Loppu Kauhavalla Nitrojen EM lyhyeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ugalabugala, 4.10.2019.

  1. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Minä itse kuulun kans siihen kategoriaan, joka ei paljon seuraa muuta kuin moottoriurheilua...

    Olen elämäni aikana (syntynyt 60 luvun lopulla) käynyt (työantajan sponssaamana, sillä omalla rahalla en olisi mennyt) kerran esimerkiksi a) jääkiekko-ottelussa, b) yleisurheilukisoissa, jne. Konsertissa olen kerran käynyt (itse maksanut) vain sen musan vuoksi (+ lisäksi muutaman kerran Motoparkin juhannuskisoissa sen vuoksi, että olin alueella kisojen vuoksi)...

    Moottoriurheilua olen käynyt katsomassa esim. F1:ä (omalla rahalla) esim. 90 luvulla Paul Rikardin radalla (kun esim. Senna, Prost ja Mansell ajoivat), Nurburgringillä, ...

    Vaikka myös Rallia, Motocrossia, Trialiakin olen katsonut livenä, niin pääosin olen tosiaan käynyt kiihdytyskisoja katsomassa, mukaan lukien Nitrolympx, Mantorp, Piteån Midnight Sun Festival (silloin kuin se oli vielä iso juttu) jne.

    Onneksi nykyinen työnantaja jakoi kulttuuriseteleitä joilla saatoin oman valintani mukaan ostaa FHRA:n kausikortin.
     
    Catiska ja faffeli tykkäävät tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Voisin antaa itseni kuvittelevan, että kisaviikonloppu täyttää helposti paikkakunnan majoitusliikkeet ja ravintolat. Jokunen kulttuurinnälkäinen saattaa paikkakunnalle tultuaan käydä katsastamassa myös muun tarjonnan.

    Mut se meluhaitta! Todennäköisesti valituksen läpi saanut on itsekin muualta peräisin oleva ”mökkeilijä”.
     
  3. Älä turhaan kuvittele. Totuus on se että majoitusliikeet ei ole täynnä, ruokakaupan, bensa-asemien,... päivämyynneissä ei ole nousua eikä laskua tämmösten kiihdytyskisojen tapaisten pienten tapahtumien aikaan....

    Paikallisilta yrittäjiltä saa kyllä käydä kysymässä.

    Eriluokkaa on suviseurat, maatalousnäyttelyt, kuninkuusravit, puoluekokoukset ja muut isot tapahtumat.

    Harmi kun nämä lupa-asiat on heti alusta lähtien tainneet olla vähän "keveillä raiteilla" , väärin tehtyjä, väärien tahojen kanssa tehtyjä.

    Aulis

    Suomessa minnekään ei ole pitkä matka vaikka niin verrataan kovasti 400 - 750km ajomatkoja kisapaikoille. Asennekysymys. Pohjoisessa (lappi, kainuu...) on aina totuttu että vähimmäsmatka on 100km ja siitä ylöspäin.
     
    Muokattu: 25.6.2021
    juko7 tykkää tästä.
  4. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Minnehän vois jättää valituksen suviseuroista,siellä aivan väärän henkistä porukkaa ja kansan kiihotusta,lähes pakolla.Porukat taitaa hässiä melkein perhepiirissä olevia.
    Siveellisyys kaukana,samoin lahmataan kaikki lähialueiden pellot ym.
    Seuraavaksi ravit,hevosen paskat on pahimman luokan ympäristöjätettä,samoin pierukaasut,ne on ehdottomasti otettava talteen,ettei ilmasto lopullisesti tuhoudu.
    Voi elämän kevät!
    Puoluekokouksissahan puhutaan pelkkää paskaa,minne suuntaan valituksen?
    Jos Aulis tiedät,mihin ne lupa jutut pitäs osottaa,auta ny hitossa.
    Lajin ei tarvis kuolla Suomesta,ainakaan vielä...ei kyllä hyvälle näytä.
     
    Rami_Vaan, Vermilion ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  5. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Olen täysin samaa mieltä kaikkien noiden kieltämisen puolesta... Juuri nuo on pahinta saastetta...

    - Eritoten olen sitä mieltä, että kaikki uskonnolliset tapahtumat pitäisi kieltää...

    - Eiku heti valitusta peliin.
     
    Muokattu: 25.6.2021
    Vallu 426 tykkää tästä.
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    SuviSeuroissa SisäSiittoista Sexiä.
     
    Araldite73 tykkää tästä.
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Joutaa loppua jos kansa on niin pässiä ettei riittänyt kunnallisvero ja valtionvero. Oikein on porukalla äänestetty että saatiin vielä maakuntavero.
     
  8. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Nyt nuo s****nan idiootit Venäjälle matkustaneet jalkapallofanit on uhkaamassa koko kesän tapahtumia Suomessa ...

    - Pitäisi kieltää koko (puuduttavan) tylsä laji.

    Jalkapallo on muuten laji jota en menisi katsomaan vaikka työnantaja sponssaisikin liput.
     
    Muokattu: 27.6.2021
    esmi, kerkko, juhapih ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    nii mutku se vapaa liikkuvuus ja niiku ihmiset ovat niin väsyneitä tähän koronaan ja niiku pitää päästä matkustamaan ja lomailemaan ja niiku sitä ja niiku tätä...

    VMP
     
    Inlinee ja kerkko tykkäävät tästä.
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

  11. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Ei kiinnosta kun oma perse. Mitä väliä jos tartuttaa muita ja sitä kautta taas kiristetään tapahtumia.

    Hitto hyvään suuntaan ollaan menossa, nyt kaikenmaailman festarit ja kännisekoilut uhkaa pilata asioita. Ja joku saatanan kukkahattuvalittaja.
     
    kerkko tykkää tästä.
  12. Näussä monesti pieni joukko pilaa isomman joukon maineen. IL:ssä on myös juttu, jossa joku avautuu aiheesta:

    Taas joidenkin vitun ääliöiden takia kaikkien maine menee. Mikä siinä on niin saatanan vaikeaa noudattaa karanteenisuosituksia? Jokainen lähtijä ties, että Venäjällä on huono koronatilanne ja oli valmis ottaa sen riskin. Muut ei ole sitä riskiä ottaneet ja sitä pitää kunnioittaa.
     
    esmi, Rami_Vaan ja Mikkis tykkäävät tästä.
  13. homer

    homer Double Gearhead

    Kyllähän tuo aika hanurista on tuo jalkapalloturismi ja sen seuraukset. Kai sitä suurin osa testeissä asiallisesti käy mutta silti. Saas nähdä mitä kaikkia loppukesän ja syksyn tapahtumia taas perutaan. Olisihan tuo ollut kiva käydä vaikka Jyväskylän ralliakin syysillan hämärässä katsomassa.
     
    Vallu 426, Rami_Vaan, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Olihan tuo tiedossa, idiootit menee sekoilemaan ensin kännissä Venäjälle ja sieltä suoraan tänne eri Juhannus festareille...siitä se lähtee uusi korona aalto vyörymään :odrealmad:

    En tosiaan lähtisi katsomaan vaikka maksettaisiin, polttaisin liputkin jos joku antaisi moiset :wc:
     
    Vermilion ja Rami_Vaan tykkäävät tästä.
  16. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

  17. Miten nämä potkupallokannattajat liittyy tähän kauhavan kisahommiin?
    Eikö noille ääliöiden kiroamisille voi avata omaa ketjua?

    Niin, oliko asia alussa niin että väliaikaisella luvalla oltiin liikenteessä ja että ympäristösihteerikin taisi jotain lupia antaa?

    Jokainen tietää että virkamiesten suurta herkkua on toisen virkamiesten virheiden etsiminen. Kiireellä kun mennään väliaikaisilla luvilla, juttu menee jossain vaiheessa vaikeaksi kun tietyt tahot pyrokratiassa huomaa sen että hommat on saatu potkaistua käyntiin aika keveillä päätöksillä, väliaikaisilla luvilla tms. tms. Mitä jos nyt olevan valituksen onkin tehnyt joku muu taho kuin lähialueella asustelevista ihmisistä joku/jotkut?

    Jos Vallu426:lla on parempaa tietoa, kirjoita tänne ettei meikäläisten tarvi arvuutella.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  18. Eikä edelleenkään kiihdytysajot tule olemaan minkäänlainen "iso tulontuoja" paikkakunnalle vaikka joku luulee niin.

    Kauhavalla on ollut aika paljon hampaiden kiristelyä LSK:n toimista ennen kisahommia. Ehkä tahattomastikin Drag Racing on joutunut osittain sijaiskärsijäksikin.
    Ennen kisahomma ja kisahomman alkumetreillä LSK:n radalla oli ko. firma iso ählämien majoittaja ja niitä hommia ei monet katsoneet hyvällä. Miettikääs itse jos naapuriinne tulee jostain jotain porukkaa n. 400 lärviä. heillä on ihan erilainen käsitys siitä voiko pihalle jätettyjä tavaroita lainata tai voiko toisen pihalle noi vain tulla, tar tarkoittaako toppi yläosassa kulkeva nainen kylällä sitä että hän on vapaasti käytettävissä yms. yms.
    Jotkut kauhavalaiset taputti karvaisia käsiään kun nämä ählämit saapui, suuri osa kirosi koko hommaa. Paljonko niistä ählämeistä maksetuista miljoonista jäi kauhavalle, ei kovin hääviä siivua.
     
  19. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Rautalangasta:

    - Jos jalkapallofanien vuoksi korona pahenee monilla alueilla, niin kyllä se vaarantaa myös FHRA:n tapahtumia...

    - Johon kuuluu (toivottavasti myös tänä kesänä jotkin loppukesän) Kauhavan kisatapahtumat!

    Saman logiikan mukaan "Eikö se voke toiminnasta (joka oli sitä kuulutettua business-toimintaa, riippumatta siitä mitä mieltä siitä on) valittaminen kuulu myös samaan kategoriaan?... Ei kuulu tähän ketjuun... Vai? "
     
    Muokattu: 29.6.2021
  20. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ite olin lähös viel eilen kattomaan Ruottiin Street Weekkiä, ku alunperin piti mennä ajamaan. No, ny ei sitte lähetäkään...., mut täytyy sanoo et ei paskaakaan ois kiinnostanu Ruåttin tautitilanteet tai minkäännäköset karanteenit. Seuraavaks sit Viroon 24.7 ajamaan..., ehkä vois jonku fudismatsinki samalla tsiikaa?
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!