Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Tämä bongattu sunnuntaina Lahden motarilla jossain muistaakseni Mäntsälän nurkilla.Komeesti vasenta kaistaa nykykinnereitten seassa.;)
     
    Inlinee tykkää tästä.
  2. BAN-ONE

    BAN-ONE 1st gear

    Enemmän tuossa ihmetyttää että miten auto on saatu museorekisteriin vm.-77 keulapalalla sekä konepellillä kun valmistenumeron perusteella auto on vm.-76 ja tämä myös nähtävissä esim. shakerin skuupin muodosta.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  3. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Marssivauhti o iha sama ku nykyautolla, 140 lasissa.. Muuten tulee hyvin tilaa ohituskaistal, jollai KIA paskalla suhatessa ei varmana väistetä eestä ku ilmestyt peräpeilii.
     
    malvasto ja Ace66 tykkäävät tästä.
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ainiin, tämä yksilöhän tosiaan on 1976 mallinen missä keula swapattu kuten peltikin, mutta ei skuuppia. Tuotahan on voinut yrittää perustella museoidessa sillä, että Smokey and the Bandit elokuvan Trans Am oli juurikin noin tehty (no oli siinä shakerikin vaihdettu), eli 1976 auto 1977 keulalla, kun sitä sarjatuotantoautoa ei ollu vielä kuvaushetkellä saatavilla. Mutta ihan hyvä pointti tosiaan tuosta vuosimallista.

    Siltikään minua ei häiritse kyseisen auton museorekisterissä oleminen, päinvastoin, hieno homma :odcool:
     
    pectus, BAN-ONE ja Lowry tykkäävät tästä.
  5. BAN-ONE

    BAN-ONE 1st gear

    Joo ei tuo itseänikään haittaa että on saatu museoon, vaan ihmetystä vaan herätti tuo muutosten laajuus kun omaa Banditiä museorekisteröidessä tiedustelin samalla tuon Camaroni osalta vaatimuksia, niin ei olisi kelvannut kun on manuaaliksi swapattu vaikka noita tehtaaltakin manuaalina sai. Nythän se on sitten kokenutkin jo sen verran enemmän muutoksia ettei sitä museoon enää ihan helpolla saakkaan. :rolleyes:
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  6. Larry

    Larry Double Gearhead

  7. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    malvasto tykkää tästä.
  8. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    kad_boost ja Peeaa tykkäävät tästä.
  9. SK-

    SK- 2nd gear

    malvasto tykkää tästä.
  10. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Kyllä, hinta alkaa olemaan sillä tasolla kuin monen muunkin nettiautossa myynnissä olevan tulisi olla, jos meinaa siis saada kaupaksi.
     
    SteveS, SK-, malvasto ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. tammercity

    tammercity Gearhead

  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Myyty. Paljonko oli hintaa?
     
  13. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    tais olla 12-13000
     
  14. JJHa

    JJHa Gearhead

    Oma ´69 Firebird pomppasi v. 2000 ensimmäisen kerran MR-tarkastuksessa siihen, että tarkastajan mielestä OE 14" Rally II vanteilla OE-koossa olleiden renkaiden kuvio ei takana vastannut 60-luvun "tyyliä".
     
    karra, Volvo_5.7, freetime-cruiser ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tämä kuulostaa juuri mihin itse törmänny museokatsastuksissa.
    Etuhiekkapellissä takapuolella pintaruostetta, penkin ompeleet hieman repsottivat hylky tarkastuksessa. Konepelissä maalissa haalistumaan ja yksi lommo jonka näkee vain kirkkaassa auringossa valossa hylky. Moottoripyörässä oli alla alkuperäiset alumiinivanteet, (usa tuonti malli) hylky, koska Suomessa uutena myydyissä oli kaikissa pinnavanteet. Pappatunturin takatarakalla ei ollut sitä tehtaalta tullutta kumimustekalaa ja haalistuneet tarrat kupeessa, kauhea valitus niistä. Autossa oli etupenkin (70-luvun malli) jossa oli niskatuet, kuulemma ei kuulu autoon ja uhka hylkäyksellä. Tässä tapauksessa lisävarusteena oli saatavana ns. kalaverkko niskatuettuja penkkejä, mutta normaali malleissa niitä ei ollut ja tehtaan esitteessä oli vaan penkkejä jossa ei ollut niskatukia ollenkaan.

    Yksi tälläinen näistä tarkastajista oli myös yhdellä rompetorilla pyörimässä ja melkein jokaisesta autosta kitisi ja uhosi, että jos museokatsastettu pitäisi antaa hylky.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tämäkin normaali rekisterissä, kuulemma aivan liian huono kuntoinen, että saisi museoon.
     
    Muokattu: 12.5.2021
  16. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Hah. Näistä saisi aikaan oman viestiketjun. ....esim, kun hylkäyksen aiheutti täysin virheettömässä autossa vääränmallinen vesiletkuklemmari (eikä ole urbaanilegendaa!). No, se oli helppo vaihtaa, mutta entäpä se, kun eräs tarkastaja totesi, että auto on väärän värinen ja maalattava uudestaan. Syynä oli se, että kuntoluokkaa 1- olevan auton tehdasalkuperäinen ulkoväri oli aavistuksen haalistunut 50 vuodessa, kun sitä vertasi peräkontin siäpuolen kannen sävyyn. Tai kuten muutama vuosi sitten eräs nimeltämainitsematon ikääntyneempi tarkastaja totesi ensimmäisten w124 Mersujen tulleen museoajoneuvoikään: "Minä en hyväksy yhtäkään W124 Mersua museoajoneuvoksi, koska ne ovat käyttöautoja"... Tuokin määräys varmaan löytyy Traficomin museoajoneuvo-ohjeistuksesta, joita museoajoneuvotarkastajien on myös noudatettava....??? Autoharrastajien onneksi nämä vanhan liiton diktaattorit ovat paljolti jo älynneet siirtyä hautausmaille tai sitten ovat hyllytetty pois museoajoneuvotarkastajan tehtävistä oman edustamansa yhdistyksen toimesta.
     
    hartsa69, Vermilion, malvasto ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Takarenkaiden kuvio?!o_Oo_O
    Olisit polkassu kuviot takarenkaista aseman asfalttiin ja palannut slickseillä tarkastukseen.
     
    Volvo_5.7, Slant Sickness, FuryIII '71 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tää menee kyl ihan lähiaikojen top5-kommentteihin
     
    leivonharri ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

    No sehän olisi soittanut heti poliisin paikalle mittaamaan metrejä :p
     
    Vermilion tykkää tästä.
  20. f34

    f34 Double Gearhead

    Mistä noita pikkuvirkamiehiä sikiää museotarkastajiksi.
    Kotona tossun alla ja töissä pomon alistamana.
    Toteuttaa sitä ainoata toimivaltaa minkä saanut. Pitää päteä ja olla nihilisti kun voi kerran olla.
    Toki joku roti pitää olla, ettei ihan ryötökasoja museoida, mutta jostain renkaan kuviosta ja patinoituneesta maalista?
    Onneksi normi katsastusasemat ovat muuttuneet kaupallisiksi ja tietävät, että asiakkaat katoaa jos alkaa turhasta nipottamaan.
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!