voipi olla puuta heinää, mutta mulla on sellanen tunne et kyseessä on alunperin Beessin värinen yksilö, selvinnee konehuoneen lätkästä se väri. Vissiin uutena Munkkiniemeen vanhempi herrasmies ostanut, muistan kouluaikoina sitä säännöllisesti nähneeni. Se oli vielä 80-luvun alkupuolella aivan orkkiskunnossa pakoputkineen kaikkineen. No, sitte joskus 80-luvun puolvälissä yks Vantalainen heppu oli onnistunut sen sotamaan. Siinä vaiheessa siihen vissiin tehtiin jotain pikku korityötä ja maalattiin siinä vaiheessa uusiks orkkisvärillä. Mekin sotkeuduttiin siihen projektiin osia käytettiin konehuoneesta sinkattavana ja keltapassivoitavana. Ainakin jarrutehostin ja kaikkee muut airtilähtevää. Mottiremppakin siihen tehtiin siinä vaiheessa, muistaakseni ihan laakerointi ja tiivistys tyyppinen.
    No joo, mut auto siis valmistu ja siit tuli hieno, siihen tais tulla oikeen kerska slottivanteetkin siinä vaiheessa. Alunperin oli kokopeittävillä pöläreillä ku useimmat noista oli rallye wheelseillä. Mä sillä silloin jonkuverran ajelin ja kerran kolmee duunikaveria kyydistsin ni kellotettiin se nollasta sataan niin et kaveri käytti sekkaria ja katto mittarii. seittemän sekkaa meni mikä oli virheetkin huomioiden aika lahjakkaasti siihen aikaan neljä päällä. No sittemmin omistaja muuttu classic chevy ja nykyään rodinostalgiahemmoks, ja swingeri meni myyntiin. Mun käsityksen mukaan se muuttu myöhemmin vihreeks mut siitä miten ja miks en tiedä. Enkä muutakaan sen jälkeisistä ajoista.
     
  7. Desoto57

    Desoto57 2nd gear

    Räyskälä (1983?) [​IMG]
     
    cdv70, esmi, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. litres

    litres Gearhead

    Saatan muistaa väärin... mutta toi auto pyöri mielestäni keskisellä uudellamaalla...
     
  9. Car nut

    Car nut 1st gear

    Lahdesta oli tuo '55 Chevy.
     
  10. Desoto57

    Desoto57 2nd gear

    Ilmankos auto näkyy myös Sleepy Sleepersin "Swinging Chevy" videolla.
     
  11. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kimi-oz ja malvasto tykkäävät tästä.
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  14. fmila

    fmila Gearhead

    No mutta, tossa ekassa kuvassa tossa linkissä taustalla näyttäis olevan ZYP-47 Camaro. Autohan on nykyisin mulla, tai siis ollut jo muutaman vuosikymmenen. Kuului siis silloin Pelle Gästrinin perheen kalustoon. Olis kiva tietää kukakohan on ollut liikkeellä silloin. Pelle oli vielä Intissä -76 kesällä?? Mutta joo, saihan niitä lomia ja yhdessä oltiin tolla Camarolla myös -76 kesällä Mantorpissa katselemassa kiihdytys kisoja. Se oli mun eka reissu "pikku-amerikkaan", Pelle oli käynyt siellä jo useammankin kerran.

    Kiitos Pekka ja Ilkka t. AM
     
  15. Car nut

    Car nut 1st gear

  16. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Oldsmobile -69 (AAN-442) Museoajoneuvo , Määräaikaiskatsastettu 03.07.2020 (Traficom 14.03.2021).
     
  17. Desoto57

    Desoto57 2nd gear

    Räyskälä. [​IMG]
     
    cdv70 ja esmi tykkäävät tästä.
  18. esmi

    esmi Gearhead

    Leppäsen Seppo ton rakensi tohon kuntoon Lahest!.
     
  19. litres

    litres Gearhead

    OK , uskotaan:D
     
  20. Kimi-oz

    Kimi-oz Gearhead

    Tähän kuvaan on saatu ikuistettua ainakin Suomen oloissa todella harvinainen Ford! Harmi vaan että sen kilvet on rajattuna kuvasta pois, tuollaisia 2d sedan GXL Taunuksia vinyylikatolla ei kauhean montaa Suomeen ikinä tullut. :D

    Toisaalta ei kai tuota etualalla olevaa Fordia ainakaan vinyylikatollisia 2d GXL Taunuksia enempää Suomeen tullut? :)
     
    Muokattu: 15.3.2021

Kerro tästä muillekin!