1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Toki olisi voinut laittaa levyt ja tehostimen, mutta noi vakiot, kun menee heittämällä paikkaan, niin hiukan vähentää työmaata. Ja ainakin mitä levyjarrusettejä on tullut katsottua, niin aika tyyristä on..

    -J-
     
    Väpsy, Inlinee ja falcon1 tykkäävät tästä.
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eipä tuo levyt eteen päivitys nyt mikään mahdoton ole myöhemminkään toteuttaa. Matkan varrella kun saattaa löytyä edullistakin osaa päivitykseen.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Lähinnä tärkeintä mun mielestä on, että ulkonäkö säilyy klassisena. Eli modernit alumiinikiekot kuminauharenkailla on poikkeuksetta karseat, samoin nykymoottorit vanhassa autossa (LS, muoviHemi ja mitä lie Fordilla sitten onkaan), kaikenlaiset ledivaloviritelmät jne jne...


    Mut takaisin tän mielenkiintoisen projektin pariin.:odcool:
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mites jos pitää sen konepellin kiinni , niin ei näy motti. Useimmat kun vaihtaa niitä nykyisiä ruiskumotteja (LS , muoviHemi ,etc.) niin syynä on pienempi kulutus , jos aikoo aja useampia tuhansia km. kesän aikana niin kulutuksellakin on oma merkityksensä. Vanhat vie helposti sen 15-30l/100km kun nykyiset menee jopa alle 10l/100km ja saastuttavat vähempi.
    Lisäks monesti jopa edullisempi ostaa se ehjä nyky motti kun rempata vanha.
    Itsekin suunnitellut laittaa -59 Caddyn nyky motin vieläpä ihan eri konsernin tuotteita
     
    12345678910, dart -66, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. 1320

    1320 Gearhead

    Joo ei siinä, onhan tuollainen uusi motti varmaan parempi jos noin ajattelee, mutta mun mielestä vanha moottori vie tyyli ja fiilispisteet 100-0, ja se riittää mulle syyksi ajaa vanhalla koneella.:odsmile:
    Kyllä minäkin mielelläni LS swapin teen, siis jos kohdalle sattuu auto johon sellainen kone on istutettu, niin mielelläni nostan sen pois ja swappaan tilalle vanhan kaasaripikkulohkon.:odcool:

    Itse ajelin viime vuonna varmaan sen 20 000 kilsaa '74 Malibulla jossa orkkis 350 SBC, nyt kun halusin pieniruokaisemman laitteen niin ostin alkuvuodesta '64 Ramblerin kutosella, silläkin on nyt menty noin 10 000 kilsaa. Eikä tartte edelleenkään huolehtia ruiskutekniikan sähkö ja anturiongelmista, nyt kuluttaa vähän bensaa ja -20 pakkasellakin lähtee laakista käymään.
     
    Mika.T ja Seevu tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hotrodding on lähtenyt liikkeelle saatavilla olevien autojen parantelusta. Viriosia ja usein parempia ja tehokkaampia moottoreita, mitä milloinkin oli sopivasti tarjolla. Vanhat autot on kuluneita ja on ihan ok käydä katsomassa, mitä romis tarjoaa.

    Ihan yhtälailla tuning ja ämpärin kokoiset turbot ovat nykyisten "nuorten" hotroddingia kaikkine lieveilmiöineen. Harmaapäisten entisten nuorten paheksunta ... vähintään hymyilyttää.

    Ikivanhan rodin rakentaminen siten kuin vähävarainen high school boy sen viisikymmenluvulla teki on ihan puhdasta pussihousuhommaa.
     
    Muokattu: 25.5.2021
    Make500, teippi-mikko, Visa ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Kappas..Täällähän on syvällistä filosofista keskustelua hot roddingin olemuksesta.

    Itse en ole ehdoton mihinkään suuntaan. Ehkä nostalgikko enemmän kuitenkin, mutta en ehdoton. Siksipä tuota hiukan kysyinkin.

    Esimerkiksi tässä Seevun projektissa voisi asentaa TBI-jakajan ja ohjata sitä moottorinohjauksella. Se olisi ihan hienoa, kunhan piilottaa purkin. Yhtä lailla olisi hienoa, että siinä olisi joku Malloryn 2-kärkijakaja vuodelta papu tai jotain vastaavaa.
     
    Make500, 12345678910, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oman auton rakentelua ja siinä tekemiään ratkaisuja on toiselle turha perustella..
    JOS tekee autoa itselleen!
    Jos taas myyntiin, niin sitten pitää herkällä korvalla kuunnella, mikä menee kaupaksi..:D
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Olen seuraillut Kellarissa sun Jeeppi-projektia ja voin todeta, että olet sanojesi mittainen mies..:D:D
    Kun saat sen joskus valmiiksi, niin voit ajella Mahlun Maapallopatsaalle pyhiinvaellusmatkalle. ;)Sen rakentaja oli kanssa melko ennakkoluuloton heppu.:D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. blackCrown

    blackCrown 2nd gear

  11. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Onkos Peukalokeskelläkämmentä joskus käynyt Mahlussa pyhiinvaelluksella.
    Siinä taisi olla levähdys paikkakin pitkän matkan kulkijoille.
    Sinänsä hiukan erikoinen mesta keskellä ei... juuri siellä.

    Itsellä toinen osittainen tallipäivä olla luova Audin kimpussa.
    Tällainen rakentelu ja siinä eteneminen veikkaan olevan pitkän matkan tulos.
    Olla luova on mukavaa mutta haasteellista...
     
  12. Onhan siellä nuorena poikana tullut käytyä. Paikan päällä on enemmänkin tarinaa kuin tuossa Wikipedian artikkelissa. Mielenkiintoista oli nähdä, että mitä kaikkea sitä ihiminen saa aikaa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Kuulin sunnuntaina Salpakankaan tallilla, mitä on tulossa... Aika paha :)
     
    Seevu tykkää tästä.
  14. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Oliko caddy miehiä keltä kuulit ? Ei uskalla laittaa kuvalinkkiä tänne toisen ketjuun, muutenkin jo liikaa sählännyt ja pahoittanut mieliä.
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tota, jos sen kerron, niin paljastuu liikaa... :D saat yyveen
     
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jos katkastaan teidän mielenkiintoiset jutut ja palataan aiheeseen. Mutta vaan hetkeksi.

    Impala ja vi*un työ vienyt aikaa viiskasilta.

    Pelkääjän oven nostin taas paikoilleen ja aloin etsiskelemään viimeisiä saranaruuveja. Törmäsin kauan kateissa olleeseen strikeriin!

    Tai siis niin luulin..:mad:

    [​IMG]

    Yks pitäis olla vielä jossain..

    Nyt kun toi perskoulu loppuu, niin varmaan on taas paremmin aikaa tälle rojektille.

    -J-
     
    Gary Grand ja dart -66 tykkäävät tästä.
  17. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Joo sorry että on sotkettu aihetta , hienot on lukon vastakappaleet , ootko putsannut soodalla ?
    Näyttäis äkkiä samanlaisilta kuin caddyssä. Noi valkoiset nailon palat on myös vaihdettavissa jos hajoaa.
     
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Lasikuulilla puhallettu. Lasikuulat on jotenkin vähemmän sotkuisia, kun sooda ja alumiinille tekee mukavamman näköisen pinnan.
    Samoja on aika monessa geeämmässä ja uustuotantonakin saa. Mä olen kyllä 100%-varma, että se puuttuva on jossain, ostin meinaan syksyllä yhden puuttuvan tilalle uuden ja hölmöyksissäni oikean. Vasemman ostin samalta hemmolta heti perään.

    -J-
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään ei ollut 2h. kokousta työpäivän jatkeeksi, niin oli hiukan virtaa.

    Tulipelti tuli aika valmiiksi. Vähän oranssia pois ja pientä oikomista vielä.

    Tästä lähti iltapäivällä:
    [​IMG]

    Muutama reikä oli jo aiemmin täytetty ja täyttelin lisää. Illan päätteeksi piti vielä ripustaa oppilapsien puhaltamat saranat ja kiinan lapsien jarrusylinteri kohdilleen. Tästä kuvasta näkee, että lämppärin kennon reiän kantti on mutkalla. Oikasen varmaan, vaikka piiloonhan sekin jää.
    [​IMG]

    Jarrusylkän pohja on painunut sisään(!) ja reiätkin oli runnottu. Reiät korjattu, mutta oikominen vielä jäi.
    [​IMG]

    Vaihteistotunneliin oli tehty reikä ja piti sekin paikata.
    Ennen:
    [​IMG]

    Jälkeen:
    [​IMG]

    -J-
     
    esmi, Herje, teippi-mikko ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Nyt kun oikein alkoi tiirailemaan, niin onkohan tuo ryppyinen vaihteistotunneli jälkikäteen "avarrettu"? Toisaalta wanhoissa on näitä ryppyjä paljonkin esim sisälokareissa.

    -J-
     

Kerro tästä muillekin!