Rengaspaineanturit ja katsastus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Over the hill, 10.8.2021.

  1. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Mitä katsastuspykälät sanovat asiasta?
    Joku tietäväinen väitti, että johonkin vuosimalliin asti vain ensiasennusrenkaiden anturien on oltava kunnossa. Sen sijaan seuraaavan rengassetin kanssa ei enää tarvitsisi. Mulla näyttö alkoi herjaamaan yhdestä. Paineet ok.
    Miten on, löytyykö jostain peräti pykälät?
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä ne pykälät Trafin sivuilta löytyy kun jaksaa etsiä. Mutta ei ne ole pakolliset kuin ensiasennusrenkaissa, missään vuosimallista,
    vanhemmissa ei ensiasennusrenkaissakaan.
     
  3. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Rengasvalo saa palaa katsastuksessa ei haittaa...
     
  4. always bb

    always bb Gearhead

    Tämä rengaspaine anturi juttu oli vaan muutaman vuoden pakollinen, itsellä 2017 uutena ostettu opelski siinä on noi mutta eu kumosi ton pakollisuuden uusissa autoissa. Tilaus vaiheessa yritin poistattaa ton järjestelmän mutta eipä onnistunut nyt sitten kuitataan keväisin ja syksyisin renkaat kun vaihdetaan. Autoissa typerin asia mitä voi olla
     
    juko7 ja Vermilion tykkäävät tästä.
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Minulla toyotassa rengaspaine sensorit... siinä pitäis nollauttaa toyotan huollossa aina joka kerta kun vaihtaa renkaat. Muistaa aan 4 vannetta/sensoria.... aika synkkää, tehty niin että ei saa koodattua pois päältä. 30€ maksaa se koodaus
     
  6. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Aivan loistavaa suunnittelua. :wc: Tätähän voisi jatkaa vaikka:
    • Jos takapenkillä aikoo matkustaa enemmän kuin 1 henkilö, alustan jousitusohjelma on koodattava lisääntyneen painon mukaan merkkiliikkeessä. Ja koodattava asetukset uudestaan, jos matkustajamäärä vähenee. Jos tätä ei tehdä, auto menee vikatilaan.
    • Ennen pitkille valoille vaihtamista auto on käytettävä merkkiliikkessä koodaamassa auto yöajo tilaan. Ja jos / kun haluaa ajaa jälleen lyhyillä valoilla, koodaus on tehtävä uudestaan.
    • Äänimerkin käytön jälkeen auto menee turvallisuussyistä vikatilaan, koska merkkiliikkeen on koodattava tieto autoon, että äänimerkin käyttö ei ole johtanut vahinkoihin autossa tai sen matkustajissa.
    • Sivuikkunan sulkemisen jälkeen auto on vietävä turvallisuustarkastukseen, jossa varmennetaan, ettei kissa ole jäänyt ikkunan väliin.
    • Mikäli joku polttimo on palanut, on auto toimitettava Japaniin sähköturvallisuustarkastukseen ja sähköjärjestelmän uudelleenpäivitykseen. Ennen auton lähettämistä, asiakkaan on laitettava auton hansikaslokeroon on 3 kpl naisten käytettyjä pikkuhousuja, joita ei saa olla pesty. Ilman tätä toimenpidettä autoa ei voida sähköturvallisuuspäivittää.
    • Auton käyttöturvallisuusohjelma pitää koodata merkkiliikkeessä uudelleen aina kuljettajan vaihtuessa.
    • Auto menee vikatilaan, jota ei saa pois päältä, jos auton käyttäjä ajattelee negatiivisiä asioita kyseisen auton ominaisuuksista. Tällöin auto tulee vaihtaa uuteen. Merkkiliike auttaa asiakasta myös tässä asiassa.
     
    juko7 tykkää tästä.
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Uudemmissa on kyllä 8 muistipaikkaan sensoreille....
    Niin ja nuo sensorit on ventiilinhatuissa kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!