1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu tykkää tästä.
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Eli mitä kaikkea olet nyt vailla? Täytyy alkaa penkomaan aarteita kun veikkaan että pari sarjaa hihnapyöriä lyhyelle pumpulle pitäisi löytyä, 2" pukinsarvia muutama pari, taitaa olla 2.5" sarvetkin, jossain pitäisi olla 2" putkesta rakennettu alkukäyrät pukinsarviin, pitäisi olla uusi lyhyt pumppu, rautoja, pumppuja, orkkis laturi jne ehkä kun penkoisi kaikki aarteet läpi.
     
    Seevu, isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pitkä pumppu on nyt koneessa. ja tuo toivottavasti oikea dampperi:
    [​IMG]

    Kuvassa myös jonkun leikkaama tehostimenpumpun rauta. Se ei luultavasti tule käyttöön.

    Pukinsarville on laturinkiinnikkeet ja ne laitetaan, jos ehjät ja kohtuuhintaiset sarvet löytyy.

    Varmasti oikea hihnapyörä on ainoastaan tehostimen pumpulle.

    Vesipumppukin on helppo vaihtaa lyhyeen, jos siihen helpommin raudat ja hihnapyörät löytyy.

    -J-
     
    rekkamies tykkää tästä.
  4. Joku minua fiksumpi korjatkoon mun juttuja, mutta olisko sun dampperi tarkoitettu lyhyelle vesipumpulle, niin kuin näin:

    [​IMG]

    Ja niissä vielä tämmöinenkin?

    [​IMG]
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No en ole expertti mutta mielestäni ei ole kuin yhtä dampperia ja hihnapyörien offset tai syvyydellä miksi sitä haluaa sanoa katsotaan vesipumpun kanssa oikeat pyörät. Toi dampperi näyttää dampperilta ilman sitä "kumia" vai onko tuo se orginaali 283 hihnapyörän kiinnike vaan.

    Tasopinta kuitenkin luulisi olevan sama eli hihnapyöriä vaihtamalla tulee oikea hihnalinja.
     
    bootsi tykkää tästä.
  6. Eikös tuo dampperi ole tämmöinen?

    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllä tuossa juurikin se kumi on.
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Ok. Mulla on ollut impaloissa vaan se steel hub mihin hihnapyörä tulee kiinni.

    Mutta kuitenkin sanoisin että tuo tasopinta on kaikissa sama oli dampperi mikä vaan ja hihnapyörillä pelataan se hihnalinja eri vesipumpuille
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    [​IMG]
    Tuollaiset löytyi kotitallista. Pitää vielä käydä tallilla penkomassa romuja niin saadaan lisää. Toi yksi on numeron mukaan crack pulley gm3751232
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. Toi on numeron perusteella tämmöinen:

    FITS the following Small Block models w/Power Steering:
    • 1967 - 1968 Camaro
    • 1964 - 1968 Chevy II / Nova
    • 1964 - 1968 Chevelle / Malibu / El Camino
    • 1964 - 1968 Full-Size Chevy: Impala / Caprice / Bel Air / Biscayne
    • 1967 - 1972 Chevy Pick Up Truck C-10
    • 1967 - 1974 CORVETTE
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mää sain enemmän

    https://autopartsobsolete.com/1958-...vette-engine-crank-pulley-nos-gm-3751232.html

    listed as fitting
    • Chevrolet 1967 – 1968 Corvette with Special High Performance AC, Power Steering,

      Chevrolet 1967 Corvette with Power Steering (427) Special High Performance

      Chevrolet 1967 Corvette 327 except High Performance,

      Chevrolet 1969 1970 1971 Corvette 350 with High Performance, AC, Power Steering,

      Chevrolet 1970 – 1971 Corvette 350 except High Performance, Special High Performance,

      Chevrolet 1972 1973 1974 Corvette 350 with Power Steering, AC.

      Chevrolet 1958 1959 1960 1961 1962 1963 1964 1965 1966 1967 1968 Passenger V8 with AC,

      Chevrolet 1967 – 1968 327 High Performance,

      Chevrolet 1964 Chevy, Chevelle, Camaro with power steering 8 cylinder except AC,

      Chevrolet 1964 1965 1966 1967 Chevy, Chevelle, Camaro with Power Steering 8 cylinder,

      Chevrolet 1965 1966 1967 1968 Passenger with Power Steering 8 Clinder except Special High Performance (396, 409, 427).

      Chevrolet 1975 Monza (262) except CAC,

      Chevrolet Truck 1967 – 1968 CE40-CE940 with Heavy Duty Cooring or AC except power steering,

      Chevrolet Pickup 1969 – 1972 10-20-30 All, Blazer with 62 amp, AC, AIR (350) except power steering,

      Chevrolet Pickup 1970 1971 1972 Series 20-30, DD (350) except with power steering.

    • 1963 194 impala with 409 with air conditioning
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Aaaaaargh!
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Paljonko huutelet noista? Pistä vaiks yksäriä tai 040-5471927
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Miguelos oli jo huolissaan, että onko 58 jäänyt kokonaan tauolle, mutta ei; kyllä sitä on nakerreltu vaikkakin hiukan hitaammalla tahdilla. Yhdessä vaiheessa Yama/Buelli vei niin paljon aikaa, ettei kerinnyt farmia laittaa juurikaan. Ulkoistin koko motskan laittamisen kaverille.

    Mätäkulma on lähes valmis. Voisihan se nätimpikin olla, mutta pääasia on, että ruosteet on pois ja uusi pelti suojattu. Eipä tuota kukaan näe, kun kaikki pellit on paikoillaan.

    Kotelo suoraan takaa kuvattuna. Standoxin Haftgrund, saumoissa korikitti ja päällä Temadur90 upeasti pensselillä läästittynä. Kuvan reiälliseen pikkukoteloon tulee siis irrallinen etuoven kiinnityspala. Kuva kivasti paljastaa, että pintamaalia saisi hiukan lisätä.
    [​IMG]

    Uusi kotelo. Sisäsaumoja en lähtenyt tasoittamaan, vaikka mieli teki. Kai se johonkin on vaan raja vedettävä. Kuvan jälkeen tuohon laitettu vielä saumakitit. Tein muuten tuonne pohjalle vedenpoistoreiän.
    [​IMG]

    Jätin tarkoituksella kotelon sivun vielä auki, että sisäpuolen pystyy helpommin suojaamaan. Toki sisäpuolelta tuuletusräppänän aukostakin pääsee jotenkin käsiksi, mutta esim. saumojen kittaus olisi ollut pelkkää käsikopeloa.
    [​IMG]

    Etuosasta ei jää näkyviin kuin aavistus yläosasta, mutta siistin (lähes) kaikki ulkopuolen saumat. Tähän tulee päälle vielä kaksi peltiä: toinen eteen ja toinen sivulle.
    [​IMG]

    Osiakin tipahdellut maailmalta. Hyvät konepellin saranat, lampunpohjien muovikäikäleet ja läjä Strömpereitten varaosia.

    Tällä viikolla vienen faijan kanssa peräkärryllisen osia Kiikalaan puhallettaviksi. Mm. takapenkin runko, tavaratilan peltipanelit, puskurien rautoja, vanteet jne.

    -Jake-
     
    Make500, esmi, Gary Grand ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Oliko sulla vielä muita tarpeita niin kaivellaan kaikki kerralla ja keksitään jotain? Pitäisi löytyä kaiken järjen mukaan kaikki tuollaiseen koneeseen kun -62 otin orkkikset pois ja 350nen apparin puoleisella laturilla ja uudemmalla tehostajan pumpulle tuli tilalle.
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pakosarjat ja kaikki apulaitteiden kiinnikkeet ja hihnapyörät kelpaa.
     
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Löysin viiskasiin suht edukkaan sisäänajokaasarin ja mallasin paikoilleen..

    [​IMG]

    Josko tänään ehtisi viiskasin kimppuun. Impalan kanssa tuhraantunut aikaa.

    -J-
     
    Gary Grand, 12345678910 ja Make500 tykkäävät tästä.
  18. Onko sulla siinä uusi nokka vai teitkö enemmänkin remppaa?
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei oo tehty mitään uutuuksia. Vakio 283, mutta sisäänajoa varten on helpompi yksi kaasari :D

    Ruostekulma on nyt sit viimein peltivalmis. Kitit saumoihin ja väri päälle.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -Jake-
     
    esmi, Gary Grand, 12345678910 ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Putsailin ilmanottoa ja nykäsin kojelaudan pois. Aika tiukasti on lauta 50-luvulla kiinnitetty.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mittasin/laskin piruuttani, että 55cm. matkalla oli 22 pistehitsiä. Hellä koitin olla, mutta noista ilmatrötöjen kohdista huomaa, että väkivalta oli välillä paras ratkaisu.
    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 18.5.2021
    Visa, esmi, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!