Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Ford67

    Ford67 3rd gear

    Rahamiehille olis kulttuuriteon paikka, ostakaa ex-Keke Rosberg Lambo Suomeen! Pyynti vain:

    € 643,500.-


    Joskus 15 vuotta sitten, Euroaikaan kuitenkin, bongasin tämän myös myynnissä. Pyynti oli murto-osa tuosta, olikohan 150k€ tai sinnepäin. Olis kannattanut ostaa, mutta eipä ollut takataskussa silloin(kaan) moisia summia.

    https://www.autoscout24.com/offers/...dtidx=7&cldtsrc=listPage&searchId=-1159114941

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    viikinki75, FUKK, Stang_81 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Lowry

    Lowry 2nd gear

    https://m.nettiauto.com/oldsmobile/cutlass/12129028?vifAdCount=5&vifNav=Y

    Olds/GM tietäjät: onko tämä nyt Cutlass S, vaikka keulassa on 442 lätkä? Vai jotain ihan muuta? Trafin tietojen mukaan VIN alkaa 5:lla ja sillä numerolla ei löydy googlella mitään tietoja, kun ilmeisesti Oldsissa VIN pitäisi alkaa kolmosella?

    Jonkun decoderin mukaan V6 Cutlass S, jos vaihtaa ekan numeron kolmoseksi.
     
  3. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Mä en nyt tiiä, oletko katsonut kuvasta vai kirjoittanut tekstiin hiukan pieleen, mutta keulassa lukee 455, ei 442. Että siinä mielessä kyltti sopii siihen, mitä ilmoitus sanoo, mutta mulla taas ei tiedot riitä tuon VIN-asian arviointiin.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  5. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Näköjään olin katsonut keulan numerot väärin, mutta 455 siinä näyttää tosiaan lukevan. Varmaan Trafin tiedoissa on virhe, koska jos ekan kolmosen vaihtaa vitoseen, niin sitten saa ihan järkevän tuloksen kun lyö Googleen Oldsmobile VIN decoder, eli 1969 Cutlass S kutosella. Tosin ei kai noissa vielä mitään V6-koneita ollut, vaan suoria kutosia(?).
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    1967 on (ehkä) ollut vielä se 225 cid V6 saatavilla, sen jälkeen chevyn 250 cid matkalaukku.
     
  7. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Fuselage tykkää tästä.
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

  9. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Varmaa taas perinteisesti laitettu tyylillä "Ku otteessa lukee niin"...
    Muutenkaan en tajua miksi ei voi laittaa tietoa enempi autosta. Toki soittaa voi ja kysyä mutta vähentäis varmaan sitäkin että ei tarttis myyjän punastella luurin päässä sitä, kun ei osaa yksinkertaisimpiakaan tietoja antaa
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  11. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Tätä ihmettelen aina itsekin, kun parhaimmillaan autot on vuosia myynnissä ja kuvaus on luokkaa ”tehty remonttia ja on hieno”. Ja sitten tietysti vielä ne sankarit ketkä ei tiedä edes hintaa myymälleen tuotteelle...
     
  12. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Joskus Mersufoorumilla keskusteltiin yhdestä autosta, jota myytiin 3,4 -litraisena, vaikka oli paperien mukaan 3,0. Siihen tuli sitten (nähtävästi) auton myyjä sitä puolustelemaan ja muun varsin värikkään kommentoinnin ohessa mm. kertoi, että autoon on AMG pajalla vaihdettu sellaiset kiertokanget, jotka lisäävät iskutilavuutta, ja siksi ei näy päällepäin.

    Että olisko tossa Monacossa sama homma?
    Hekoheko:p
     
    karra ja Inlinee tykkäävät tästä.
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Jospa vaan perinteinen elimenluovutus 440/727 korvattu 318/904 ja papereihin vaan jäänyt/jätetty myyvempi konekoko.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tämä taitaa olla valitettavan yleistä, mitä sivusilmällä seurannu.

    Toki on semmoinenkin vaihtoehto, kun omankin auton Suomeen rekisteröin, katsuri kysyi vaan moottorin koon, ja löi koneelle mitä ilmoitin mitään tarkastamatta. Tuossa olisi voinut saada 455:sena kilpiin ilman mitään muttia.
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

    pikkulohko 318/360 on vaan niin yleisempi ja halvempi nykyään kun 440 joista pyydetään useita tuhansia... jopa saasteajan moteista saati sitten vanhemmista. ehkä joku omistajista on jättäny itelleen isolohkon.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tommosilla sutenööri vanteilla en ajas kyllä metriäkään jos en saisi myyjältä samaan hintaan kyytiin mukaan paria prostituoitua. Siis semmoisia jotka tuottaakin.

    sähkötöiden hieno toteutus herättää myös konehuoneessa ansaittua huomiota.

    ton kun ostaa niin voi jälestä päin pyytää myyjältä 440 koneen samaan hintaan mukaan tai kompensaatiota hinnassa. Noin niinku juridisesta näkökulmasta ajatellen.
     
    -tl- tykkää tästä.
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuossa omistaja on itsekin tajunnut alkuhuuman jälkeen, että eihän tuollaisissa vanteissa ja renkaissa ole mitään järkeä. Armottomassa vitutuksen tunteessa halunnut nuo äkkiä pois silmistä ja laite kiertoon.
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  19. Lowry

    Lowry 2nd gear

  20. Peeaa

    Peeaa Gearhead

Kerro tästä muillekin!