1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla on _tietysti_ korjauskirja ja sen mukaan pystyy työkalut kopsaamaan. Eipä ne niin ihmeellisiä ole. Muutamat holkit vaan, mutta sekin on nyt ylitsepääsemätön juttu, kun ei jaksa/halua/viitsi työpaikalla käydä työstämässä lomalla. Mut eipä tämäkään projekti ilmaan haihdu.

    -J-
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Käyttöautojen korjaaminen on kyllä sitä vihoviimeistä hommaa. Tämän kuun vähäinen vapaa-aika onkin mennyt Passattiremonttiin ja on taas nosturilla levällään :odrealmad:
     
    malvasto, tooke, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä oon joskus jopa laittanut autoharrasteen tauolle. Harraste latoon ja uusien autojen kaupasta joku hinta alkaen malli. Muutaman vuoden päästä kun taas on allergia parantunut, teen latolöydön. Silviisiin oon jaksanut saman auton kanssa jo liki neljännesvuosisadan ajan.

    On tietty mahdollista pitää talviharrasteautoa, jota voi pajottaa moottoripyörien ajokaudella ja päinvastoin.
     
    malvasto, Gary Grand, Seevu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Ei siihen X-Runkoisen tukivarren puslien vaihtoon välttämättä mitään sen kummempia erikoistyökaluja tarvii, itse polttelin vanhat puslat pois toholla ja sitten vaan puslien ulkokoolit irti tukivarsista sopivan tuurnan kanssa naputtelemalla. Se akseli mahtui sen jälkeen tulemaan pois sellaisenaan.

    Asennuksessa itsellä oli ruuvipenkki, vasara ja sopivankokoisia holkkeja lyömistä varten sekä kaveri apukäsinä niin onnistui sekin lopulta ihan hyvin.
     
    Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos tästä!

    -J-
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Juu ei näitä jaksa, jollei ole kivaa. Nyt taas muutaman vuoden kuitenkin ollut hauskaa.

    Toinen rakas harrastus onki ollut tauolla jonkin aikaa. Sen verran pakosta viitsinyt, kun viranomainen haluaa.

    -J-
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Puimurin palat olivat seikkailleet Matkahuollolla, mutta nyt ovat kotona. Kanssaharrastaja mulle kyllä laittoi kuvan seurantanumerosta, mutta kaipa näitä sattuu paremmillekin toimijoille :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    Gary Grand, Kustom STW ja Inlinee tykkäävät tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ompas komiat
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Olisko peräti kotimaista tuotantoa..:cool:
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Värin puolesta vois veikata sillai..
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Taitaa olla Porin suunnalta alun perin ritilät...
    Puslien poistosta, jos ei ole kaasupoltinta, porakoneella saa porattua pusliin monta reikää ja sitten irrotettua akselin ja sisäholkit tukivarresta. Taltalla, eli meisselillä, saa lyötyä halki puslan ulkokuoren niin että irtoaa tukivarresta. Noin mä olen niitä joskus vaihtanut kun ei ollut polttovehkeitä...
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tuli hommattua vetolevy 283n perään, kun edullisesti sai. 168 hampainen. Myyjän mukaan ja netin mukaan pitäis kumminkin sopia. Onko jollain parempaa tietoa?
     
  13. Seevu tykkää tästä.
  14. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Taitaa startti vaikuttaa myös, moniko hampainen.

    Ainakin tuossa päivällä lueskelin vaihtoehtoja omiin kuvioihin ja sanottiin, että 168 hampaisen kanssa piti olla tietty startti. No en nyt muista, kun se taas on eri juttuja.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Itsekin luin noista vuosimalleista ja startista.
     
  16. trifive

    trifive Gearhead

    Periaatteessa kai 153 hampainen suunniteltu startille jossa kiinnitysreiät vetolevyn suuntaisesti (suorakiinnitys) ja 168 vinokiinnitys. Sitten on saatavilla universal startteja jotka käy molempiin. Jossain lohkoissa koneistettu kolme kierreikää.

    Eli, jos sulla on alkuperäinen startti, niin veikkaan ettei onnistu 168:lla. Jos hankit uuden startin, niin sopiva löytyy. Joko vinokiinnitteinen (jos kolmas reikä koneistettu lohkoon) startti tai sitten suorakiinnitteinen, jossa tuplareiät.

    Jostain muistan lukeneeni, että SBC:n tilavuuden kasvattaminen aiheutti sen, että tarvittiin lisää momenttia starttaukseen. Siksi isompi vetolevy uudemmissa.
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kuulostaa pätevältä syyltä. Suunnittelija joutui tilanteeseen, jossa momentti ei riitä. "Paljonko?" "10%". 153x1,1=168 noin suunnilleen.
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Ja kun vetolevy suurenee niin startin hammas pienenee jolloin momentti kasvaa entisestään.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ole starttia vielä, eli levyn mukaan hommataan.

    Eli tuplakiinnitys olis vaikka tämmönen:

    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 12.8.2021
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tällainen kiinnitys:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!