rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulla oli sama tilanne (Summit + Fedex ja oma tullaus) viime viikolla. Fedex hautoi viikon tullin vapautuksen jälkeen. Joka päivä jonotin puhelimella 15min. ja kerroin, että seuranta ei muutu ja mitkään heidän ohjeet eivät edistä toimitusta. Käskivät tilaamaan tilannepäivitysilmoitukset sähköpostiin. No eipä päivittynyt kunnes vasta kun noudin paketin Postnordilta. Fedex selittää tukehtuvansa paketteihin.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä tulla tupsahti toissaviikolla tilattu paketti tänään kotio. Fedex varmaan laittaa tulli yms laskun perästä. Tämä siis ei ollut Rockauto tilaus.
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    tammikuussa tilasin muijan vaniin syylarin rokkiautosta, avasin pakettia sen verran että näin sen olevan moottoriöljyn jäähdyttimellä varustettu. tänään vihdoin pääsin asentamaan sitä ja korkin putki, filler neck oli murtunut irti. ja valitusaika ummessa, no refund no replacement ja nyt dieselin syyläriä ei edes ole listoilla. onhan tää ihan jees heitellä 300€ tunkiolle varsinkin kun mulla ei jää tuon vertaa sähkölaskun jälkeen edes ruokaan ja bensaan. nyt sit arvotaan että onko helpompi/halvempi kennottaa alkuperäinen syyläri vai koitanko liimata epoksilla tuon muovisyylärin :(
     
  4. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tässä jokin aika sitten oli Tullilla järjestelmä päivitys viikon loppuna.
    Mulla ainakin yhden tilauksen kanssa ongelmia.
    Tämä toimitus jäi jonnekin välimaastoon lukittuneena.
    Näillä voi olla jotain vastaavaa vieläkin tieto järjestelmissä.
     
  5. StevenKelly

    StevenKelly 1st gear Bannattu

    Onko joku jo päivittänyt auton?
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    "Lähetys 783870xxxxx on NYT tullattu, vapaa Tullista ja se on menossa jakeluun.

    Koronan ja Brexitin vuoksi meillä on valtaisa ruuhka tullauksessa ja varastossa emmekä saa lähetyksiä liikkeelle kuten pitäisi saada. Sumaa on alettu purkamaan viikonloppuina ja yövuoroissa - pahoittelut ja kiitos kärsivällisyydestä."

    18.2. on tosiaan tämä paketti lähtenyt Rockautosta tulemaan. Korona ja Brexit mainittu, Trump ei enää vaikuta.
     
    Impala76 tykkää tästä.
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Brexit only
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tilaus lähti taas sisään. Katsotaan kauanko kestää.
     
  9. fårdisti

    fårdisti 1st gear

    kaks viikkoa hehkurele jossain vantaalla pyörinyt
     
  10. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Pistä tilausnumero,valokuva ja tarina sähköpostilla Rockautolle,ei ota jos ei annakkaan.
     
  11. generalo

    generalo Gearhead

    Eilen tullasin ja maksoin (kylläkin Summitin paketin) ja Fedexin seurannassa lukee "viivästys selvityksessä - tuonti
    Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan."

    Menin tuosta hämilleni ja soitin äsken fedexille että mitteekä... Kuulemma vaan nyt niin paljon ruuhkaa että järjestelmä heittää tullauksen päätteeksi tuollaisen ilmoituksen. Ei pie hättäillä.
     
  12. matti R

    matti R 3rd gear

    Tilasin lauantaina 13.3. , tavarat eri varastoista, saapuivat tänään kotiovelle. Windshield washer pump 1979 käkkylään, hinta 10,65 Eur, ei paha
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Noniin. Eilen oli jo lähellä kun paketti meni vilahtaen Keminmaan ohi Rovaniemelle saakka. En olis muuten huomannut, mutta pahoittelivat sähköpostilla tapahtunutta. Vastasin että kun amerikasta asti viisi viikkoa tulee kovaa kyytiä niin on ihan normaalia, jos loppujarrutus menee vähän pitkäksi. Aivan hyvin ovat kyllä nyt sähköpostilla olleet yhteyksissä ja lupasivat suklaarasian lähettää tästä odottelusta (ehdotin itse Fedexin lippalakkia). Viisi viikkoa siis tulee tänään täyteen siitä kun paketti on Rockautosta lähtenyt ja tänään pitäisi lopulta saapua ovelle. Tätä jännitetään yhdessä Fedexin työntekijän kanssa.
     
    riviera56, roadmaster95 ja PPRCuda tykkäävät tästä.
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sun ex-kollegalla edellisen firmasi ajoilta oli osoitteena Rovaniementie. Kaikki MH paketit kävi aina mutkan Roin MH kautta.
     
  15. bathory

    bathory Gearhead

    En tiiä uskaltaako sanoa mutta mulla ei oo jäänyt tulliin viimiset 4 lähetystä(fedex).

    Nyt tein ekan rekkulan paikkaa. Puuttu pari osaa saranatappisarjasta. Lähettivät uuden heti.
     
  16. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulle tulossa rockauton paketti fedexillä. Just tuli tekstari missä lukee:
    Hei! FedEx-lähetyksesi xxxxxxxxxx on saapumassa.Lähettäjä maksaa kaikki tullauskulut.Tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksesi sekä valtakirjan jossa annat FedExille luvan tullata sinulle saapuvat lähetykset; Valtuutan FedExin tullaamaan kaikki minulle tulevat DDP-lähetykset + etu- ja sukunimi;tullaus@fedex.com . Jos sinulla on kysyttävää voit ottaa yhteyttä p. 0204204925 ark klo 8-17. Kiitos

    Rockauton tullaus boksi on ruksattu ja mulle eka kerta ku toi viesti tulee. Ennen tullu paketti suoraan kotiin ku boksi ollu ruksattu.
     
  17. jänis2

    jänis2 3rd gear

    Lähetä hlö-tunnus niin saat paketin. Jostain syystä se tarvitaan vaikka tullit maksettu etukäteen
     
    Rannis tykkää tästä.
  18. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Asia selvä.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tarvitaan, koska tullaus tehdään jollekkin henkilölle tai yritykselle. Tarvitaan joku ID.
    Ei siellä Fedexillä kukaan halua niitä omalla Hetulle kirjata.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jänniä nää Fedex käytännöt. Pari vikaa pakettia tullu suoraan ovelle ja tulli/vero yms laskuperästä. Osa vaatii tuon hlö-tunnuksen....
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!