Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Anturinliitos on hajonnut , siinäpä se vika luultavasti on. Tarviipa ottaa yhteyttä SWThen huomenna.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tein ja johan liikkuu ikkunat. Erittäin helppo ja halpa muutos. Jäi pois hyytymiset.
     
    Oskari tykkää tästä.
  3. Oskari

    Oskari 1st gear

    OK, hienoa.

    Uusitko sinä myös johtimet oviin ja jos uusit, niin veditkö sinä releille omat ohjausjohtimet ja erilliset varsinaiset moottorien syöttöjohtimet, vai otitko sinä releitten ohjaukset samoista moottorien syöttöjohtimista ?
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    En. Vakiojohdot jäi oveen ja vedin uudet releille.
    Mallia LMC
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  5. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Mikähän -97 6.5TD subukkaa vaivaa kun ei saa obd lukijalla yhteyttä? Kolmea eri lukijaa koittanut, ja viimeisin ainakin sai TD vaniin yhteyden, mutta ei tähän subbariin. Jännitteen lukijat kyllä näyttää, mutta muuhun ne ei kykene. Ois kiva saada koodit pihalle, kun tässä on "hieman" käynnistysongelmia ollut havaittavissa...
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei mitään varmaa tietoa, mutta olikos toi ikäryhmä just haasteellinen yleismallin lukijoiden kanssa? Kun se ei enää ole obd1, mutta ei vielä kunnolla obd2:kaan. Firman oma vehje kai toimii kaikkien kanssa.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  7. rodhot

    rodhot Gearhead

    Mun 97:ssa ei toiminut yleismallit ainakaan.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  8. AcHc

    AcHc 1st gear

    Mikäs vois olla pielessä vai onko ominaisuus kun -91 c1500 vähän pompottaa? Vaihdettiin uudet Kumhot alle kun ensimmäinen oletus tietenki oli et vanhoista kesärenkaista joku rätti poikki tms. Mut ei oikein oleellisesti parantunut. Voiko kardaani tehdä tota vai tuntuuko sen viat vaan ravistuksena?
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kardaani kai yleisesti jyristää tai täristää ja aika isoissa nopeuksissa. Mulla on 8-pultti suburbanissa tarvikevanteet jotka keskittyy vain pulteilla näiden kiristäminen kohdalleen on vähän sellasta taiteilua. Vähänkin jää jotenkin epäkeskeisesti keskitys niin tulee ihme pompotus pikkunopeuksille.
     
  10. AcHc

    AcHc 1st gear

    No enpäs olekaan kiinnitäny huomiota tuohon, että miten ne vanteet tosiaan keskittyy. Joo ei toi voi muualta kyllä varmaan tulla kuin vanteiden kiinnityksestä kun rengasliikkeessä ei kyllä mitään mainintaa itse vanteista tullu. Ja kumitkaan ei oo mitkään halvimmasta päästä.
     
  11. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    -96 pick upissa toiminu hyvin obd2.
     
  12. Cyno

    Cyno 1st gear

    Jaahas, se meni subbe perjantaina korjaamolle. Eli -94vm 6.5td kyseessä. Auto on aina vähän hävitellyt vesiä. Viimeaikona huomattavasti enemmän. Ja nyt siis niin paljon että näkyi jo moottoriöljyn seasta
    Puolitoista viikkoa niin korjaaja ehtii ottaa kannet irti. Mystisintä tässä on se että kone huohottaa todella pahasti. Voiko olla että vika kannessa/tiivisteessä aiheuttaa pahaa huohotusta? Tämä nyt on spekulointia ja mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee esille ja toivon että se menisi kansiremontilla. Jos siltä näyttää että kansirempalla selviää niin uudet kannet on tarkoitus laittaa ihan uudet.
    Tämmöstä. Justii rempattiin laatikko ja laitettiin uudet suuttimet paluulinjoineen ja hehkut...

    Kahdeksan tonnia rahaa autoon ja arvo on silti vain viis tonnia
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eipä oikeen voi.
     
  14. Ftw-

    Ftw- Gearhead

  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

  16. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Pari vuotta aikaa kun oon näitten kanssa viimeksi turannut niin kerkesin unohtaa että osille oli eri ketju. Pahoittelen erhettä ja toivotan pikaista toipumista näinkin suuresta trakediasta.
     
    ville400, Mr Banner, tukkijulli ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Kyllähän me tuota jonkun aikaa joudutaan sulattelemaan..
     
    Jussi289, tukkijulli, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Cyno

    Cyno 1st gear

    Se lienee sitten subista (vm-94 6.5td) lohko halki. Saako Euroopasta uusia long blockeja? Onko suomessa kellään optimizeria hyllyssä? Haluanko edes sellaista?
    No entäs olisko muuten kellään ehjää moottoria tarjolla?
     
  19. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ei se opmizeri mikään autuus ole lohkon halkeilun suhteen. Niitäkin on tuolla jenkkifoorumeilla halkeillut.
    P400 olis alakerran puolesta paras mutta niitä ei tehdä enää.

    Mahdollisesti saatavilla oleva paras aihio vois olla 2000-luvun 6.5td. 2000-luvun valu pitäisi vissiin olla jo ihan ok. Jossain oli lueteltunakin nuo lohkon valumallit että mikä kestää ja mikä ei.

    Mutta teit niin tai näin niin laita uusi jakopää, suuttimet, hehkut ja säädä pumpun ajoitus maltillisen aikaselle. Liika ennakko ja kusevat suuttimet hajottaa tuon koneen.

    Hehkujen johdotukset kannattaa mitata jokaiselta hehkutulpalta releelle. Mulla oli 4 hehkun johtoa poikki johtosarjojen sisältä (fusible link johdot) niin ettei niitä voinut nähdä muuten kuin mittomalla, sekin on yksi syy miksi nuo lohkot paskoo ittensä kun kylmäkäynnistyksessä osa pytyistä polttaa löpön miten sattuu ja väärään aikaan syttyvä löpö potkii mäntiä vastapattiin niin että lohko on taas halki.
     
    Muokattu: 13.6.2021
  20. fuz

    fuz Gearhead

    kellään ideoita mistä lähteä vikaa etsimään kun virtalukon katkaisijalle/sulaketaululle tulee vaan n.o.7v jännite? sulakkeet läpikäyty eikä kojetaulun allakaan näkynyt mitään erikoista. auto on -94 2500 suburban 6.5td
     

Kerro tästä muillekin!