Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. saresks

    saresks Gearhead

    Eli mittaristonäytössä tuo teksti? Tuohan ei oo mikään OBD2-standardin mukainen vikakoodi, vaan ainoastaan export-versioiden infonäytön viesti englantia osaamattomille ulkomaalaisille. Mitäs varsinaisia vikakoodeja sieltä löytyy?
     
  2. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Tuo selvisi ainakin osittain,Luin koodit,nollasin ne ja kävin pari kertaa ajelemassa.Luin koodit uudelleen ja ainoastaan käsijarrun kytkimestä tulee toistuva vikakoodi,muuta ei joten lienee se sitten.
     
    saresks tykkää tästä.
  3. bathory

    bathory Gearhead

    Hei tohon käynnistysongelmaan. Onko näissä sellanen, että tarvii jarrua painaa kun käynnistää? Meinaan äsken koitin taas talven jälkeen ladatulla akulla. Hörähti mut ei jäänyt käymään. Sit tein silleen, että toisesta autosta vielä apuvirtaa. Teki edelleen samaa. Sitten painoin jarrua kans, ni lähti ja kävi nätisti. Annoin käydä 10 min, sammutin ja lähti käymään ku palmun alta, mutta tällä kertaa ilman jarrua. Elikkäs se olisi leimalle sit vaan.
     
  4. bathory

    bathory Gearhead

    Otetaas vielä uusiks. Tänään meinasin, että leimalle. Taas teki samaa ton starttaamisen kanssa. Mutta kun piti avainta muutaman minuutin vaan, että virrat päällä, ni lähti. Jostain kuulin, että tollanen jotain "resetoi" tms. eli se jarruhomma oli sattumaa eikä vaikuttanut mihinkään.
     
  5. north

    north Gearhead

  6. bathory

    bathory Gearhead

  7. umpio

    umpio 3rd gear

    1999 STS. Missäs kaikkialla niitä sähköboxeja on. Pitäisi omasta käydä kaikki paikat läpi, kun purkaa virtoja jostain. Ja samainen laitos olisi marketilla myynnissä…
     
  8. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Sulakerasiat konehuoneessa ja takapenkin alla,muuten sähköä on kyllä vähintäänkin riittävästi.
     
  9. umpio

    umpio 3rd gear

    Sulakerasiat oli tiedossa, mutta body control unit (2 kpl?) hakusessa…
    Ja onko näihin kukaan asentanut vetokoukkua :cool:
     
  10. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    On tosta nyt kolmisen vuotta kun oman caddyn hävitin pois,mutta muistaakseni jotain boxeja on takapenkin takaselkänojan takana.
     
  11. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tulipa hommattua 1992 Eldorado. Vikakoodeja ihmettelin ja siellähän on muunmuassa IO39 eli vammailee sähköiskareista. No tästähän on vaihdettu iskarit tavallisiin,niin ei kai tuo ihme että koodia tuloo. Joku on rakentanut huijausreleen ipc-moduulille, mutta ei tunnu auttavan. -92 mallissa voi poistaa tuon järjestelmän käytöstä diagnostiikan kautta: ipc override - is08 ja vähennä arvoa kahdeksan pykälää. No tämähän saattas toimia, mutta epäilen jonkun käyneen jo tuolla sössimässä ja en tiedä sitä oikeeta alkuperäistä arvoa. Luultavasti päälle 200 voi olla oikea euroopanversiossa. Pohjoisameriikassa on 008. Se oiskii helppo... Onks kellää tiedossa sitä euroopan arvoa?
     
  12. J.J

    J.J Gearhead

    Tuolla mainitaan että esim. European Economic Commynity (EEC) varuste lisäisi lukemaa 64.

    https://1drv.ms/b/s!AparYw2lJQ1IgpR3Cw0HQUScvMFFOQ
     
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    No perkele. Siellähän se lukee. 64 -8. Tai sit se on 128+64 eli 92 kun jätetään se Ride controllin kahdeksan napsuu pois. Kiitos! Heleppo kokkeilla.
    Pitää perehtyy kunhan löytää tuon tuolta pihalta uudelleen sisään. Löyty sieltä IO27 ja Io32 myös. Toisaalta kun nuo kaikki viittaa tuohon IPC-moduuliin ja tähän(kin) on mittari vaihdettu ja en tiedä onko edes oikeenlainen. Ainakin punarajakertoo että ois nortin mittari kun taas autossa on 4.9 niin voihan tuo olla yhteensopivuus ongelma..?
    Mittareita on kontissa kaksin kappalein ja kumpikaan ei toimi- kokeilin.
    IO27 tais olla Neutral safety switch ja Io32 viittaisi ABS/Tcs hommiin. ABS ja TCS kuitenkin toimii normaalisti. Mystistä.
    Vaihtelin tän päikseen kupee Luminaan Vuosaaresta vesipumppuvikaisena. Vähän pelotti että minkälaiseen torttuun löin käteni mutta suht hyvältä vaikuttaa. Maalipinnan meinasin uusia ja ehkä vähän personointia.
    Katellaan sitten että tekeekö tää pesän vai katellaanko vaihtoa taas johonkin jännään...

    Tuossa pajan edustalla oon päässyt vasta ajelemaan ja vaikuttas kyllä aika loisteliaalta ajolleen. Tykkään.
     
  14. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Siistin näköinen Seville omaan silmääni tää malli on se kaikkein tyylikkäin, persoonallisin. Minkälaisia "murheenkryynejä" nää Sevillet on? Onko tästä yksilöstä kellään parempaa tietoa?
    https://www.nettiauto.com/cadillac/seville/12488818
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Viltsumb

    Viltsumb 1st gear

    Herätellääs vanhaa topicia ylemmäs.

    Tuli hankittua 1997 Cadillac Seville STS.
    Auto herjaa joka käynnistyksen yhteydessä Service - Power steering.
    Luettiin vikakoodit ja vikakoodin perusteella herjaa hammastangon kyljessä olevaa solenoidia.
    No löysin pikaisella googlettelulla että hammastangon solenoidilta mitattuna sen vastusarvon pitäisi olla 1.6 - 3.2 ohm. Mittasimme autossa olevan solenoidin vastuksen ja se oli 6.1 ohmia.
    No laitoin sitten 2.7 ohm vastuksen suoraan autolta tulevaan johtosarjaan ja auto käyntiin. Sama herja mittaristossa ja vikakoodi pysyy aktiivisena eikä poistu. En myöskään jaksa oikeen uskoa että tuolla solenoidilta mitatulla 6.1 ohm vastuksella on mitään merkitystä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta viasta. Mitä seuraavaksi tehdä ?
     

Kerro tästä muillekin!