Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään kerkesin vähän hutkimaan uuteen rattipylvääseen ja rattiin väriä. Joitain virheitä jäi, mutta onpahan arvosteltavaa ja parannettavaa tulevaisuudessa.
     
    rekkamies, timopajala, esmi ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Vihdoin maalissa. Eka rundi meni vituiksi tänään ja maalit kiehui. Pohjat uusiksi ja toka yritys onnistui.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    esmi, rekkamies, hevimies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Yövuorossa luppoaikaa, niin aloin tutustumaan tuohon arduinoon.Voisikohan tuo rautapuoli olla noinkin yksinkertainen? Sulakkeita en nyt jaksanut piirtää, mutta jäikö jotain oleellista pois?
    [​IMG]

    Komentoja pitäisi opetella.. Ohjausta ajatellut jotenkin. Nappi1: analog 1 ja 2 target 0V. Nappi2: analog 1 ja 2 target 3V. Korjaus jos 5000ms plus miinus 0.3V. Nappi3 target analog1 3V. analog2 3.5V. Korjaukset samoin kuin edellisessä. Nappi4. target 4V molemmat analog ja samat korjausehdot. Vaan mitkäpä ovat tämmösille ne oikeat komennot, niin siinäpä riittää hetkeksi opiskeltavaa.
     
  4. Visa

    Visa Gearhead

    Tollanen siitä nyt sit tuli. Vähäsen vielä metallin kiilloitusta ja voipi asentaa paikoilleen. Ihan tyytyväinen ekaks itsetehdyksi ohjauspyöräksi. Tulevaisuudessa, jos lähden vielä samanlaiseen projektiin, niin panostan muottiin hieman enemmän. Budjetti versioksi toimii näinkin hyvin, mutta vähemmällä työllä pääsisi, kun 3d tulostaisi koko ratin ja ottaisi siitä silikonimuotin.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    jamba, esmi, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Hieno on.
    Joudut suojaamaan ratin ja penkit jos remonttia pukkaa. Tuohon ei rasvanäpillä tohdi tarttua.
     
    Visa ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Ei kai nyt tälläsessä uudessa autossa mitään remonttia voi tulla..:p
     
    Gary Grand, Ace66 ja esmi tykkäävät tästä.
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Juu ei, enkä remonttia toivokaan. Mutta mt-öljyn vaihtokin tuottaa mulle rasvanäpit.
     
    Visa tykkää tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Hitusen jo päässyt eteenpäin arduinoon tutustumisessa ja koodauksessa
     
    Roberto, rekkamies, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Eilisen päivän ja yön aikana ähelsin hydroboosterin ja ohjaustehostimen linjat jiiriin. Täytyy kyllä rehellisesti kertoa, että on tää An-liitin vammaisuus kyllä aika hönttiä hommaa. Ihan ku olis avaruus sukkula rakentamassa. Noh. Nyt ne on kuitenkin tehty ja kivallehan ne näyttää.. samoilla kiukkulämmöillä asensin uuden flaming riverin ohjauspylvään paikoilleen ja rattikin eksyi paikallensa. Tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi. Rattiin teen vielä pienet siistimiset.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, Vermilion, timopajala ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Apulaitteet kasattu jälleen ja moniurahihna paikoillaan. Samoin kaasuläppä ja putsarit. Jarruja aloin ilmaamaan, niin taka akselin liitoksesta löytyi vielä vuoto. Huomenna uudet jarruputket vielä ja uusi t-haara akseliin, niin ilman takapakkeja vois ehkä jo harkita koe-ajoa loppuviikolle..
     
    Isamu, Gary Grand, timopajala ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Toivotaan aurinkoista keliä. Rätin toiminnan voi testata tallissakin!
     
    Visa tykkää tästä.
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Jarrut kunnossa. Vaihdevaijerin kannakkeita yms. Valmistellut broidin kanssa. Jonkin verran pitää vielä tukea vaijeria ja suojakuori liimata epoksilla kannakkeisiin, mutta isosti ei ole enään koeajolle tekemistä. Vähän kuvasaastetta diy osista.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, hevimies, esmi ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Tuollaiset teleskoopit duunattiin molempiin päihin vaijeria, niin ei pääse vaijeri menemään mutkalle työnnettäessä. Ohjauspylvään päässä vaan riittää vielä hitusen säädettävää, että toimii kunnolla. Katsotaan miten saadaan toimimaan. Jos ei toimi, niin teen linkuston.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rekkamies, Seevu, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Ei sitä vaijeria vaan saatu toimimaan kunnolla, joten toistaiseksi luovutin sen kanssa. Nyt sitte hommasin puuilosta tuollaisia kulmaniveliä ja M8 kierretankoa vivustoja varten. Yks syöpä kyllä tollanen ohjauspylväs shifteri.
    [​IMG]
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Joop. Koneistan tuohon aikaisempaan vaijerin kannakkeeseen kuulalaakeroidun limpun, missä M8 kierteellä reikiä kehällä. Saan mahdollisesti yhdellä nivelpisteellä tehtyä linkuston. Vähän toki peltipakosarja tankojen edessä, mutta koitetaan elää sen kanssa.
    Eli tuosta toi vaijerin kannake pois ja messinkisen nivelen tilalle laakeroitu limppu
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mä tein rattikarahkan tangot Impalaan 10mm akselista ja uniballit päihin. Koitin saada liitokset mahdollisimman välyksettömiksi, joten runkoon kiinnittyvään vipuun piti sorvailla messinkiholkki väliin. Rattiputken mekanismi on avaamatta ja fiksaamatta, mutta kohtuullisen hyvin muuten onnistui. Governorin virityksellä (TH400) sain vielä vaihdot aika mukaviksi. Cruisailussa vaihdot leppoisia, mutta talla pohjassa vaihdot 4200rpm. kieppeillä.

    -J-

    ps. Puuilon kamppeet on oman kokemuksen mukaan täyttä kuraa..
     
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Harleyn vaihdevivuissa käyttänyt halpoja uniballeja, en käytä enää. Väljenee nopsaan.
     
    Visa ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jep. Veljen YamaBuellissa oli kanssa noita halpiksia. Kuulat tuli läpi kehyksestä.
    Turusta Orikedolta taisin aikanaan noita UniBalleja ostaa järkevään hintaan. Firman nimeä en muista ikävä kyllä.

    -J-
     
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Jotain uniballeja löytyy itseltäkin. Puuilon nivelet sattui sopivasti käsiin, niin ei tarvitse varastoa alkaa heti penkomaan. Niillä varmaan meen aluksi, että pääsee ajamaan lastentauteja autosta ulos. Perheenlisäystä tulossa elokuussa, niin olis parempi saada ennen sitä kelvolliseen kuntoon.
     
    Väpsy, Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  20. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Sehän on hyvä kun uutta väkeä Suomeen syntyy! Onnea!

    Niistä lastentaudeista....
    Mulla kyllä on vahva aavistus, että vaikka kuinka pientä ihmistä Ponussa kyyditset, niin kyllä lapsi keskimääriin 6 nuhakuumetta vuodessa sairastaa. :p
     
    Muokattu: 4.6.2021
    Visa, impala-63, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!