Kiinan kopio Saginaw, varoittava esimerkki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Concarne, 10.6.2021.

  1. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tuli talvella tilattua BBB-merkkinen ohjaussimpukka Cadillaciin kaiken varalle kun ei ollut riittävästi itseluottamusta, että saan vanhan kunnostettua. Tilausvaiheessa en tiennyt että on made in PRC. Ostin kun oli heti saatavana. Nyt sitten tallissa pyörittelin tuota käsissäni ja sattumalta huomasin, että on reilusti välystä. Laitteen mukana on paperit missä kielletään itse koskemasta mihinkään tai takuu raukeaa. Mittasin laakerin preloadin ja siitä tuli siinä määrin järkeviä lukemia, että jätin sen rauhaan mutta pitman shaftin (mikähän se on suomeksi) hammaskosketus oli valmistajan jäljiltä kokonaan säätämättä. Ruuvia sai pyöritellä useamman kierroksen ennen kuin mitään alkoi tapahtumaan ja vastuksen säädettyä tehtaan momenttiarvoihin. Onneksi osui minulle kun olin talven aikana ehtinyt asiaan perehtyä. Kokemattomalle olisi saattanut olla vaarallinenkin laitos.
     
  2. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Joistain säädetään sektoriakseli
    Pumpun paine päällä.
     
    Concarne tykkää tästä.
  3. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Tämä on kyllä ilman paineita säädettävä ja olisi ollut reilusti klappia jos olisin tehtaan jäljiltä laittanut suoraan kiinni.
     
  4. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Kertopaaka osaajat, mistä sitten saa tarvittaessa kunnon ohjaussimpukan, jonka saa laittaa suoraan kiinni autoon ilman säätötarvetta?
     
  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Minä ostin summitilta CPP simpukan jossa hieman vakiota nopeampi välitys ja se ainakin tämän kesän ajan on toiminut täydellisesti ja saanut muutenkin hyvää asiakaspalautetta.

    Rockauton kautta varmasti saa ihan hyviä kunnostettuja/uusia jos ei ole mielessä välityksen muuttaminen tms.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Minä luotin kotimaiseen tekijään. Polaran simpukkaan hommasin rokkiautosta korjaussarjan ja Heinolasta löytyi tekijä joka laittoi simpukan kuntoon. Niin hyvä kuin orkkis simpukka voi olla.
    En usko että se amerikan Joe tai kiinan Jing sen paremmin hommaa tekee. Ja ihan yhtä paljon tai vähän maksoi vs. Peruskorjattu simpukka rokkiautosta kaikkine kuluineen.
     
  7. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Pickupiin tilasin Rockautosta Laresin simpukan. Ei ollut klappia yhtään. Edellä mainitusta kiinan kopiosta viisastuneena tsekkasin momenttimittarilla esijännitykset ja kohdallaan oli. Valmis asennettavaksi ja hyvin on toiminut. Kyllähän nuo simpukat on itsekin korjattavissa. Vaatii tarkkuutta ja huolellisuutta mutta ihmisten tekemiä nekin on. Erikoistyökalut helpottavat tekemistä mutta ilmankin pärjää. Herkkä momenttiavain tai -mittari on hyvä olla niin saa säädöt varmasti kohdalleen.
     
  8. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Kiitokset puolestani vastauksista kysymykseeni, että mistä kunnon sipukka, jos tarve on!

    Eli mm. rockautosta saa toimivia.
     

Kerro tästä muillekin!