Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Samoilla linjoilla, mulle olis ihan ok kun joku astelis pihaan ostaan jotain, ja suoraan sanois tarjousta tehdessään että maksan tämän verran, jotta itelle jää katetta myydessä. Jos "trokari" verhoutuu harrastaja-statuksen taakse, jää vähän paska maku suuhun ja tunne että on tullut huijatuksi.
    Toisaalta toikin on ihan ymmärrettävää täällä, missä vähintään joka toinen on valmis maksaan 50€ ettei naapuri saa satasta. Kateus on kovaa valuuttaa....
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Nyt oli VMPK:n sivuilta hävinny myynti ja osto ilmoitus, kantautunu keskustelu vissiin perille asti.
    Tuommonen on perseestä että hinnat triplataan heti, todennäköisemmin olisi orkkis hinnalla jos olisivat olleet myynnissä saavuttaneet paremmin sen oikean tarvitsijan, eivät nyt. Näinhän käy monelle autolle, mopolle, osalle ym..
     
  3. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Menisköhän Valtakunnallinen rengasliike tähän kategoriaan... maaliskuussa kun matkailuautoon 16.5 tuuman renkaita metsästin niin samalla kyselin parista paikkaa, että mitä maksaa allevaihto kun tuon omat renkaat (on nyt tilattu ja seilaa kontissa ja ovat täällä joskus tässä kuussa) ja vanhat otan vielä itelle.
    No, Valtakunnallinen rengasliike mulle vastasi, että 160e (7 rengasta). Mikä oli minusta ihan ok hinta ottaen huomioon, että kun vien tohon lähirengasliikkeeseen irtorenkaat ja gummit niin se maksaa 15-20 e/rengas. Eli kyllä tuon erotuksen voi työnä maksaa, ettei itte tarvi vaihtaa.
    No, nyt kun kyselin että renkaat on tullu, koska aikoja? niin eivät enää vastaa mitään...
    Olisko siellä ollut maaliskuussa lomatunnelmissa kaveri ja heitteli vähän hintoja hihasta vai mikä mättää.
    Toisesta liikkeestä kysyttäessä kuulu linjoja pitkin kun alko kassakone raksuttamaan (matkailuauto jenkki!) ja tarjos 260e.
    On kallista, ei pysty. Tollakin erotuksella saa jo puol tankkia bensaa ja sillä pääsee jo parisataa kilsaa pois ni pitää tehdä sit itte ja säästää.
     
  4. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Juur näin. Tämä on se juttu mikä ja mistä aina jaksan nillittää vähän liikaakin. Tuo tietynlainen koijjaaminen. Tullaan tontille ostamaan saatesanoilla "joo tälläst hakenu, menee hellään hoivaan ja tosi tarpeeseen". Pari päivää kun kalenteri rullaa etiäpäin niin triplahinta ja myynti ilmoon hyvä kun omia kuvia edes käytetty. Rehristi jos edes tekis ilmi et oon kauppuri, kato ny hyvä hinta ni saan edes vähän voittoa. Ihan turha väittää että edistää millään tapaa harrastusta tai on yrittäjänkin elettävä nuo 300℅ hinnan nousut. Monta autoa sitä on tullut itse vaihdettua ihan vaan aivopierun ja ahaa elämysten takia. Välil voitol, välil persnettoa tehden. Mutta yleensä mennyt harrastajille jotka saa autosta muutakin iloa kuin ne eurot. Saadut ja menetetyt.
     
    Inlinee ja Vallu 426 tykkäävät tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Raha puhuu, häränpaska kävelee. Jos parhaimman tarjouksen saa spekulantilta niin voihan sitä sitten tietysti leikkiä Punaista ristiä ja myydä halvemmalla jollekulle muulle. Joku vuosi takoperin myin yhtä autoa ja ainoa joka suostui maksamaan ajoneuvosta pyytämäni hinnan oli henkilö joka touhuaa enempikin ao genreen kuuluvien laitteiden kanssa. Minulla oli jo jokaiselle saadulle donalle reikä joten hurskastelut sikseen. Pitää vaan hyväksyä se että jos on syntynyt paaria luokkaan (jotkut käyttävät ilmaisua paskasakki) niin sielläpä sitä sitten yleensä pysytään.
     
    Muokattu: 20.5.2021
    dart -66 ja arskazone tykkäävät tästä.
  6. always bb

    always bb Gearhead

    Itse seurannur S meseä joka 90 luvun alusta elu panssari mese

    Noo löyty mielenkiintonen nettiautosta 200tkm ajettu diesel yksityinen möi sitä 3600 noo ihmetys suuri kun meni heti kun verot on kuitenkin ihan hinnakkaat meni paripäivää ja ilmesty myyntiin seinäjoellä 5900 hintaan ja nyt oulussa jobbarilla 6900 hintaan. Meni hyvä ajoauto ohi
     
    cdv70 tykkää tästä.
  7. always bb

    always bb Gearhead

    Sitten kun itse yrittää myydä jotain autoa tulee text viesti vaihda auto 12000 euron taiteeseen, joo vastasin piruillessaan että tottakai käy. Sinne katosi sitten sekin taulukauppias
     
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se taulukauppias on ihan todellinen, siitä on lehtijuttuakin olemassa jossaki :D
     
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  10. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Myin viime syksynä vaimon toyotaa ja tää taulukauppias olis antanut 1500e hintaisesta autosta 3000e arvosta taulujansa. Katsoinkin sen nettisivuilta tarjontaa mutta en löytänyt mitään autotallin seinälle sopivaa joten ei tullut kauppoja.
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Larry

    Larry Double Gearhead

    Sillä taulumaalarillahan voisi teettää oman maun mukaisen vaihdokkitaulun jos sellaista arvostaa.
     
  12. Jori85

    Jori85 2nd gear

    Joo...harmi kun en ehtinyt mallina olemaan, ois tullut laatutaidetta kotiin.
     
  13. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kaikkihan me hyödytään trokareista,eikö,voitosta MAKSAVAT verot ja hoitavat yhteiskunnan velvollisuuksia,vaikka aamiais rahoja päättäjille.
     
    Pietsi tykkää tästä.
  14. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Kansakunnan kivijalka
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Pääministerin aamiainen, vai?
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En tiedä mitä Opelin kateista maksavat, mutta oli kelvannut varkaille. Yöllä oli katti hävinnyt.
    Tänään juttelin tutun äijän kanssa, ja kertoi että oli aamulla käynnistäessä luullut koneen hajoavan, tms. kun oli "räjähtänyt" käyntiin.
     
    Muokattu: 11.6.2021
  17. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Jos on osakasko niin vakuutusyhtiö koville. Ilkivaltaahan se on.
     
  18. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Ehdotin nettiautossa vaihtoa erään liikkeen autoon. Se kuitenkin ehti mennä. Liike kysyi, kiinnostaisiko mikään muu heidän autoistaan. Eräs kiinnosti, mutta sekin ehti hävitä myynnistä, ennen kuin ehdin vastata. Kuulemma laittaisivat sen rekisteriin ja myyntiin myöhemmin; nyt oli kiireitä. Koska ko. auto oli vähän arvokkaampi, esittelin paria muutakin mahdollista vaihdokkiani kuvien kera. Kerroin, että olisin valmis myös laittamaan auton rekisteriin itse. Pyysin, että saisin jossain vaiheeassa jotain tietoa ja kuvia. Sain yhden lauseen vastauksen, että laittavat auton kuntoon itse syksymmällä. Ei minkäänlaista mainintaa siitä, kiinostaisivatko meikäläisen vaihdokit minkäänlaisella diilillä. Ilmeisesti eivät.

    Kyselin eräästä asuntovaunusta hieman lisätietoja, koska ilmoituksessa oli melko vähän tietoja ja kuvia varsinkin sisätiloista, eikä kyseinen laite ole minulle mitenkään tuttu. Vastauksena oli lyhyesti ja ytimekkäästi, että kaikki on niinkuin ilmoituksessa kerrotaan.

    Molemmissa tapauksissa olin ihan tositarkoituksessa liikenteessä, mutta pitäköön tunkkinsa.. Itse olen hiljattain laitellut kuvia huoltokirjan sivuista ja videota käynnissä olevasta koneesta.
     
    Muokattu: 24.6.2021
    Seevu tykkää tästä.
  19. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Suomalaisen myyjän sielunmaisemaa ehkä kuvaa tälläinen tapaus hyvin. Tilasin ja maksoin jo maalis/huhtikuussa jo muutaman osasen eräästä liikkeestä. Heilläkään niitä ei ollut heti mutta toimitus luvattiin toukokuussa. Toukokuu meni kuten kesäkuukin...tavaraa ei kuulunut.
    Yritin soitella moneen kertaan yhteystiedoissa olevaan numeroon mutta joka kerta "olette jonossa" saissea vaan. Laitoin tiedustelun viestitse ja kas, sieltä jopa vaivauduttiin vastaamaan. "Tavarat tulee heinäkuun puolessavälissä Suomeen, ollut kaikenlaisia ongelmia."
    Ymmärrän kyllä hyvin nykypäivän maailmanmenon haasteet joka asiassa mutta olisiko ollut kuitenkin fiksua pitää ostaja ajantasalla toimituksen suhteen ? Nyt jäi aikalailla ikävä maku kyseisestä firmasta.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  20. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Itse asiaan mitenkään liittymättä, kerron yrittäjän näkökulmaa. Puhelimet soi ja töitä on ihan liiaksikin, ei vaan kerkee soittaa asiakkaille ja kertoa viivästyksistä. Ei ole vaan päivässä tarpeeksi tunteja... Hyvä jos kerkee soittamaan että tavarat on tulleet. Itse en kovin usein ota rahaa etukäteen, vaikka pitäis kyllä, aika paljon jää osia lunastamatta, kun iskee se ostokrapula. Nyt olen koittanut ottaa about puolet etukäteen, ei vituta niin paljon kun osat jää hyllyyn, tosin jos on maksettu jo puolet, harvoin jää hyllyyn, mutta jää niitäkin... Ja en siis ole Zejk1:n kanssa ilmeisesti kauppaa koskaan tehnyt...
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!