Onnistuisiko suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 383, 9.9.2020.

  1. Nostellaas vanhaa ketjua..Tuli eilen tämmöinen ketju vastaan, jossa käsiteltiin näitä. Sieltä muutama kuva:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. xp

    xp Gearhead

    80-luvun alussa esiteltiin V8:ssa Leo Nyqvistin motiivimaalattu Chevy van. Lehtijutussa mainittiin että autossa oli ollut Transitin dieselkone. Kylmänä jaksoi liikkua vain pakilla. No, tämän jutun lukemisesta on pian 40 vuotta, mutta kai se suunnilleen noin oli.

    Ja samoja aikoja seisoi Sukevalla erään pajan pihalla 64-65 Valiant Perkinssillä, tai jollain vastaavalla dieselillä.
     
  3. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Näyttelyssä kuvattu vani taustalla, 80s alussa

    [​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.
  4. Muokattu: 23.7.2021
    isalmela tykkää tästä.
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo siinä oli tosiaan väliaikasesti Transitin dieselmoottori oma tehdyllä pellistä väkästellyllä väliadabterilla, kun se alkuperänen kutonen vei niin julmetusti bensaa.
    Se ei kuitenkaan jaksanut mennä mihinkään sillä ja vaihteistoakin piti lämmittää aluksi ajamalla pakilla ja ykkösellä rinkiä, että autolla pystyi lähtemään ajoon kylmällä ilmalla.
    Sitten sinne vaihtu muistaakseni 5.7 diesel ja ambulanssista peräsin ollut akseli harvemmalla välityksellä.
    Todellinen syy sen alkuperäsen koneen kovaan bensakulutukseen oli ollut se orkkis 4.10 perävälitys...

    Nykyään en tiedä mikä kone siellä on, mutta maskissa oli aikanaan "Diesel" merkki V8 Magazinen keskiaukeama julisteessa jollen hirveän väärin muista...
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tarkkaan ottaen tuo ei ole Cedricin moottori vaan Patrolin. Cedricin diesel perustuu bensakoneeseen jota on käytetty esim. Z-Datsuneissa. Onnistuneempi tekele kuin GM:n dieselöimä bensakone.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pelkkä kokoerokin noiden Cedric:n ja Patrolin koneiden välillä on luokkaa että jos olis Patrolin 3.3L SD/RD kone Cedric:n keulilla, niin kuski istuisi lähinnä takapenkillä tilan takia...ihan eri koneita :rotfl:
    Noitakin joutu joskus ropaamaan työkseen kun olivat uusia.
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    sd on kyllä isohko, mutta rd taas on paljon pienempi ja löytyy patrollin lisäksi esim laurelista. Ja jossain määrin sekin perustuu bensan lohkoon rb (skyline)
     

Kerro tästä muillekin!