Cadillac Cts

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jus57, 2.2.2018.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  2. 0132

    0132 Gearhead

    Lähdetääs tästä ketjusta kyselemään mielipiteitä CTS vs Seville STS?

    Rouvalle pitäisi käyttöautoa hankkia, kun on kyllästynyt ajelemaan tuolla jatkohytillisellä fleetsidella. Pitäisi saada vähän näppärämpi ja tuoreempi kulkine. Mitään toyotaa tai muutakaan tylsää ei halua, enkä halua minäkään.

    Nettiautoa kun tuossa on yhdessä selailtu niin CTS Cadillac herätti rouvan mielenkiinnon ja oltiin jo kuulemma kovasti lähdössä toiselta puolelta Suomea hakemaankin yhtä. Miten on, uskaltaako näihin sekaantua? Mitä olen nyt OD:ta ja Amerikan forumeita selannut niin jäähdyttimen laukeaminen taitaa olla se suurin riski? Nettiautossa olis muutama mielestäni kohtuuhintainen ~200tkm ajettu - alkaako olla liikaa näille?

    Itse näkisin varteenotettavana vaihtoehtona Seville STS:n, jonka ulkomuodosta rouva ei niin innostunut tuohon CTS:ään verrattuna. Seville on toki etuveto ja nortissa on mahdolliset omat riskinsä, mutta omaan silmään siinä olis enemmän Cadillacia jäljellä.
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kyllä sä varmaan pärjäät kumman vaan kanssa.

    Mun CTS-kokemukset edellisillä sivuilla. Tykkäsin ja on edelleen vähän ikävä.
     
  4. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    200tkm ei ole mitään jos on vaan huollot tehty edes sinne päin,sit jos on ollut huolettomalla pitäjällä niin pommi,mutta sen näkee yleensä jo muustakin.Noilla kilsoilla on yleensä tehty jo eka kallis kierros kulutus osia.Mulla on ton verran ajettu -99 Seville eikä siinä ole ollut mitään häikkää ja tohon ei ole edes kansia tehty.
     
  5. arttu

    arttu Gearhead

    Meillä on tuo CTS4 (eli kakkoskorinen neliveto) 2008 ollu vajaan vuoden. Erittäin mahtava laite, kulkee kovaa (305Hv) ja hipoo täydellisyyttä muuten, muttamutta Getragin perä pitää laakeriääntä, se kun on tehty alumiinista ja on ns. sivustaladattavaa mallia niin ei mitään varaosia ole tarjolla, paitsi stefat. Hommasin ebaystä toisen käytetyn perän, niin sepä huutaa vielä pahemmin..2002 Fiat Ducaton etupyöränlaakerit oli täsmälleen samat kuin Caddyn poskilaakerit perässä (kartiorulla).. Eli täytyy niitä nyt kokeilla vaihtaa. Näissä on heikko lenkki tuo Getragin paska.No, ei ihme tuo varaosasaatavuus kun on saksalaisperkeleiden firma. Uskomatonta että GeeÄm on tuon valinnut Cadillaciin kun ovat periä itse valmistaneet ja ilman ongelmia yli 100 vuotta. Toinen harmi tuli kuskin oven kahvan mikrokytkimestä, eli kun tässä on avaimeton lukitus/käynnistys niin kun hiplaa ovenkahvaa niin oven lukot aukea.No ei aukea enää kuskin ovi kun se kiinanpojan mikrokytkin lakkas yhdistämästä.. Ja ylläripylläri sitä ei saa kun koknaisena kahvan pohjineen, noin 200€. Pitää viritellä jotain siihen. Onhan tuo äärimmäisen noloa AVAIMELLA avata ovi! :D Noh, eipä tässä kai muuta...
    Ainiin ja kuskinpenkin suvussa on repeämä, joka näkyy olevan myös yleinen juttu.. Onneksi sai alkuperäisen GeeÄm kuoren hankittua vielä...

    Niin, autollahan on mittarin mukaan ajettu vaivaiset 187tkm.. Virosta tuotu peli, joten ei niistä kilsoista menis vannomaan..
     
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Noihin kilsoihin etujarruremppa kulman takana. Kannattanee vaihtaa koko satula molemmin puolin.
     
  7. janiluo

    janiluo Gearhead

    Hajosi CTS:stä (2004 3.2L) PCM boksi.
    Iso liuta koodeja ja #1 suuttimelle ei tule mitään ohjaussignaalia.

    Ostin eBaysta valmiiksi ohjelmoidun boksin mutta jouduin palauttamaan kun se ei toiminut. Väittivät että auto on UK export-mallia eikä jenkkiboksit sovi.

    Osaako kukaan jeesata tai vihjata mistä suunnasta saisi edullisen boksin että saisi auton takas ajoon?

    :rolleyes:
    - Jani -
     
  8. 0132

    0132 Gearhead

    Kiitoksia kommenteista. CTS alkaa tuntua paremmalta vaihtoehdolta rouvan käyttikseksi.
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Getragit lonksuu ja vollottaa myös LX/LC mopareissakin, että ihan ominaisuus :D
     
  10. terient

    terient 1st gear

    Näin jälkiviisaana syylärin vaihtaisin ennakoiden, mutta mistäpä noista tietää. Sen olisi rokkiautosta melko halvalla saanut kuitenkin.

    Muuten kait mitään isompia noissa ei ole? 3.6l versiossa vissiin jotain ketjumurheita mahdollisesti? 3.2l Opelin kone on hihnalla.

    Harmittaa kyllä vähän tuo oma. Reilun vuoden sillä ajaneena jäi ihan positiivinen fiilis. Hyvä ajaa, hiljainen, sopivasti tehoa. Ihan hyvät valot pimeällä. Lämmin. Toki huollattaminen ja varaosat näissä vähän oma juttunsa, mutta näissä palveli asiallisesti jm-garage Ylöjärvellä mitä ei itse viitsinyt. Muissa paikoissa yleensä todettiin suoraan, että ei me näitä amerikkalaisia mitä alkuun kyselin. Osat ihan kohtuu hintaisia rokkiautosta jopa OEM laatuiset.
     
  11. 0132

    0132 Gearhead

    Tänään kävin katsomassa CTS:ää. Päädyin venyttämään budjettia hieman ja menin katsomaan viimeisen päälle pidetyn oloista yksilöä maltillisilla kilometreillä. Koeajolla toimi pirun hyvin, ei mitään havaittavia vikoja. Sisusta ja ulkokuorikaan eivät paljoa uutta hävenneet. Kaupathan siitä tuli, mutta...

    Pari sataa kilometria kotia kohti ajettuna pysähdyttiin Shellille syömään. Shellin pihaan tullessa kävi tyhjäkäyntiä huonosti - varttia aiemmin liikennevaloissa ei mitään oireilua. Syötiin ja starttasin auton niin kävi entistä huonommin, selvästi joku pytty ei ole mukana ja vikavalo palaa. Onneks otin heti kaskon ja vakuutusyhtiön piikkiin auto siirtyi korjaamon pihaan. Nyt sitten ootellaan parin tunnin ajomatkan päässä Cadistä aamua että pääsee soittamaan korjaamolle, että milloin kerkeävät vian aiheuttajaa selvittelemään.

    Tämä taas kirkasti ajatusta siitä, että minä, moottoriajoneuvot ja epäonni muodostetaan jokin epäpyhä kolmiyhteys:(:D
     
  12. arttu

    arttu Gearhead

    Ei alkanut ruusuisesti tuokaan omistajuus. Toivotaan että olisi vain joku sytytyspuola tai nokan tunnistin aiheuttajana. Mikä vuosimalli on kyseessä? Meilläkin välillä ravisti tyhjäkäynnillä tuo 2008 3.6:nen ja edellinen omistaja on vaihdellut nimenomaan sytytyskamoja ja antureitakin, mutta ravistaminen voi kuulemma suorasuihkutus koneessa johtua imuventtiilien karstoittumisesta (kun se bensasuihku menee suoraan palotilaan). No, tämä vain lisätietona, sulla taitaa olla tosiaankin joku todellinen vika. Toivittavasti ei mikään jakopään ajoitukseen liittyvä kuitenkaan.
     
  13. 0132

    0132 Gearhead

    Tuo on 2006 3.6. Toivotaan että olisi vain tulppa tai puola tullut tiensä päähän, ettei sen suurempia.

    Olihan tuo kyllä helvetin mukava auto ajaa
     
  14. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Autostahan voi katsoa itse myös vikakoodit ainaki tuossa omassa 2003 3.2 kun painat radiosta F1 F6 samanaikaisesti niin pääsee lukemaan koodit lennosta ja pystyy myös poistamaan.
     
  15. 0132

    0132 Gearhead

    Tuosta luinkin tänään cadillac-forumilta. En tiedä toimiiko sitten myös tuossa, pitääpä testata/selvittää kun saan auton käsiini
     
  16. 0132

    0132 Gearhead

    Sieltä tuli diagnoosi korjaamolta. Jakopääremontti olisi kuulemma edessä. Sanoivat, että näissä 05-07 CTSissä ollut alkuperäisillä jakopäillä sitä vaivaa, että tuppaa ketjut venymään ja jako menemään perseelleen.:eek:

    Kummallinen homma, kun kone kävi ja pelasi niin helvetin hyvin ennen safkatauolle pysähtymistä.
     
  17. janiluo

    janiluo Gearhead

    Osaako joku neuvoa millä saan PCM:n kopioitua toiseen jos ostan uuden PCM:n Rockautosta?
    :rolleyes:
    - Jani -
     
  18. saresks

    saresks Gearhead

    No Sevillen kyseessä ollen Kiinan Tech 2 ainakin osaa kopioinnin pcm autossa kiinni ja uuden ohjelmoinnin kopsutiedostolla, tai ainakin Tech2Win softan avustuksella joka tuli toosan mukana. CTS kait can-väylä? Tarvii CanDI pulikan ehkä sit väliin, tuo oma seville class 2 -väylällä, ei candi:a...mutua ja ehkäilyä, kait joku paremmin tietää
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, mulla on GM tech 2 ja "Candiboksi" käytössä mutten osaa niitä käyttää.
    Siksi kyselen että onko täällä kellään mitään tietoa ja kokemusta.
    En viitsisi toista boksia tilata ennen kuin tiedän että homma onnistuu...
    :rolleyes:
    - Jani -
     
  20. J.J

    J.J Gearhead

    Nuo uudet PCM:t ohjelmoidaan GM:n ohjelmointiohjelmalla/tietokannasta VIN-numeron mukaisella ohjelmalla (pitää ostaa lisenssi), ohjelman kopiointi ei ole yleistä, eikä kyllä tuolla Tech2 testerillä onnistukaan, tuo ohjelmointi kyllä onnistuu Tech2+Candiboksi yhdistelmällä kunhan vaan saat sen yhdistettyä tietokoneeseen (koneessa pitäisi mielellään olla RS-232 portti, kun tuo Tech2 voi olla hieman hankalaa saada toimimaan USB/RS-232 adapterilla).
     

Kerro tästä muillekin!