Dodge Magnum 2005 5.7 Hemi AWD.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Fuselage, 18.12.2020.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tranzformer kun on toi 1/4 maili ominaisuus. Piti käydä testaa sitä suljetulla alueella. :rotfl:
    Diablon 93 ohjelmalla matka-ajossa vie 11.7-12.0L/100km 100kmh matka-ajossa.
    Parin kokeilun tulokset. 14.0-14.1s ja 96-97mph loppunopeudet.
    Diablon bensapiheysohjelma. 100kmh matka-ajo 9.6-9.9L/100km
    1/4 tulokset 14.6-14.7. Loppunopeudet 90-91mph..... :odeek:
     
  2. T5

    T5 Gearhead

    Tuon burniksen haluaisin nähdä. Tervetuloa hakemaan turbot!
     
    Ftw- tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Prkle.... Testauksen yhteydessä sytty punanen vilkkuva ledi mitaristoon. Voitte uskoa, että melkein paskoin housuuni, että nyt se saatana hajosi.
    Noh asiaa tutkittuani, kyse on jostain ajoneston,hälytyksen yms yhteyshäiriöstä....
    Hälyt, keskusluko yms kaikki toimii ok.
    Mitään vikakoodia ei ole. Pitää testata akku irti jos se nollaisi ton.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Luulisi, että kun kesä tulee ja helteet, niin autossa ongelmat vähenee. EI!
    EGR aiheuttaa aivan järkyttävää nykimistä 40kmh vauhdissa kun 3 vaihde menee päälle. Kierrokset on noin 1100rpm. Ja jos ajaa esim 45kmh, niin ok, ei ongelmia. Noh Rockautosta uusi EGR tulossa, onneksi hinta vain n.30€. Nykiminen esiintyy vain kun P0404 lävähtää tauluun.
    Kuskin puolen takaovi ei aukea, ei sisä- kuin ulkokahvasta. Se on ollut nyt helteillä aurinkoon päin... huoh, eikun ovipahvia auki, et mikä mättää. Jos nupista vetää ylöspäin niin ovi aukee.
    Ja surullisen kuuluisa REC soitin heitti sit näytön osalta pyyhkeen kehään kun tuli kuuma. Eli näyttö meni pimeeksi. Elättelen olemattomia toiveita, että kun kelit viilenee, niin se palaisi. :D
     
  5. softail

    softail Gearhead

    Tuon saman ongelman oon huomannu omassa chrysy 300c hemissä...ei kande jättää aurinkoon:p
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Se voisi olla maailman lyhyin burnout, kun olisi etu- ja takaperän sisuskalut ulkona, puhumattakaan vetareista ja jakolaatikosta. Ehjää jäisi ehkä kone :D
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nää uudet autot.... Mittariston punanen ledi lopetti vilkuttelun kun käytti akun irti.
    Myöskin EGR P0404 lopetti herjaamisen kun vaihdoin 91oct ohjelman.
    REC soittimessa ei ole mitään vikaa, vaan virtalukossa. Normaalisti kääntää virrat päälle niin näyttö on pimeä, eikä myöskään radion ohjaus ratin napeista toimi.
    Mutta, kun työnnät avainta kun kääntää virrat päälle, RECkula toimii ihan ok....
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ihan parasta. Tota just normikäyttäjä tarttee, käyttöautossa.
     
  9. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kohtuullisen lyhyen ajan sisällä on tainnut olla jo jonkin verran vikoja/harmeja?
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kaikkea pientä, ei mitään isompaa. Autoa ei oltu pahemmin käytetty Ruotsista tuonnin jälkeen ja nyt itse jo ajanat sillä 11tkm 8kk aikana. Ja onhan tuolla jo ikääkin 16vuotta.
    Jos tämä olisi VW, niin nämä olisi ihan perusominaisuuksia :D
     
    Seevu, LPV, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hieman oli tylsää töissä. Joten lisää tarratuninkia :poff: :odeek: :rotfl:
    Aliexpress tilattu merkkejä lisää. Saa nähdä kummat laitan lokareihin, noiden kromisten Hemi merkkien tilalle.
    [​IMG]
    Ja
    [​IMG]
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Plastidip kokeilua vakiovanteille.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Positiivisia uutisia. Marraskuussa tilattu konepelti oli tullut rahtifirmalle. Valmistaja näyttää out of stock. Myyjä firmalta ei mitään ilmoitusta, että konepelti on lähetetty. Useasti kyselin tämän perään ja valittelivat vaan, että voi kestää koska covid ja haluatko jonkun toisen tuotteen yms.
    Yks kaks rahtifirma vaan kysy, että sulle ois tullu iso paketti...
    Nyt jännätään millon se on suomessa.
    Kuvassa Trufiberin A23 konepelti minkä tilasin. Scooppi on jopa toimiva, ohjaa ilman ilmanputsarin luokse.
    [​IMG]
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tämä päivä tapeltu eturipustusten kanssa, kun ähelsin KW alustasarjaa paikalleen etupäähän.
    Takapää pitäs vielä tapella paikalleen.
    Kokeilin myös noita plastidipattuja vanteita alle.
    Korkeus vaikuttas ihan sopivalle. Mutta katsotaan mihin asettuu, että pitääkö säätää suuntaan tai toiseen.
    Etujarruihin en laittanut Police paloja, kun levyt näyttäs olevan elämänsä ehtoo puolella.
    Pitää tutkia paljonko maksaa Rockautosta BR9 370mm levyt, satulat ja kannatin raudat yms pikkukilkkeet.
    Ennen kaikkea, paljonko on rahti.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse itselleni vastaten. Rockautosta satulat, kannakeraudat, banjopultit, palat ei ole kalliit, eikä myöskään rahdit.
    Mutta.....
    370mm levyjen hinnat on 20€->150€ välillä. ei pahat. Mutta miksi mutta.... Levyille rahti on 150-300€... :(:mad:
    Ja en äkkisiltään löytäny 370mm levyjä EU alueelta.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ota merirahdilla, jos ei ole kiire. Mikä lie usarahti, minne itse olen tilannut isot paketit rokkiautosta.

    Ja vaikka ottaa priority kyydin, näinä aikoina ei välttämättä saa pakettiaan nopsasti. Harrikan kompensaattorin piti tulla USPS:llä noin 12/5, mutta niin vaan on kuljetuksessa edelleen. Onneksi tuli otettua vakuutus paketille.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Intoa puhkuen takapään kimppuun. Auto ylös, pyörä pois.
    Iskarin yläpää irti, helppo homma.
    Iskarin alapään mutteri akkupulttipyssyllä auki, helppo homma.
    Iskarin alapäänpulttia pois tukivarresta ja iskarista. Siihen se sit loppukin.
    Eka vähän räikällä nitkuttelua, liikkuu sen verran mitäs iskari mahtuu liikkumaan. Sit 70cm jatko, sama juttu. Sit 2kg moskalla mykyä pultille. ei mitään. 5kg leka, ei mitään. Eli tilaamme uudet pultit ja vedetään noi puukkosahalla poikki tukivarren sisältä.... PRKLE....
    EDIT. ei ollut kalliit pultit Rockautossa. 3-5€ kpl. Tilasin samaan syssyyn muutaman muunkin alustan pultin. Aitoa OEM Mopar laatua tietysti :D
     
    Muokattu: 1.6.2021
    isalmela tykkää tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ongelmia Mopar paratiisissa.
    Ostamisen jälkeen, tämä on ihan aavistuksen täristänyt 1 vaihteella täyskaasu kiihdytyksellä paikaltaan.
    Nyt etupään madalluksen jälkeen (takapää vakiokorkeus), olo on kuin tehovatkaimessa.
    Ja kun auto on madallettu, ei pääse edes työpaikalla montulle, kun apurunko ottaa turvarautoihin kiinni.
    Kokeilin kerran täyskaasu kiihdytystä, niin kuulu kunnon pauke ja rutina....
    Mutta perus matka-ajossa yms ei mitään tärinöitä... testattu ihan reilulla nopeudella, et nätisti menee.
    Omat veikkaukset. Kardaanin tukilaakeri, kardaanin limput, perän puslat/kiinnitys runkoon, etuvetarit, koneen tukikumit, etuperä irti.... yms...isolista tutkittavaa, että mist** vit*** se vatkaa/täristää kiihdyttäessä paikaltaan.
     
  19. Visa

    Visa Gearhead

    X5:ssa oli samaa vikaa ja kaikki nuo mitä luettelit, niin tuli vaihdettua. Lopuksi vika poistui etutukivarsien vaihdolla. Tukivarsien puslat oli ehjät vanhoissakin, mutta löysät.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tärinöiden ja tutinoiden syy taisi selvitä. Apukuskin etuvetari sylkässy rasvat pellolle.
    Vetarissa varmaan ollut jo väljää aikasemmin ja nyt kun auton madalti, niin se veti lopullisesti herneet nenäänsä.
    Taidanpa tilata samalla myös navan/pyöränlaakeri hässäkän. Nimittäin vetarin mutteri on tämän näköinen, eikä ole kovin isoa luottoa siihen, että se aukeaa. Eli voi mennä rälläkkä yms puuhiksi. Ja muiden pyörien mutterit on vielä pahemmassa kunnossa :D
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!