Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. avolav

    avolav 3rd gear

    Yrittäjänä itsekin noin 25v. olleena...
    Ei kannata myydä lupauksia, jos ei ole itse vastaamaan lupauksista.
    Jos ei tavara tule, ole itse vastaamassa kuluista !
    Oikeesti, puhelinrumba yms. selitys, kun ei kerkii tms....paskapuhetta !
    Sitä myydään mitä OIKEASTI ON olemassa/myytävänä..!
    EI MYYDÄ SITÄ TILATTAVISSA OLEVAA TAVARAA KOVAAN HINTAAN.
    Minkä jokainen yksityinen ostaja voisi muutenkin tilata.
     
    Muokattu: 4.7.2021
  2. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Onkos kukaan tilannut väärennettyjä/varastettuja passeja ihmeelliseltä myyjältä...
     
  3. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Ku tarpeeks kauan yrittää ja vonkaa nii voi saadakkin.
     
  4. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Ketäs sun puuroos on paskonu?
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse olen ehkä ihmeellinen myyjä.
    Mä ostan sun Newportin, joko laitan rahat tilille? No et, eka näet myytävän auton ja jos kelpaa niin sit maksat.
    Mä ostan sun renkaat, mihin voin laittaa rahat. Vaihdetaan rahat sit kun nähdään ja tuote eli renkaat ja vanteet on hyvät.
    Tosin jotain pikkutavaraa kyllä myyn Mobilepay yms etukäteen. Mutta arvokkaammissa iskee vanhankantasuus kehiin.
     
    HRTP ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Tällä periaatteella aiiika moni yritys saa naulata ovensa kiinni. Noin suurin piirtein vain kaikki auto-, raskaankaluston-, työkoneidenvaraosaliikkeet, jokainen rautakauppa, kodinkone- ja kulutuselektroniikkaliikkeet, autokaupat, työkonemyyjät, ja luulisin että aika moni muu erikoisliike, esim urheiluväline- ja muut harrastevälinemyyjät. Kaikelle löytyy korvaava tuote jostain eikä kellään ole kaikkea varastossa, tai sitten on aika suppea valikoima ja asiakaskunta.
    Ystävällisin terkuin nimimerkki yrittäjä vasta 10 vuotta
     
  7. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Ymmärrän toki tämänpäivän haasteet yrittäjien arjessa. Tilaamani osat eivät olleet onneksi edes kalliit mutta ajattelin tukea suomalaista yrittäjää. Netistä tilaamalla olisi ne palikat saanut useastakin paikasta samaan hintaan ja uskoisin että nopeammin. En todennäköisesti tilaa uudelleen kyseisestä firmasta enään mitään eli pienellä asiakaspalvelun parantemisella olisi tälläinenkin ongelma korjattu.
     
  8. always bb

    always bb Gearhead

    Yrittäjänä pitää se bisnes tehdä omilla rahoilla, mikä vaan bisnes on helppoa tehdä toisten rahoilla. Kuten monissa myymälöissä myyjät on olevinaan bisneshenkilöitä ja myydään kun omia, tämä on maailman helpoin nk bisnes. Sitten on se oikea bisnes joka tehdään omalla rahalla ja tämä erottaa sitten jyvät akanoista, kun kysellään etumaksuja ym ym. Silloin ollaan väärillä vesillä ainakin itselle.

    Sitten tämä uusi ilmiö jota on tullut, ei voi noutaa mistään mutta lähetän postilla, huomaat että kaverilla enemmänkin sopivaa tavaraa myytävänä että sais kierrellä samalla muutkin myytävät, joo lähetän postissa en ole kotona... koskaan ja sitten se pakettien sisältö jos ei vastaa luvattua. Itse tyydyn ostettuun tuoteeseen kun saa tarkistaa omin silmin
     
  9. always bb

    always bb Gearhead

    Itse olen jopa myynyt tavaraa periaatteella maksa sitten kun saat tavaran, ja aina on rahat saanut. Luotto pitää yrittää pitää myös ostajaan. Minulle tuntemattomia olleet kuitenkin suurin osa
     
  10. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Pakko kirjoittaa tännekkin positiivinen juttu "ihmeellisestä " myyjästä...saisi suomalaisetkin kauppiaat ottaa oppia. Löysin ebaysta lauantaina harvinaiset nupit kojelautaan ja hinta todella alhainen, Sanoin pojalle että tilaappas nuo kun hänellä joku paypal tms nykyajan kotkotus. Poika tutki ilmoitusta ja sanoi että lukee että ei toimita suomeen mutta voihan sitä kysyä meilillä. Laittoi asiallisen kyselyn lauantaina nupeista viiden maissa iltapäivällä ja amerikan -joe vastasi tunnin kuluttua että kyllä hoituu suomeenkin. Tilattiin ne ja maanantaina tuli seurantakoodit sunmuut että näkee missä tavara huitelee. Haluavat ilmeisesti tehdä kauppaa oikeasti.
     
    dart -66 ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ^ juu kyllä saku ja jenkki yleensä rahan päälle ymmärtää, vastaavia kokemuksia itselläkin. Varsinkin kun myyjän kielellä kommunikoi...
     
  12. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Joo kyllä kaikki kannattaa jostain muualta ostaa kun suomesta. Täällä ei myydä kun ei oota, liian vaikeeta, liian kallista, et sä tollasta tartte, ei sun kannata tollasta hankkia, miks sä tarviit tollasta, ei me sulle myydä, nyt on liian kiire, huomennakin on liian kiire, mee nyt vittuun täältä, voi voi, onko liian kallis, osta muualta jne jne.

    Sitten kun ne kamat vielä sais tosta tullista ja postista läpi kun siinä on samat litaniat edessä. :D
     
  13. bathory

    bathory Gearhead

    Siis mikä tässä oli jutun pointti. Jos myyn vaikka torissa kamaa, niin usein käy niin, että kysyy, että postitatko tms, että voisi ottaa. (vaikka ilmoituksessa lukeekin, että postitus onnistuu). Ja sitten postitan sen. Eli miten mun pitäisi ottaa oppia tuosta amerikkalaisesta henkilöstä? Kirjoitan ilmoitukseen, että en toimita suomeen mutta jos joku kysyy, niin toimitankin?
     
  14. bathory

    bathory Gearhead

    Totta tuokin. Itse suostun hakuun mutta kun siinä toimituksessa on se, että ei tarvi sopia mitään tuloaikoja. Se on todella rasittavaa. Ja sitten ei kehtaa sanoa, että mee jo pois yms.
    Toki siinä juu toi, että samalla voi muutakin saada kaupaksi.
     
  15. Zejk1

    Zejk1 3rd gear


    Lähinnä tarkoitinkin sitä että olisi ainakin omasta mielestäni reilumpaa myyjältä laittaa infoa ostajalle viivästyksistä tms....tulee pakosti "pissitys" mieleen kun tavarat maksettu ja luvattu toimitusaika yli kaksi kuukautta myöhässä. Tai sitten edes vastata puhelimeen...toisaalta jos bisnekset rullaa muutenkin hyvin niin mikäs siinä sitten,,,,tuolla toimintamallilla ainakin varmistaa että asiakas miettii parikertaa tilaako uudelleen ...
     
  16. bathory

    bathory Gearhead

    Okei, olisin ymmärtänyt jos tavara olisi viivästynyt ja myyjä olisi tästä ilmoittanut.
     
  17. bathory

    bathory Gearhead

    Paljon ollut juttua perävalotakuusta yms.
    Myin prätkäni pois ja siinä oli käynnistymisongelmaa, josta ilmoitin ostajalle. Viikko kaupan jälkeen ilmoitti, että startti meni paskaksi. Ehdotin, että ostan uuden ja hän itse asentaa sen. Mielestäni toimin ihan oikein kun noin lyhyestä ajasta kyse. Vaikkakin viasta kerroin. Tässä tosin oli sekin, että viasta huolimatta henkilö ei tingannut euroakaan. Itse olisin vastaavassa tilanteessa ees muutaman satkun koittanut tingata.
     
  18. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä tuo ihmeellisen myyjän määritelmän täyttää.
     
    isalmela, Lowry ja musta pässi tykkäävät tästä.
  19. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tän takia kysynkin nykyään soittaessani johonkin firmaan, että, häiritsenkö. Murtaa mukavasti jään ja pari kertaa oon kuullut ääneen naurua, jonka jälkeen homma luistanut notkeasti.
     
    chevytb02 tykkää tästä.
  20. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Jälleen todiste siitä ettei pidä varata mitään ikinä vaan se joka ensimmäisenä on antamassa rahaa saa tuotteen.

    Ostajasta kyse joka on kiinnostunut ostamaan osaa lupauksella "mä soitan kun pääsen töistä" ja sitten sitä puhelua ei ikinä tule...
     
    Zejk1 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!