1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Lähes joka toinen päivä potenut taas vatsaa, mutta homma sentään pikkusen edistynyt. Tukivarret on putsattu massasta ja lutrattu Annitrolilla. Seuraavaksi pitää poistaa puslat ja akselit. Jarrukilvistä pitää pari kluhmua oikaista. Sitten pikkuista hiontaa ja maalit päälle.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Laitan viiskasiinkin nyt kuitenkin 2-piiriset jarrut, niin piti Camaron pääsylinterin "sovittamiseksi" askarrella rosterista peitelevy. Alkup. sylinterihän on neljällä pultilla kiinni.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Olen koittanut netistä etsiskellä droppi-spindlejä rummuille, mutta mahtaako sellaisia olla olemassakaan. Jollei, niin seuraava vaihtoehto on sitten laittaa ne levyt, mutta olisi kiva kasata ne muiden mallien osilla. Siinäkin taas hirveä etsiminen, että moisia comboja löytää:mad::mad: Jos jollakulla on tietoa, niin otan mielelläni vastaan.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. Jos laitat levyt, niin se tarttee sitten käytännössä tehostimen.
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  4. Jos haluut ne droppiakselit, niin toi auttaa kummasti tarjontaa, että niitä voi katella 58-70. Ecklersilla on just sellaset rummuille:

    https://www.ecklers.com/1958-1970-chevy-impala-dropped-spindles-2-drop-cpp-40-161188-1.html

    Parillla valmistajalla on 65-70 välillä levyillä. Esim:

    https://hhclassic.com/i-13692866-2-drop-spindles.html

    https://www.suspensionshop.com/chevrolet-caprice-1965-1970-front-2-drop-spindles-part-6570/

    Ei kai siinä ole estettä käyttää noitakaan?
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hyvä, että löysit rumpumallit! Kiitos. Ihmettelen vielä, jos jostain saisi edullisemmat.

    Helle varmaan sekoittanut nupin, kun ajattelin tukivarret maalata. Eihän se nyt ole järkevää, kun ilma-alusta tulossa! Hitsuuta ja sovittamista tiedossa. Kaverilta ilmasetti pitäisi vaihtokaupalla tulla, kunhan hän joskus ehtii sen omastaan purkamaan. Pitääkin potkia miestä persuuksille..
     
    esmi tykkää tästä.
  6. isalmela tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  8. En löytänyt rumpujarrumallia. Tässä on vielä kuva, miten toi kiinnike tulee:

    [​IMG]
    Tuli mieleen, että tuosta on kyllä helppo tehdä semmoinen oma mallikin. Eli leikkaa laserilla sopivan kiinnikkeen, niin siihen saa jotkut täältä helpommin saatavat satulat kiinni.
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Kovasti näyttää samalta kuin catalinan spindlet.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. Visa

    Visa Gearhead

  11. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Kyllä se on halkaistu vanne.
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään meni "työpäivä" etupään jarruputkissa. Pyöränsylinterien putket jätin kesken, kun ei ole uusia letkuja vielä. Toki piti kiillottaa kanssa kaikki hilut.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Jenkkiosan Petriltä hain kasan putkien liittimiä ja CuNi-putkea olikin varastossa. Jaot viiskasin omilla blockeilla ja pelkääjän puolelle tulppaus takajarruputkelle.
    Jotenkuten siististi sain putket, kun alasimen päällä koputteli kuminuijalla pahimmat sormitaitokset suoriksi. Poikkipalkissa putki kulkee alkuperäisissä kiinnikkeissä.

    Sitten keksimään mikä olisi viisain reitti takaputkelle tässä konehuoneen puolella. Saihan putkea jatkaa messinkiblockilla (1-1, kaupasta katkos tulipellin paikkeille)?

    -J-
     
  13. Niitä jatkoksia saa tehdä samalla tavalla kuin alunperin. Mutta haluanpa nähdä sen katastusmiehen, joka tietää, miten niitä jatkoja on ollut -58 Chevyssa..
     
    Ilel83, Gary Grand, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Helmi tai kartio liitoksella jatketut jarruputket kyllä pitäisi kelvata katsurille vai mitä tarkoitat messinki blokilla?
     
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu, kartioliitosta.
    [​IMG]

    Ei tarvitsisi tehdä putkea pääsylinteriltä taakse saakka pitkänä. Eihän sillä muuta merkitystä, mutta moottoritilan lyhyemmän pätkän saa sitten taiteltua nätimmin. Alle jäävällä ja korin ja rungon välistä menevällä ei niin ole ulkonäköpaineita:D

    -J-
     
    Muokattu: 15.7.2021
  16. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    60-luvun toyossakin on noita jatkoja tehtaan jäljiltä, 1-piirisessä pääsylkältä tulipellin puoliväliin ja siitä taas sitten rungon päälle jakoblokkiin. Oli siellä jotain muutakin. Osa selittynee sillä, että on kytkentäkohdat lisävarusteena saadulle etätehostimelle ja osan voi selittää se, että vielä tuossa vaiheessa japanin kotimarkkinoiden rhd vaikutus näkyy rakenteissa. Oikealta ohjattavassa liitoksia ei olekaan.
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kasi edennyt lähinnä ajatustasolla.

    Loimaalla x-runko meetissä iski ajatus, että teenpä kojelautaan louversit huurteenpoistolle. About neljä riittänee. Koivusta ajattelin tehdä työkalut. Jossei kestä,
    niin ehkä sitten alumiinista.

    Töitäkin on tehty, mutta kuuskolmosen kanssa. Juttua omassa topicissa..

    -J-
     
    Gary Grand, isalmela, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Louversit tuli myös mun rottarodin koelautaan, näppärästi periodikorrektisti wanhasta puimakoneen sivupelleistä leikatuilla paloilla.
     
    Gary Grand, isalmela ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No tota mietin, että jostainhan ne vois ryövätä. Ei oo nyt justiinsa puimureita nurkissa..
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!