Garage Kings Suomi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 13.3.2021.

  1. Kun ei ole tarkkana, niin voi kaikenlaista mennä ohi. Eilen TV5:llä alkoi uusi kotimainen autonrassausohjelma Garage Kings Suomi. Siitä IS kertoo jutussaan:

    Näin on myös sarjassa Garage Kings Suomi (2020). Sen päähenkilöinä on kolme alaan hurahtanutta herraa: moottoripyöräekspertti Samuel Heikkinen, kustom-autoja ammatikseen rakentava Timo Hersti ja autoja tuunaava Joni Hytti. Kolmikko työstää tahoillaan omia projektejaan.

    Juonena on, että kukin kolmikosta yrittää saada rakennusprojektinsa valmiiksi vuoden 2020 American Car Show’hun. Kun ohjelman kuvaukset aloitettiin, pandemian mylläämästä tulevaisuudesta ei ollut tietoakaan. Siispä miehillä ei ole aavistustakaan siitä, että koko tapahtumaa ei viime vuonna lopulta järjestetty.


    Mutta ei hätää. Tulee tänään uusintana Kutoselta:

    Garage Kings SuomiS
    tänään 20.00 - 20.30 30min Kutonen
    Garage Kings SuomiKausi 1, osa 1. SARJA ALKAA Discovery+:sta tuttu sarja nähdään nyt televisiossa. Sarja seuraa kolmen auto- ja moottoripyöräprojektin valmistumista. Tuunaajilla on 120 päivää aikaa saada oma menopelinsä täydelliseen kuntoon American Car Showta varten. Taidonnäytteistä vastaavat persoonallisista moottoripyöristään tunnettu Samuel Heikkinen, kustom-autoja ammatikseen rakentava Timo Hersti sekä aina uusista autoprojekteista innostuva Joni Hytti. (Garage Kings Finland, Kotimainen tosi-tv, Suomi, 2020)

    Garage Kings SuomiS
    tänään 20.30 - 21.00 30min Kutonen
    Kausi 1, osa 2. Jonin garagessa jännitetään, mitä Chevroletin rungosta paljastuu pesun jälkeen. Myös uusi autonosturi aiheuttaa ihmeteltävää. Hommat etenevät rauhallisemmissa tunnelmissa Samun tallissa HD Panheadin rungon kimpussa sekä Herstin pajalla -38 Buickin kattoa ja takavaloja väsäten. (Garage Kings Finland, Kotimainen tosi-tv, Suomi, 2020)
     
    Muokattu: 13.3.2021
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Täytyy todeta ihan vaan vähän ohi aiheen, että aika rimpulan näköinen tuon 454SS:n runko.
     
  3. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mun kakkos projekti on tainnut käydä säilössä tällä Herstillä.
    Henkilökohtaisesti en kuitenkaan ole koskaan tavannut.
    Is;än yhessä kuvassa oli kaverilla pitkä parta tosi lähellä hitsatessa.
    Kuinkahan paloherkka parta mahtaa olla?
     
  4. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Munakarvat ainakin roihuaa, jos hitsauskohde on liian lähellä. Luultavasti partakarvatkin omaa saman paloalttiusluokituksen.
     
  5. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Ei pidä munasillaan hitsailla:soosoo:
     
  6. Nyt tuli noi pari jaksoa katsottua. Tykkäsin kyllä. Jatkoon.
     
    12345678910 tykkää tästä.
  7. max

    max Double Gearhead

    Ei minun mielestä,on jämäķkä ja oikein mitoitettu.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onko joku näistä sarjan tyypeistä tuttu OD:lta? Vaikutti ihan mielenkiintoiselta sarjalta, ehdottomasti seurantaan.
     
  9. Katsoin jakson ja oisin toivonut enemmän sitä ihan nippeleistä ruuvaamista eli runkomuutosten tekoa, Peltitöitä, itsekoneistettuja osia, muodon muutosten tekemistä piece by piece.... Mopomies teki mielenkiintoista työtä eli siihen jäi oikein kiinni kun seurasin että mikä oli minkäkin muutoksen juju ja idea. Timppa levitti kittiä, toisella tallilla oli varmaa 6-12miestä eli yhden letukan kimpussa. Enemmän miehiä tallissa kuin työkoneita ja rakennettavaa kohdetta. No, pitää seurata seuraava jakso, jos siellä päästään otsikon mukaiseen toimintaan.

    Mopomiehelle pisteet.
     
  10. f34

    f34 Double Gearhead

    Nämä taitaa viettää enemmän aikaa tallissa kuin me, jotka roikutaan täällä sivustolla...
     
    SK-, speedy, 1purehell ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    "Mopomiehen" rakennelmia löytyy www.finnbikers.fi projekteista. Nimimerkki Hemuli. Pitkän linjan harrastaja, avulias ja hieno tyyppi.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Se on vaan aika kuollut palsta nykyjään. Niinkun muutkin vastaavat kotimaiset.
     
  13. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Timo Hersti = Buick 53
     
    Rusty tykkää tästä.
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Varmaan on mutta näyttää rimpulalta. Eihän sitä todellisuutta kuvasta näe.

    Pojan hiluxin runkoon verrattuna hennon näköinen mutta tokihan hiluxissa on kantavuutta tuplat tuohon sporttipickuppiin verrattuna eli pitää ollakin jämäkämpi.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :rotfl::rotfl::rotfl:

    Japsi- ja jenkkipickuppien runkoja jonkun verran hitsanneena voin todeta ettei ne ihan samasta puusta ole veistetty..
    GMT400 rungossa on varmaan kahden Datsunin tai Tojotan rungon materiaalit käytetty..

    Pitkähyttisen K2500 runko painaa 420kg, mutta D22 King Cabin runkoa jaksoi kantaa yksinään tallissa.:rotfl: Eihän sekään kevyt ole, mutta ei likelläkään tuota 400kg:a..:poff:
     
    Volvo_5.7, Rusty ja 1purehell tykkäävät tästä.
  16. fmila

    fmila Gearhead

    Tolla rungon jäykkyydellä on myös toinen puoli. Käytiin joskus 80/90-lukujen taitteessa Offi-ukkojen "kiusana" rymistelemässä pusikoissa 4WD Chevy pikkiksellä. Olihan peto etenemään, kun sen runko kiertyi hytin ja lavan välistä reippaasti, varsinkin kun lavasta avasi/poisti vielä perälaudan. Toinen etupyörä liki metrisen kiven päällä ja vielä pysyi muutkin renkaat maakosketuksessa. Lavaa näkyi hytin takaa liki 30 cm. Menestyksen tiellä oli pahin ongelma auton leveys, pyrki puiden välit olemaan liian kapeita muihin verrattuna.

    Sorry off-topic
    t. AM
     
  17. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Od? :D
     
    dart -66, jariha, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Muistan jonkun vanhan 70-luvun TM:n jutun Proto-Sisusta, niin siinä oli kuva kuinka se runko jousti. Se oli jutun perusteella nimenomaan haluttu ominaisuus maasto-ominaisuuksien parantamiseksi.
     
  19. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tuo proto sisun runko on kyllä mielenkiintoinen et mikä siinä on teräksen laatu.
    Normi sivuissa käytettiin runko aineena normi 52 eli nykyistä 355.
    Vasta E sarjaan tehtiin runko suurlujuusteräksestä.
     
  20. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Ompas annettu kärkkäitä kommentteja Tv sarjan staroille.
    Totuushan on toistaessasi hommaa kuin hommaa, kehityt joka toistolla.
    Jos projektit vielä saman kaltaisia niin nehän helpottuvat huomattavasti.
    Tarviiko sitä kaikkia hallitakaan?
    Voihan sitä roikkua OD palstalla ja imeä sisäänsä vaikutteita. Ja arvostella toisia...
     
    Rannis, Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!