Voimaton ja kaasariin ampuva omc 4.3 v6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja topparius, 23.6.2021.

  1. topparius

    topparius 2nd gear

    Eli aikaisemmin täällä olikin ketju lohkovammaisesta moottorista.

    Nyt kone on kasattu astrosta lainattuun lohkoon ja kansikin on tehty koneistamolla, koska aiemmin kahdesta sylinteristä oli venttiilit palaneet. Veneessä on ollut aina mun aikana käyntihäiriöitä ja luulin niiden johtuneen venttiiliviasta.

    Nyt ongelmat ovat täysin samat kuin viimekesänä. Moottori on voimaton jos on vastusta ja tyhjänä kierrättäessä alkaa ampumaann kaasariin.

    Ajoitus on tarkastettu ja varmistettu myös et ykk merkki pitää dampperissa paikkansa. Sytkää on käännelty myös ajaessa ilman vaikutasta. Sytytysjörjestys on tarkastettu monesti ja on kohdallaan. Vaihdettu uusipyörijä, tulpanjohdot, tulpat yms.

    Puristukset mitattu ja kaikissa 160-180psi välillä.

    Oireet videolla :

    https://youtube.com/shorts/NpxJ8eilkdI?feature=share

    Mikähän tätä laitosta riivaa ja voisin myös maksaa ja melkein vetää mihin vaan veneen jos joku uskoo saavansa kuntoon. Tällä hetkellä laitos kuopiossa. Paikalliset venekorjaajat ei oo halukkaita ottamaan sisäperämoottorin haastetta vastaan.
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Oliko nokkakeppi kunnossa? Paljonko bensapaine?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onko pakoputkisto katsottu jo? Just viime viikonloppuna sain veneajelua Näsijärvellä ja omistajalla oli 2 samanlaista venettä, joissa 4,3 litran kutoset. Toinen ei ota kierroksia ja oli selvitetty, että putkistossa olevat läpät jossakin vaiheessa irtoaa ja kulkeutuu paikkaan, jossa ne ovat tukkeeksi.
     
  4. topparius

    topparius 2nd gear


    Otin pakoputkesta ne läpät pois kun epäilin niitä syypääksi. Ei vaikutusta.
     
  5. topparius

    topparius 2nd gear

    Nokka on koneen kasanneen mukaan kunnossa ja vertaillut sitä astron nokkaankin joka on ilmeisesti sama. bensan painetta en ole mitannut, mut sama ongelma oli viime kesänä mekaanisella pumpulla ja nyt on sähköinen carter.
    https://www.lautamakimotorsport.fi/product/664/bensapumppu-carter-p4070
     
  6. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Onko puola vaihdettu, entä kaasari, onko katsottu läpi ja putsattu?
     
  7. Voisiko jakaja olla 180 astetta väärin? Toimiiko jakajan ennakonsäädöt?
     
  8. topparius

    topparius 2nd gear

    Kokeilin toisella puolalla, ei vaikusta. Kaasaria käytin auki ja ihan suulla puhaltelin kun ei satamassa oo paineilmaa tarjolla. Vaikutti siistille, mut eipä sitä tiedä jos jossain kanavassa on jotain.
     
  9. topparius

    topparius 2nd gear

    Toisinpäin ei lähde edes käyntiin. Antaa ainakin lisää ennakkoa. Se on vähän kysymysmerkki miten paljon se antaa lisää.
     
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Erään vastaavan venekoneen käyntihäiriön syyksi paljastui liian tiukka venanostimien preload...
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kannattaa kiikuttaa jonnekin ultraäänipesuriin se kaasari niin tulee puhtaaksi. Ei ne puhaltamalla tule kunnolla puhtaaksi. Samalla tarkistaa kohot, läppien akselit ja muut.

    Onko kärjetön sytkä? Kärjet, konkka, väljyyttä jakajassa? Mitkä tulpat? Tuleeko puolalle, sytkälle varmasti yli 12v?
     
  12. ire63

    ire63 Gearhead

    Ääni tälle, ainakin kannattaa tarkastaa, jos ei ole tarkastettu
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Siinä säädettiin lopulta käydessä ne preloadit; ensin löysälle että alkaa keinu kalkattamaan ja siitä varovasti kiristämällä kiinni ja pikkaisen päälle. Ei mennyt välttämättä sitä suositeltua 1/2 -3/4 kierrosta, mutta alkoi toimia sen jälkeen...
     
  14. topparius

    topparius 2nd gear

    Hmm, puristukset kyllä on hyvät. Mut voisiko sitten toi tehdä niin et vena menis vähän liian myöhässä kiinni
     
  15. topparius

    topparius 2nd gear

    Kaasari on tosiaan kokoajan ollut sama. Kun soittelin venekorjaamoja läpi yksi vastanneista epäili yrittäneensä säätää tätä venettä, ainakin merkki ja väri täsmäsi sekä uusi holley.

    Kertoi et ongelma olisi alkanut juuri edellisen omistajan kaasuttimen vaihtamisen yhteydessä eikä ollut saanut toimimaan sinä aikana minkä omistaja oli antanut laitetta tutkia.

    Kaasariin kokeilin vaihtaa isompia suuttimia. Meni kyllä tosi paksulle alakierroksilla, mut sama räkiminen oli ylhäällä.

    Misätähän pirusta kaivais tähän sopivan kaasarin testiin. 4bbl kaasareita kyllä löytyisi mut ei 2.
     
  16. topparius

    topparius 2nd gear


    Kaasariin tuli tänään korjaussarja niin kiikutan sen vielä pesuun. Jakaja on kärjetön prestolite ja pientä klappia kyllä tuntuu akselissa. Toista puolaa on jo kokeiltu jamitattu myös et antaa käynnissä vajaa 14v puolalle.
     
  17. topparius

    topparius 2nd gear

    Mitenkäs nyt.

    Sain preloadit säätämällä räkimisen pois.

    Nyt on ongelmana et yläkierroksilla käy ilmeisesti laihalla ja tulppa ihan vakoinen. Matalilla kierroksilla rikkaalla ja menikin jo tulppa rikki. Tyhjäkäynti piiriä kokeilin 0.5 ja kierroksen auki. Mut miten saan tällä holleylla lisää soppaa kun on urkuauki ja alakierroksilta pois
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Onko bensapinta tarkastettu?
     
  19. topparius

    topparius 2nd gear

    juu on
     
  20. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Holleyssähän on suuttimet. Niitä isommaksi. Ja sitten vielä povervalve.
    Kai tuo nyt oli joku ihan mitä autoissakin on holley eikä joku ihme malli? Se siirtymä piirin laihennus onnistuu ilmasuutinta poraamalla. Sitten pitää ruuvata tyhjäkäyntiäkin.
     

Kerro tästä muillekin!