ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ihme ja kumma kun herra y ei ole jo jäänyt auton alle tai joutunut järjettömän katuväkivallan uhriksi?
     
  2. hmr66

    hmr66 Gearhead

    En avaa omaa työhistoriaani enempää, mutta olen olen paljon tekemissä loppukuluttajien kanssa. 9mm burana olisi aika usein helpoin tie.....
     
    Peeaa tykkää tästä.
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Hauskoja tarinoita F-C:llä. Painaisin KRL juttuunkin tykkään, mutta kun en tykkää sillai. :confused:

    Minulle kävi seuraavanlainen tapaus. Jotta ihan kaikkea ei tarvitse selittää, niin puhutaan vaan laitteesta.

    Alantoimija A pyysi tarjousta laitteesta, no minähän tarjosin. Laitteen ominaisuuksiin kuuluu, että se voidaan asentaa pulttaamalla tai hitsaamalla. Jos hitsataan ei tarvita erikoispultteja.
    Tarjouksella oli kaksi positiota laite ja pultit.
    Tarjous johti tilaukseen. Kiitin tilauksesta ja vastasin tilausvahvistuksella. Kirjoitin vielä saatemeiliin, että olette nyt tilanneet ilman pultteja. Olette siis hitsaamassa, mutta jos haluattekin pultata, niin tilatkaa sitten vielä pultit.
    Puolen vuoden toimitusaika meni ja laite toimitettiin tilauksen mukaisesti asennusyritykselle B.
    Aikaa kului lisää ja laite oli asennettu ja käytössä.
    Sitten A palasi ja kertoi, että oli B:llä vaikeuksia asennuksen kanssa, puuttuvia pultteja oli pitänyt tehdä työmaalla. Kulut 2500€. B laskuttaa A:ta.

    Sanoin, että tämä on vähän hankala juttu.....
    Jos sinä reklamoit minulle ja vaadit 2500€ hyvitystä pulteista, joita ei toimitettu, kun ei tilattu, niin minä laskutan 3000€ asennetuista pulteista.
    Tarjouksellani pultit oli 3000€.

    Tehän saitte nyt pultit halvemmalla!
    -Tehdäänkö jatkossakin näin?
    -EI!!, Muistetaan vaan tilata pultitkin.

    Ja sitten seuraavalla kerralla muistettiin pultitkin. Eikä muistella pahalla.
     
    Peeaa ja JAMANT tykkäävät tästä.
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Tälläisiä tarinoita lisää, kuin Hailla ja freetime cruiserilla.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jotenkin kai aiheeseen liittyen. Vaimo valittaa aina että toistan asioita, siis samoja litanioita monta kertaa. Opin sen töissä kun joppasin uusia autoja.

    Kerroit asiakkaalle että tämän x-merkkisen uuden auton ostajalle 250€ nasta tai kitkarenkaat näistä kertomistani merkeistä valittuna peltivanteineen valmiiksi kasattuna pakettina joko alle laitettuna tai konttiin laitettuna riippuen vuodenajasta sekä lohko- ja sisätilanlämmitin johtoineen paikoilleen asennettuna tämän rajoitetun kampanja-ajan joka on xx.xx.xxxx-xx.xx.xxxx

    vähintään kaks kertaa sanoin tuon mantran ennen kuin olemuksesta havaitsin että asiakas saattoi osan viestinnästä ymmärtää. Sitten kun papereita tehtiin niin silloin moni kysyi että ”mites ne toiset renkaat ja lämmittimet”? Kolmas kerta. Sitte osa soitti ennen auton toimitusta tai kun tulivat sitä hakemaan. Neljäs kerta. Havaitsin että vaikka kehoitin koska näin pitää tehdäkin myyjän, asiakasta lukemaan sopimuksen niin monikaan ei tehnyt niin. Osa vielä tunnustikin ettei lukenut, että luotti myyjään. Sanovat jotkut että autokauppa ainakin uuden on joidenkin ihmisten suurimpia hankintoja euroissa mitattuna elämänsä aikana.

    oma lukunsa oli ne ketkä jäi tarjousta miettimään. Sitte ne itki että miksei enää saa sitä pakettia siihen 250€ hintaan kun tarjousaika oli jo ohi. Tai miksei saa muita merkkejä renkaita kuin ne mitkä kerroin. Olen oman käsitykseni luonut miksei verbaalinen viestintäni tavoita kohdeyleisöä, mikä se aina kulloinkin on. Jokainen miettiköön itse omissa päissään sitä jos haluaa mutta minun versiooni liittyy se juutalainen fyysikko.

    mitä tulee asiakkaiden valituksiin ja niitä yleensä tuli jos tuli niin vaan käytetyistä autoista. Uusissahan maahantuoja oli tulilinjalla ellei ollut korjaamomne varustelusta tai jonkun meidän talon henkilön asiakaspalvelusta kyse.

    Montaa valitusta ei reiluun kymmeneen vuoteen tullu vaikka enimmäkseen kuitenkin myin käytettyjä. Se kun minusta enämpi ammattimiesten hommaa. Joskus joku uhkaili kuluttavalituslautakunnalla tai käräjillä. Nillitys loppu ku sanoin että tottakai ehdottomasti jos asiakas niin haluaa. Laitan vaan oman vastineeni asiamiehelle ja mitä käräjiin tulee niin siitä vaan. Katotaan kummalta loppuu rahat ensin, asiakkaalta vai osuuskaupalta joka omisti sen autokaupan.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  6. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Luuri ollut äänettömällä nyt viikonlopun enkä sitä oo kanniskellu muutenkaan mukanani, sattumalta olin vieressä ku joku soitti ja nyt sattumalta satuin vastaamaan.
    Sulla auto myynnissä, joo on, saako tulla katsomaan, no tuu tässä mä oon ...
    Tuli. Katseli. Kyseli. Lähteekö tää käyntiin? En tiedä onko akkua, kokeillaan... lähti.
    Kyseli. Kuunteli.
    No sulla pyynti sejase, mikä tiukka? Tarjoon tän verran. Käteisellä, mulla on rahat tossa... Ei lähe tolla kiitos, mut ei se pyynti tiukka oo - tällä lähtee.
    Vähän lisää juttelua ja sit kaveri haki kenkälaatikon ja alko lappaamaan seteleitä...
    Tuli aika puskista, oon tottunu siihen että mun pyynnit on aina liikaa ja renkaanpotkijoita riittää. Joo, mä mietin. Joo, palaan asiaan. Joo, muuten kyllä muttakun...
    Nyt jo tuli vähän ikävä, autoa siis, mutta kun se kerran oli tarjolla niin .... mitäs tilalle?
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mikä lähti?
     
  8. bathory

    bathory Gearhead

    Menis ehkä enemmänkin ihmeellisiä myyjiä topikkiin. Mutta tuli tästä mieleen, että mulla torissa ostoilmoitus halvasta ydintäytelankakoneesta. Ajattelin, että jos biltemassa sellanen maksaa 150e ja jos tälleen saan vaikka 50e:llä, niin ok-diili. Mulla luki siinä vielä, että olisi kiva jos kaasunkin saisi kiinni.
    Yks tyyppi otti yhteyttä ja kertoi, että hänellä olisi tällainen ja hintakin oli halpa ja kuulemma siinä luki vielä, että "gas", eli saisi kaasunkin kiinni.
    Myyjä asui reilu 30 km päässä ja sanoin, että ihan ok hinta. Otan sen ja katon, miten pääsisin hakeen. Hän kertoi, että voi tuoda sen vaikka heti. Toikin heti. Ja ilman lisäkuluja. Syynä oli kuulemma tylsyys :D

    Eli kyllä jotkut noita tuo. Toki matka oli lyhyt ja sillä oli sitten oma hintansa. Sillä henkilö haisi todella pahalle ja jouduin n.2h kuuntelemaan hänen elämäntarinaansa, työpaikat, perhesuhteet yms.
    Sekä gas-sanaa ennen luki no. Eli olikin No Gas :D
    Ostin häneltä myös halvalla invertterin samalla kun oli sellaisenkin tuonut mukanaan.
     
  9. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Oon kesällä vienyt kauaskin pieniä myytyjä roippeita,kun pitää keksiä syy miks pitäs lähteä pyörällä liikkeelle enkä nyt tarkoita munamankelia.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Arvaa, miksi se sen NO Gas -laitteen toi?

    Siksi, että nyt kun se on poistunut tontilta, et tiedä, missä se asuu ja et voi käydä antamassa palautetta...
     
  11. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  12. hot rod man

    hot rod man 3rd gear

    No nyt on pakko kirjottaa tänne... myin moottorin, ostaja kävi kattomassa sovittiin kaupat raha laskettiin näppiin... lupasin ilmotella, kun moottori irti, viikon päästä moottori nosturissa ja lykättiin kärry alle, sit huomattiin yhdessä, että lohkossa jäätymisvamma mikä joskus hitsattu? No mä otan sen silti ja katon mimmonen on, sano ostaja... nyt kuukauden päästä ostaja ilmotti, että hän palauttaa moottorin... oli jättäny sen trukkilavalle mun tallin ovelle... nyt hän haluais rahoja takasin, kuuluuko mun maksaa??
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Ei sun pidä mitään rahoja palauttaa.Kauppa on tehty ja sillä siisti.Annoit vielä mahdollisuuden perääntyä kun jäätymisvamma todettiin.Kummaa venkoilua.
    No jos kyseessä on joku poika,joka ääni väristen selittää että äippä ja iskä on vihasia kun tommosen ostin,niin anna rahat takasin ja häivy mun tontilta.
     
    Muokattu: 14.5.2021
    Zejk1, karra ja Catrik tykkäävät tästä.
  14. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Jos ei sovittu että sen voi kattomisen jälkeen vielä palauttaa, niin sitten sitä ei tarvi ottaa vastaan. Voit ilmottaa ostajalle että hakee omansa pois tiettyyn päivämäärään mennessä, jonka jälkeen ostaja maksaa x määrä kuussa vuokraa pitäessään romujaan sun pihassa.
     
  15. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kun vanhasta tavarasta on rahat annettu niin sen jälkeen turha itkeä.
    Eli pidä rahat ja ostaja tekee motille mitä haluaa.
     
  16. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Eiköhän tuossa ollut mahdollisuus heti perua kauppa tai muuten neuvotella hinnasta. Kuukausi on mielestäni jo niin pitkä aika että ei syytä palauttaa rahoja. Sillähän se monesti vanhoissa romuissa on ilmoituksessa vain nouto että saa paikanpäällä katsoa mitä on ostamassa. Toki jos on tuollainen Maxin kuvailema tapaus niin sitten vois ehkä harkita kaupan perumista.
     
  17. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Laitoin aamulla toriin myyntiin varaosiksi menevän auton....ja kas ...alle 5 minuuttia ja kolme katalysaattorin viesti kyselijää ja kaksi soittajaa. Soittajien sointuvasta aksentista huomasi heti että kanttihousuthan ne asialla. Ihmekumma ei tullut kauppoja katista vaikka pyynniksi sanoin maltillisen 1000 e....
     
  18. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itselläkin on pihassa kaksi vastaavaa kulkinetta mutta just noitten takia en edes laita myyntiin vaan saa romuliikkeen ukko käydä hakemassa ne laanilleen.
     
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Itellä käynee ehkä omituinen ostaja kohta? Isäukko soitteli että hänellä olis ostaja autollesi. Sanoin että leimaan sen ensin ja kerroin mitä maksaa ja vähän speksejä. Ostaja ilmoitti isäukon välityksellä että ottaa sen eikä tinkinyt. En olis kyllä tinkinytkään enää siitä hinnasta. Lähetin neljä kuvaakin sähköpostiin eikä vielä ole tullut katumapäälle. Uudet etujouset laitan kun ne saapuu ja käytän jälkitarkastuksessa. Että jos tää ihan maaliin asti menee niin nykypäivänä pidän tätä toimintatapaa erikoisena tapahtumana.
     
    hot rod man ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on tossa tommonen ruma amerikan auto myynnissä niin vähän uutena ilmiönä ihan mieletön määrä hittejä nettiautossa ja aika monta katsojaakin on käynyt paikanpäällä katselemassa ja oon lyönyt avaimet käteen et käy ajelemassa. Tiedän auton niin oon raakasti kertonut risut ja ruusut ja ilmoituksessakin aika selvästi lukee et auto on aika kauhee. Niin sitten ekan hämmästelyn jälkeen on laahattu puolen sukua uudelle katseluhetkelle paikanpäälle. Vetovoimaa romussa selvästikin on. Väkeä ravaa kuin suviseuroissa. Ja sitten se kaupanteko. Jos ei tiettynä päivänä käy mulle (käyn siis töissä ja teen pitkää vuoroa enkä vaan voi lähteä töistä kesken päivän) niin peruvat kaupat. "Joo ei me sit perjantaina voida tätä ostaa"...:)
    Siirretään seuraavalle viikolle, päivän tullessa ostaja on kadonnut taivaan tuuliin. Kreisii!
     
    Muokattu: 18.5.2021
    12345678910, Peeaa, maverick999 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!