1961 Dodge Dart Pioneer "Pinohiiri"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 22.9.2018.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    Ja tässä sama käppyrä ilman ahtoa, eli 2bbl Super Six:
    [​IMG]
    123 hp
     
  2. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Kyllä slantista löytyy 225 hp SAE brutto
     
    Slant Sickness ja Make500 tykkäävät tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei Make malta ottaa autoa rullilta alas 5 psin ajon jälkeen. Seitsemällä alkaa rupeaa tulemaan tasaluku vastaan ja ...

    Älä riko sitä!
     
    tooke ja Make500 tykkäävät tästä.
  4. Make500

    Make500 Gearhead

    Dodge on pelannut ihan mukavasti ja luotettavasti, kunnes vappuajelut katkaisi hyvän putken:rotfl:

    [​IMG]

    Onneksi Autoliitto on apuna ja saatiin Dötsi kotiin.

    Mikäkö sieltä meni?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Olis tarvinnut pistää se pultti:poff:

    Hyvää vappua kaikille!
     
    esmi, Visa, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Dampperi pääsi pluiskahtamaan irti? Ei varmaankaan ollut puristussovitus mitoitettu ahtimelle :)
     
    Make500 tykkää tästä.
  6. Make500

    Make500 Gearhead

    Ei ollut ei:D
    Tänään en ole lähtenyt tutkimaan, tuliko muita vaurioita kuin hihnat ja tuo alumiininen hihnapyörä.
    Aika kovan mekkalan se kyllä piti kun kahdeksastakympistä irtosi:rotfl:
    Konehuone on nyt tietysti aikas sotkunen, kun alkoi syylärissä aika pian heti kupluttamaan.

    Syylärin pesinkin kaikenmaailman pesuaineilla joskus mielestäni muka hyväksi, mutta ei nyt kovin vihreältä näyttänyt tuo neste.
    Otan vastaan hyvät vinkit syylärin pesuun. Mitään kovaa painetta tai kovia myrkkyjä tuo vanha syyläri tuskin enää sietää.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hups. Toivottavasti ei tullut suurempaa määrää romua.

    Pultti saattaa kaivata kierretappia edellään, jos siellä ei aiemmin semmosta pulttia ole ollut. Jengat olivat mun tapauksessa ruosteen ym tayttämät. Oon mä joskus jonkun kulahtaneen laittanut kierrelukitteellakin kolisemasta.
     
  8. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ruoste on todennäköisemmin lähtenyt lohkosta.
    Mutta jos syylari on pehmeä niin taitaa kennotus olla ainut kunnollinen ratkaisu.
    Sulla on hieno moottori tehtynä niin antaahan se vähän turvaa kun tietää että jäähdytys pelaa varmasti.
     
    Make500 tykkää tästä.
  9. Make500

    Make500 Gearhead

    Lohko on pesty kotona hyvin ja useasti. Sen lisäksi vielä koneistamossa Teijo-pesurilla kahteen kertaan. Joten luulen sen olevan vaan syyläristä. Ehkä täytyyy syyläri kiikuttaa uudelleen kennotukseen viimeistään talvella. Mitään korvikealumiinista en haluaisi.
     
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulla oli ponussa just samalla tavalla pesty lohko. Nokan sisäänajossa käytin pelkkää vettä. Laskin letkulla korkista kylmää ja syylärin hana oli raollaan. Jätin perskules pelkät vedet järjestelmään vuorokaudeksi ja johan oli ruskea soppa valmis.
    En nyt tarkoita että sä olet näin toiminut, mutta pirun herkästi tuo ruoste palaa lohkoon.
    Mä olen kennottanut omat jäähdyttimeni. On kalliimpi ratkaisu, mutta hyvä tekijä kun tekee niin kestää mun loppuelämän.
     
  11. Olisko joku muu messinkijäähdytin vaihtoehto? Ajattelin, että semmoisen voisi löytää aika halvallakin jostain pakusta tai maasturista. Samalla voisi saada hiukan lisää jäähdytystehoa.
     
  12. Make500

    Make500 Gearhead

    Damages so far...

    Käväisin tallissa vähän tutkimassa vahinkoja ja kyllä, syyläri on puhki.
    Dampperin kaula on myös halki ja varmaan siinä syy miksi sen on lähtenyt irtikin.

    [​IMG]
    5 rimaa meni poikki ja ennestään on pari tukittu jo muutenkin. Eli ei enään tätä takaisin, paitsi jos Mielonen korjaa sen..

    [​IMG]
    Siitä se meni, kiilauran pohjasta. Syyt sitten tälle olisi todella kiva tietää..
    Ei Eatonin pitäisi niin paljon voimaakaan ottaa että tuon tekee. Eikä se yskinytkään ole.


    [​IMG]
    Ja sitten multa löytyis varadampperia, mutta ovat uudempaa valuakselimallia vissiin nuo kuusipuolaiset.
    Täytyy tutkia vähän, voiko niitä käyttää..
     
  13. Minkä kokoinen tuo syylari suunnilleen on? Jos siihen löytyisi joku kustannustehokas vaihtoehto.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kuorma nitkuttanut löysäksi ja sitten hakkaantunut halki. Pultilla kirrattu ei pääse tekemään samanlaista koputtelua. Joskus mulla alkoi dampperi kolisemaan joutokäynnillä. Sen mä liimasin ja kestikin siinä aina sinne asti, kunnes tuli muu konevaurio. Ei ollut kalenterilla kovin pitkä aika.
     
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    n. 57 cm x 57 cm. Yläsäiliön paksuus n. 10 cm.

    En ole vielä saanut aikaiseksi soitellakaan mihinkään..
     
  16. Olisko tuo aika samankokoinen kuin tää Moparin 1963 - 1969 malli? Toi alalähtö on kasimallissa eri puolella?

    [​IMG]
     
  17. Jos ei Moparin omia lasketa, niin tämän parempaa en keksi:

    [​IMG]
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ihan topicin alkusivulta kävin katsomassa ’61 mallin syylärin sijaintia vs moottorin etupää. Kunhan ei ole slantti tässäkin laatuvaunussa liian pitkä viskon mahtua vesipumpun jatkeeksi? Vinkkelikoneissa on propellille joko jatkopala tai visko siinä, missä slantti ylettyy syylärille asti ilman lisukkeita.
     
    Pietsi tykkää tästä.
  19. Se voi olla hyvinkin mahdollista, että ei se mahdu. Tuo alkuperäinen syyläri on paksu mötikkä, niin jos Make laittaa jonkun vähän ohuemman, niin sieltä voi tulla pari senttiä lisää tilaa.

    Ja Haydenilla on Low Profile -malli:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!