454 gen 5 öljyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mr.Business, 13.4.2021.

  1. Mr.Business

    Mr.Business 1st gear

    Mitäs moottoriöljyä porukka suosittelee/käyttää 454 gen 5 truck mottorissa?
     
  2. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Jos tässä olis käyttäny 5 sekuntia googleen niin sieltä olis voinu lukea suosituksen olevan 10W-30 blend tai täyssynteettinen ja merkki varmaan se mitä itse haluaa ostaa.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos kaiken kattos aina suoraan googlesta, ei tarvittais keskustelupalstoja. Toisaalta jos ei olis yhtään keskustelupalstaa, olis googlenkin anti aika köyhää...
     
    Seevu ja max tykkäävät tästä.
  4. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Aivan totta.
    Tässä vaan viittaan siihen kun tuollainen tieto on sitä juttua mikä löytyy varmimmin ja nopeimmin juuri googlen kautta eikä tarvi forumilla kyttäillä jos joku olis nyt vastannu.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Jos ennen kommentointia vielä hoksata kattoa etta uus harrastaja topiikilla niin mielummin neuvoja ilman gvk opastusta;). Tää öljy on ikuinen vääntö...
     
    artsiracing tykkää tästä.
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Jenkkien foorumeilla tosiaakin googlella etsiessä tulee usein eteen tuo 10w-30 täyssynteettinen joka onkin sitten sellainen öljy ettei ihan joka putkasta Suomesta löydykkään. Tai en minä ainakaan ole oikein löytänyt.
     
  7. Taitaa olla autoihin heikosti tarjolla, mutta moottoripyöriin ja marineen löytyy. Esim:

    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/liqui-moly-marine-10w-30-1l-4t-moottorioljy

    Onko tohon jenkkifooruumien syntettisyyssuositukseen mitään syytä?
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ovat tainneet aika pitkään ajella "siellä päin" perinteisemmillä" öljyillä. Taalan per varttigallona ja jäykkää. Mitä nyt sen puolen (slant six) foorumeita olen seurannut, herääminen on tapahtunut ja öljy, öljyn laatu, öljyn vaihtoväli, ovat tulleet keskusteluihin.

    Synteettisen öljyn peruskomponentti on moniasteista ihan itsestään. Voi tulla tuommoinen 10W-30 laatu ihan ensimmäisestä prosessista sen enempää hienoja viskositeettialueen laajentamiseen tarkoitettuja lisäaineita tuhlaamatta.

    Josta voi sitten taas ajatella, että vähintään 10w-30, mutta kun on uuden veroisessa kunnossa oleva moottori, niin samantien vähän parempaa. Mihin suuntaan tuommoisesta 70-luvun viskositeettialueesta haluaa parantaa, niin se on varmaan vuodenaika kysymys.

    ...juoksivat perään huoltoasemalla, kun olin ostanut heiltä hetkeä aiemmin litran Mobilin 0w-30 laatuista täyssynteettistä ja näkivät ikkunan läpi, että ryhdyn kaatamaan sitä vinoon voimanpesään...
     
    puna niska tykkää tästä.
  9. jpe

    jpe 3rd gear

    Tuon gen5 on vielä laahurikone, joten olisiko sinkkiä hyvä olla vähän reilummin öljyssä.
     
  10. janihei

    janihei Gearhead

    Tässä mobil taulukko. [​IMG]
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mun koneen myyjä oli laittanut öljyksi Valvolinen Racing VR1 20-50. Moottorissa kiinalainen AirGap, peltisarjat ja Holleyn ruisku. Toimii paremmin, kuin 500cid caddy :D

    -J-
     
  12. SauliK

    SauliK Gearhead

    Jos synteettistä ja laajempaa viskositeettia haluaa niin ajelin tuolla 5w-50 mobil 1 pari kesää ilman ongelmia, laahuri koneella jonka kerkesin myynnin yhteydessä purkamaan ja no problems
     
  13. jpe

    jpe 3rd gear

    Tuota Teboilin classic mineraalia laittanut nyt omiin laahuripatoihin ja tuntuu sekin toimivan ja on halpaakin. En nopeasti löytänyt paljonko siinä tuo sinkkipitoisuus on. Juuri ajoin tuon kanssa mark4 454:sen sisään.
     
  14. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Itse Gen IV padassa käyttänyt Mobil Super 2000 10w/40
    Sinkkiä lähemmäs 2000 ppm ja on edullista
     
  15. janihei

    janihei Gearhead

    Samaa laitoin omaan sbc laahuri mottiin, tebbarin moniasteilla oli kylmänä julmetusti painetta mutta lämpimänä ei niinkään. Mobil 1 5w50 öljyllä kylmänä paineet tippu mukavalle tasolle eikä tippunut lämmetessä/kuormituksessa.
     

Kerro tästä muillekin!