Sport penkit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Aukustus, 1.4.2019.

  1. Aukustus

    Aukustus 3rd gear

    Ompa tosiaan muotoilu ja koko lähellä orkkista, pitääpä ehdottomasti tutkia tarjontaa.
     
  2. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Sun -78 penkin etukiinnikkeet on eri tasossa, tunnelin puoli on ylempänä mutta jollain pikku shimmauspatentilla sekin hoituu.

    Itse päädyin näihin Toyota Celica GT4:n penkkeihin kun tulivat Tori.fi sopivasti myyntiin. Hyvin nämäkin istuvat sisustukseen, vaativat hiukan enemmän askartelua kiinnikkeisiin.
    [​IMG]
     
    Aukustus tykkää tästä.
  3. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Itse värkkäilin C3 vetteen joka erittäin ahdas sx 200:n penkit,ovat ohuet ja kapeat.Kiinnikkeet olivat työläät tehdä kun piti saada ihan lattiaan kiinni
     
  4. marip

    marip 1st gear

    Hei,

    Kysyisin näistä penkeistä. Mistä ja milloin olet ne hankkinut?
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    C3 Vetten ohjaamoon on tosiaan vaikea saada muita penkkejä tarpeeksi matalalle.
    Itselläni oli molemmissa vakiopenkit. Koeistuin kerran samanlaista 1970 vuosimallia kuin oma, johon oli laitettu jotkut 1982? sporttipenkit. Mukava istua, mutta ajoasento kuin olisi istunut Range Roverissa. Eli ei toimi ollenkaan aina nuo penkkien vaihdot, jollei korkeutta saa oikealle tasolla.
     
  7. TM:ssä on juttu, jossa autoalan veteraani Sandy Munro uudelleen arvioi Tesla Model 3:n. Siinä setä kehuu Teslan penkkejä:

    Erityisen vakuuttunut Munro kertoo olevansa Model 3:n istuimista:

    ”ISTUIMET TEIDÄN autossanne ovat ilmiömäiset. En voi ylistää niitä tarpeeksi, ja te teette ne itse… Minun arvioni mukaan ne ovat parhaat auton istuimet planeetallamme.”

    Musk kertoo istuimien kehityksen olleen pitkä ja vaativa prosessi, joka alkoi Model S:n istuimista.

    ”Varhaisen Model S:n istuimet olivat luultavasti huonoimmat, joissa olen koskaan istunut.”

    Munro jatkaa toteamalla, että monet autovalmistajat tekevät virheen ulkoistaessaan istuimien valmistamisen.

    ”Uskon, että kaikki mihin kosket ja minkä kanssa vaikutat, pitäisi tehdä yhtiön sisällä.”

    Googlasin sitten ne ja tässä kuvia Ebaysta:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Vermilion tykkää tästä.
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tulee mieleen Datsun 100A:n penkit...
     
  9. Tähän ketjuun sopinee video, jossa Steve-setä sovittelee TVR:ään Mazda MX-5:n penkit:

     
  10. Naturstein

    Naturstein 3rd gear

    Mulla oli muutama vuosi sitten käyttiksenä -84 Blazer K5, jossa oli lässähtäneet orgispenkit. Samoihin aikoihin kärsin kroonisista selkäkivuista.

    Selasin AVK:n sivuja ja bongasin upeat mustat muotoillut nahkapenkit. Ne oli muistaakseni c-mersusta, jostain aika uudesta ja taulukoiden yläpäästä. Kaikki mahdolliset säädöt, osa sähköllä vieläpä ja lisäksi paineilmalla oli jotain toimintoja kuten ristiselän tuki ja sivutuet. Tehokas lämmityskin löytyi.

    Se oli kyllä loistava homma, jonkun aikaa Blazer oli oikeastaan ainut paikka koko huushollissa jossa pystyi istumaan niin, että selkä lepäsi. Maksoivat muistaakseni 150€/kpl. Selkäkivut hävisivät varmasti osin noiden penkkien ansiosta.

    Lisähommana kiinnikkeiden sepittämisen lisäksi oli oikeanlaisen turvavyön soljen löytäminen, koska Mersun penkeissä vyön lukko oli penkissä. Luonnollisesti halusin päästä eroon niistä Letukan lötjäkkeistä jotka sojottaa lattiasta.

    Ei ollut varmuutta millainen solki niihin käy, joten purkaamolta mukaan kolme erilaista mersun solkea, joista yksi malli sopi. Sitten vaan enää piti hankkia ompelukone että sain vaihdettua soljet Letukan vöihin.

    Nyt tässä on rojektina askarrella etupenkit Pösö 309 Gti:hin, jonka originaalit ovat varmaan uutena olleet aika hyvät, mutta omassani jotenkin lässähtäneet.

    Sain hankittua sopivasti kaverilta tuommoiset aika muodokkaat nahkaiset, muistaakseni Fk:t, koska ne oli liian isot Miniin hänelle. Noissa on jopa 4-pistevöille aukot.

    Nyt pitää sepitellä kiinnikkeitä vähän enemmän. Näissä on vyöhomma toistepäin, eli Pösön penkeissä on turvavyön lukko penkin mukana ja näissä uusissa ei tietenkään ole.

    Eli pitäisi loihtia Pösön lattiaan jotenkin sopiva lukko Pösön vyölle. Kuinkas sellaisen teen? Millaiset katsastusvaatimukset tuollaista muutosta koskee?
     
    Isamu tykkää tästä.
  11. Jos käytät sitä vanhaa lukkoa, niin luulen, että sen kiinnityspisteen pitää täyttää tämä direktiivi:

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/FI/ALL/?uri=CELEX:31976L0115

    Jossa ainakin tämä kannattaa huomata:

    4.5.1 Vyön kiinnityspisteessä on oltava (7/16) 20 UNF 2B mukainen 11,11 mm:n kierteistetty reikä.

    Tämä voi olla yllättävän monimutkainen juttu..
     
  12. hmr66

    hmr66 Gearhead

    TURVAVYÖN SILMUKKARUUVIN ALUSLEVY
    Tuoteryhmä:
    Tuotemerkki: Grayston
    Hinta 3,90 €

    -aluslevyyn on hitsattu kiinni mutteri, jossa on 7/16" UNF-kierre ( yleisin silmukkaruuvin kierre)

    -koko: 64mm x 64mm x 3mm, pinta-ala 40cm2
    näillä kilpureiden vyöt kiinnitetän pohjaan ja kotelorakenteisiin....
     
  13. Naturstein

    Naturstein 3rd gear

    Kiitos. Tällähän tämä saadaan tehtyä.
     
  14. Naturstein

    Naturstein 3rd gear

    Juu nyt kävin katsomassa tuota tuotetta ja todettava, että en tee tästä nyt ongelmaa. Eli tarpeeksi tukeva kiinnityspiste. Pösöön vaan joutuu ehkä tekemään vähän vahvistuksia vielä.
     

Kerro tästä muillekin!