Sähköauto-uskovaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja viikinki75, 10.4.2019.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Mikä on kellekkin halpaa on suhteellista. Kyllä tuolla viime malmin pre cruisessa oli aika monta laitetta, mihin on aika varmasti pellin alle pistetty kymppitonni, ellei enemmänkin, saati mihin muuhun hakattu rahaa. Eikä kaikki niistä kundeista aja muita ajojaan tonnin pommeilla, asu purulootassa böndellä jne.

    Joten tavallaan on turha vängätä, mikä on halpaa tai kallista. Jokainen harrastaa tavallaan ja käyttöautoilee tavallaan. Kyl mä ymmärrän jos joku työkseen melkein ajaa, että se auto on hyvä. Monella vaan se on sitten diiseli tähtikeula tai rinkelikeula. Eikä nekään ilmaisia laitoksia ole.

    Kun jokaisen katiskan, millä me ajellaan, on joku ostanut uutena. Eipä niitä "ikiliikkuja" mersujakaan kellään olisi, jos olisi todettu liian kalliiksi. Kai olisi parempi jos maa olisi täynnä vaan ladoja, warreja ja mosseja?
     
    Catiska, impala-63 ja Isamu tykkäävät tästä.
  2. janiluo

    janiluo Gearhead

    En ole ottanut kantaa tuollaisiin asioihin. Tuo irroittamasi lause oli vastaukseni muuhun kysymykseen ja tulkintasi siitä on väärä. o_O

    - Jani -
     
  3. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead


    Moni tulkinta täällä on väärä. Kuten tämä sivujen vänkkäys siitä, kun jankataan ettei ole rahaa hankkia sähköautoa, ei ole halua hankkia sähköautoa, jne.

    Missähän tässä oli kysymys?
     
    Isamu tykkää tästä.
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos et ymmärrä lukemaasi niin älä yritä muuttaa sisältöä niin että sinä sen ymmärtäisit ja keksiä muille uusia mielipiteitä. Silloin on parempi että annat vaan olla.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Meitillä täällä vuokrakasarmilla ei ole ollut mitään puhetta että sähkötolppia muutettais. Nyt niihin tulee papua 2 h kerrallaan, ajastimella. Oli hommaa että sai pidettyä edes ryslerivainaan virroissa. :D
     
  6. Kalja imuri

    Kalja imuri 2nd gear

     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead


    Näinhän se on. Jokainen laittaa rahansa kiinni siihen minkä katsoo tarpeelliksi. Itse laitan kanssa harrastevehkeisiin huomattavasti suurempia summia kiinni kuin käyttöautoon.

    On kuitenkin useampi projekti, harrikka, vene. Kaikki kun möisi pois niin uudella teslalla voisi ajella ja jäisi vielä rahaa "tankatakin" sitä :D

    Itse kun ajattelen että niiden arvo säilyy ja maksan vaan käytöstä.

    Aulis vaahtosi tuolla ketjun alkupäässä että rikkaat ajaa sähköautoilla ja nettiautossa sillä on kaksi autoa myynnissä yhteensä 165 000€. Kuka vittu täällä on rikas !!

    Jos joku muistaa vielä alkupäästä kun Herra Catiska kertoi paljonko ajaa vuodessa niin se taisi olla joku 65tkm. Taisi vielä viitata että työajoja. Laskekaa pojat nyt vähän. Jos työajoja olisi esim.50tkm niin se tarkoittaa 22500€ verotonta tuloa !! jos 60tkm niin 27000€ !!! Kotona tai hotellissa ladatessa ei ole kallista ja eipä vissiin teslaa tarvitse huoltaa paljoa?

    Se kilometrikorvaus jää melkein kokonaan käteen silloin. Kierros renkaita kesässä ja toinen talvella?

    Eikö sanonta mene You need to spend money to make money ?

    Itselleni ei vaan vielä tällä hetkellä sähkis toimi mutta jonain päivänä varmasti kyllä.

    Rauhaa ja rakkautta kaikille :p

    PS en ole hippi
     
    Catiska, Isamu, Stang_81 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Taitaa olla salarikas..
     
    impala-63 tykkää tästä.
  9. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

  10. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mihin helvetti noissa se ajoneuvovero perustuu? Eikö se ole co päästöjen mukainen ja käsittääkseni täys sähkärissä se on nolla? On tämä mahtavaa omistaa ylipäätään jotain tässä maassa kun siitä saa aina vaan maksaa lisää veroja.
     
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    This is called hyvinvointiyhteiskunta ja se ylläpidetään verorahoilla.
     
  13. MudMax

    MudMax Gearhead

    No noille sähkövatkaimille ajoneuvovero olisi täytynyt ainakin kymmenkertaistaa, että maksaisivat edes oman osuutensa teiden käytöstä, v*tun pummit!
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kyllä ne maksut nousee mitä enemmän niitä tulee ja vanhoja poistuu,valtio on ilmoittanut että 8.1 miljardia autoilijoilta kerättävästä rahasta ei tulla luopumaan.samasta rahasta korvataan puolet julkisten kärryjen lipun hinnasta tukena.suomessakun pitää kaikkia isoja firmoja tukea
     
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Sähköautossa on käyttövoimavero, jota nyt nostetaan kun autovero poistetaan.
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Sieltä se kateuden kaunis kukka taas ponnistaa maan rakosesta...
     
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kateutta tai ei, niin tottahan hän puhuu.

    Osa sähköautoilun gloriasta tuntuu osalla olevan se, että " jee ei tarvi maksaa sitä tätä ja tota", vaan kyllä sekin muuttuu mitä isompi osa teillä kulkevista vehkeistä on spermavatkaimia.
     
    Desoto57 tykkää tästä.
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    [​IMG]
     
    Desoto57 tykkää tästä.
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    No onko se jotenkin oikein, jos tieliikenteestä kerätään 8 miljardia ja siitä 7 miljardia laitetaan johonkin muuhun kuin tienpitoon ja sitten sellaiset kaiken maailman tyhjäntoimittajat sekä muut kekkeruusit joiden ajoprofiiliin (ja lompakolle) patterilelu sopii eivät maksa edes osuuttaan tienpidosta?

    Tai vaikka kun biokaasuauto on huomattavasti ympäristöystävällisempi (sekä useamman ajoprofiilille ja lompakolle sopivampi) kuin sähkövatkain, niin siitä kerätään osittain jopa bensa-autoa kovemmat verot?

    Ja sitten vastaavasti mie maksoin autosta (jolla ajetaan muutama tuhat km kesässä ja sekin ajettaisiin kotimaisella bioetanolilla, ellei verotettaisi hengiltä) enemmän valtiolle kuin Chicagolaiselle autokauppiaalle.
    No kai se sitten on kateutta jos toinen pääsee pummilla ja mie en, miun mielestä ihan jotain muuta, esim. oikeudenmukaisuuden puutetta.

    Edit. Sinänsä toi hallituksen päätös poistaa autovero sähkövatkaimilta on kyllä ihan oikea päätös, koska se on jo melkoinen ensiaskel koko 63 vuotta vanhan autoveron kuoppaamiseksi, eikä autontuojien mafia pääse enää vaikuttamaan itsetuotujen sähkökinnereiden verotasoon.
     
    Muokattu: 10.9.2021
    Desoto57 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Biokaasuautoa ei olekaan. On vain autoja jotka käyttää pääasiallisena polttoaineena kaasua ja apupolttoaineena esim. bensaa. Sellaista autoa jossa olisi mahdollisuus käyttää vain ja ainoastaan biokaasua ei ole. Siinä jo yksistään hyvä syy miksi kaasuautoista kerätään suuremmat verot.
    Kokonaan toinen luku on se, kannattaako edes kannustaa polttamaan kaasua henkilöautoissa huonolla hyötysuhteella. Sen vähäisen biokaasun voi käyttää järkevämmästikin. Lisäksi kaasuautojen tulevaisuus on aikalailla vanhojen autojen konvertoinnin varassa eli kuoleva sektori koska konvertoitavat ajastaan loppuu.


    Aivan samalla logiikalla ajateltuna uudesta sähköteslasta on maksettu kymmeniä tuhansia veroa valtiolle ja sähkössäkin maksetaan veroja valtiolle. Plus ajoneuvon käyttömaksu sekä käyttövoimavero. Ja kuitenkin käyttävät pääosin kotimaassa tuotettua "polttoainetta" josta myöskin jää verotulot Suomeen.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!