440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Ei 440, mut isolohko kuitenkin, eli 383->489 stroker. Mikähän tämmöisen osakasan markkina-arvo olisi suurin piirtein? Lohko muistaakseni 71, Sorsan stroukkisetti, Edelin E-Street kannet, RPM imari, Lunatin nokka, syvempää öljypohjaa, vetolevy, proput/tulpat lohkoon, Sorsan vesipumppu jne. sälää kaikki käytännössä uutta kamaa paketeissaan poislukien tietysti lohko, joka vaatii tarvittavat koneistukset. Pitäis jaksaa kaivaa tarkka listaus kaikista romuista, jos tällaiselle on kysyntää.
     
    jukka.2 tykkää tästä.
  2. jukka.2

    jukka.2 Gearhead

    Kiinnostaa minkälaista summaa haet ??
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sanoisin, että etenkin tällä hetkellä tarvitsevalle loistava myyntipaketti. Monet listaamasi osat ovat Out of Stock niin Suomessa kuin USA:ssakin.
     
  4. Lowry

    Lowry 2nd gear

    No sitä vähän yritin kysellä, että minkä arvoinen kasa tää olis, kun en jaksanut vielä alkaa kaivelemaan kuitteja, että tietäis mitä niistä on ite maksanut. Ja mitä kaikkea jäi mainitsematta. Jos ei tuu mitään valistuneita arvauksia, niin pitää yrittää keksiä ite jossain vaiheessa joku hinta.
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    No jos nyt oikein karkeen karvaista hinta arvausta niin vaikkapa näin:
    Yläkerta (kannet, imari, nokka, keinut yms) n. 3000e
    Alakerta (männät, kanget, kampi, ö-pumppu yms) n.3000e
    Lohko ehkä 400e? Täydellinen koneistus taitaa kuitenkin sen touhu tonnin maksaa?

    Koko läjä 6000-6500e?
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Näyttäishän tuolla us-partsissa olevan esim. sourcen 383-496 stroke settiä hyllyssä 3149e ja e-street kansipari 1370e, nokat pari sataa, imusarjat 300-400e jne.

    Siitä voi miettiä kilpailevaa hintaa omille vastaaville osilleen.
     
  7. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Näköjään tätä .030" sarjaa ei partsilta hyllystä löydy, jos sillä nyt jotain merkitystä mihinkään suuntaan on. https://www.uspartsperformance.fi/p...at/kampiakselit-ja-kiertokanget/ffs3834965042 Lisäks Sorsalta Hemi öljypohja, öljypumppu, pickuppi, vesipumpun runko/pumppu, vetolevy, arp-pultteja ja tiivistesarjaa jne. Jos jotain nämä romut oikeasti kiinnostaa, niin voidaan kattoa tarkka listaus mitä kaikkea löytyy ja miten kaupat onnistuu, kun tyhjä lohko ja alakerran romppeet on ollut koneistamolla jo muutaman vuoden, niin pitää varmistaa, että ne vielä löytyy... Stroukkisetti ja kaikki muu Sorsa hilpe oli partsin hinnoilla karvan alle 4k€, ihan kaikkea ei löytynyt hyllystä/valikoimasta.

    Kannet on nämä 75cc palotiloilla, nekin näköjään loppu: https://www.uspartsperformance.fi/performance/moottorin-osat/sylinterikannet/ede5090 Vakio keinut/akselit pitäis olla tallessa ja niittenhän pitäis käydä näitten kanssa(?).

    RPM imari, tyhjää näyttää senkin kohdalla: https://www.uspartsperformance.fi/performance/ilma-ja-polttoainejarjestelma/imusarjat/ede7186

    Nokka/nostajat: https://www.lunatipower.com/voodoo-...-kit-chrysler-361-440-three-bolt-276-284.html

    Jakopää: https://www.uspartsperformance.fi/performance/moottorin-osat/jakopaat-ja-kopat/com2109

    Lohko tosiaan vaatii kaikki koneistukset ja on muistaakseni -71, mutta varmistetaan sekin tarvittaessa, jos jollain on kiinnostusta.

    Karkeesti kaikki öljypohjasta imusarjaan pitäis suurinpiirtein löytyä, poislukien apulaitteet. Jotkut käytetyt basic hooker tms. peltisarjat saa mukaan, oli E-bodyssa.

    Kyselyitä vähän jo tulikin osista erikseen, mutta jos nämä lähtee, niin kaikki kerralla. Tai saa tietysti jättää halutessaan jotain pois, mutta kaikesta joutuu maksamaan.:) Kutosella alkavia tarjouksia saa esittää, ja jos niitä ei tule, niin sit on varmaan liian kallista ja mietin vielä tässä vaiheessa pidänkö romut itellä.


    Unohtui mainita, että samaan pakettiin lähtee myös 727 aski mikä vaatii läpikäyntiä. Vaihteet löytyi eteen ja taakse, mutta vuosi öljyä aika runsaasti. Hai:lta hankittu syvempi alumiiniöljypohja paikoillaan.
     
    Muokattu: 12.5.2021
    Gary Grand ja tero79 tykkäävät tästä.
  8. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Lisäsin tohon aiemman viestin osalistaan myös laatikon. Sekin muistaakseni ’71, mutta varmistetaan vielä, jos joku on näistä kiinnostunut. Edelleen kaikki kerralla tai ei mitään.
     
  9. Darttigt

    Darttigt 1st gear

    Pronssirattaan vaihtoa öp:n akseliin. Millä tapilla olette lukinneet rattaan akseliin, kestääkö siinä sopiva putkisokka vai onko oltava joku parempilaatuinen tappi joka niitataan päistä.
    Ajatus oli vaihtaa source akseliin varastoista löytynyt crane 66990-1 parempilaatuisen näköinen ratas.
    Vaihtoonhan se menee kai kuitenkin jossain vaiheessa kun tuppaavat kulua.
     
    Muokattu: 16.6.2021
  10. Mopar

    Mopar Gearhead

    En tiiä, mut itel tuli mieleen, et jostain sopivan kokosesta 12.9 pultista sorvais tiftin tapin ja niittais päät läjähän.
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Putkisokka ja toinen pienempi vielä sen sisään jos epäilyttää.
    Kun rattaan oletettavasti joutuu uusimaan toistekin, niin on helpompi purkaakin kuin kova niitattu tappi.
     
    juko7 ja Darttigt tykkäävät tästä.
  12. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itelle tuli muistaakseni putkisokalla kun vaihdoin pronssirattaan. Ja hyvin on kestänyt.
     
    Darttigt tykkää tästä.
  13. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tuo hyvä konsti. Ite olen teollisuuden vahvoissa koneissa
    tehnyt juuri noin.
     
    Darttigt tykkää tästä.
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Nokkasuosituksia 540 alakerralle ja victor max wedge kansille? Hyllys olis yks 254/260 .600 mekaaninen mutta onko turhan mieto. STD kantisissa stroukkereissa oon käyttäny aika hurjiikin keppejä, mut kokemus puuttuu kun lyödään isompaa kantta selkään.
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vaikka isoissa koneissa käytetään usein ihan menestyksekkäästikin hurjia nokkia, niin asteitten suhteen tietyt lainalaisuudet on samat kuin pienemmissäkin koneissa, mikäli kansien/venttiilien koko suhteessa sylinteritilavuuteen pysyy samana.

    Isot kannet tekee ylävireisyyttä vaikka nokka pysyisi samana, mutta nostoa sais olla reippaasti, siitä on enemmän hyötyä kuin asteista.

    Toi sun hyllynokka olis varmasti oikein hyvä katukäyttöön, vaikkei siinä nostoa niin hirveesti olekkaan.
     
    440Mag ja Vermilion tykkäävät tästä.
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Asiantuntemus vahvisti mun mututuntemusta, joten voi olla et hyvinkin lähden tolla kokeilemaan. Auto on ihan katupeli, mutta haaveena on joskus vielä ajaa 10.99 tai nopeammin vartilla.

    Tolla tulee itseasias nostoksi .640 ja .656 kun mulla on 1.6 vipat. Kansiin tehään viel venatyöt ja sit katotaan virtaukset.
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sun nokassa on noilla vipoilla lähes identtiset nostot mun Chevellen vastaavan kokoisen koneen nokan kanssa, mulla oli vaan vähemmän asteita, 242/248. Ja auton uusi omistaja kävi vesivehmaalla pyyhkäisemässä 10 sek ajan... joten et sä ehkä kaukana ole!
     
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Hiukkasen hinnoitteluapua kaipaisin tämän 440:n kanssa..o_O

    Mulla on tuossa -72 loppuvuoden lohkossa oleva stanuiskuinen ja porauksinen kone, valukampuralla. Laakerit/pinnat alakerrassa hyvät.
    Pientä kulumaa pytyissä näkyi avatessa, mutta ei mikään väljä sohlo. Matalat vakiomännät tietysti(jää 4mm deckin alle).

    [​IMG]

    Kannet

    [​IMG]

    "3751213 – 1973, 400/440 B/RB-series big-block, 2.08/1.74 valves, Motor Home"
    "Around 1973 Chrysler added extra water passages to aid in cooling the spark plugs on the motorhome heads. "
    Kairattu kanavat ja palotilat puhtaaksi

    [​IMG]

    [​IMG]

    En tiedä millaisella osaamisella, mutta lohkon nostajalaaksokin on hiottu/kiilloteltu, eli jotain on mielessä ollut..:eek:

    [​IMG]

    Tuplarullajakopää ja Edelbrock.com/performer-plus-camshaft nokka.

    Advertised Exhaust Duration 280 deg
    Advertised Intake Duration 270 deg
    Cam Type Cast
    Exhaust Duration at .050 inch Lift 214 deg
    Exhaust Valve Lift 0.442 in
    Intake Valve Lift 0.420 in
    Lifter Type Hydraulic
    Lobe Separation 112 deg

    Venttiilit jäykemmillä jousilla ja shimmailtu. Keinuvivut/akselit/hilppeet uusia vakio-osia.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Koneen etupäässä kiinni moniuraremmi/hihnapyörät. OT-pumpulle ei ole vielä jalkaa tehty, mutta sopivanmittainen remmi laturille/vesipumpulle on laitettu. Samoin asiallinen kiristin tuolla Boschin 80A laturille värkätty.

    [​IMG]

    Imari on Performer RPM.

    Peltisarjatkin tuohon on..

    [​IMG]

    [​IMG]

    En tiedä mihin koppaan nuo on ajateltu, mutta Crown Vicin etuakselin kanssa istuivat jotenkin C-koppaan..:D
    No, vaatii ne muokkaamista, että saa vedettyä oikein pohjaa niistäen lootan palkin upotusten kohdalta ali. Roikkuvat turhan alhaalla nyt.

    Lootaksi olisi olemassa 46RH/A518.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    Loota on ajosta toimivana otettu, enkä ole avannut kuin öljypohjaa. Rautaa siellä ei ollut.

    Koko paketti siis nyt kasassa Imperialissa, muttei pa-linjojen/sähköjen ym. pikkupuutteiden takia vielä ajokunnossa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toinen öljypohjakin löytyy tuohon autoon tehdyn tilalle, mutta vaatii imuputken hankinnan. Toinen ö-pohja sopinee A- ja C-bodyyn. "402" pohja, johon lisätty vielä väistö apusimpukalle.
    Imperialiin(/ ehkä muihin C-koppaisiin) löytyy lootalle lyhennetty/tasapainotettu kardaani ym. hilujakin mukaan.. ::)
     
    Muokattu: 23.10.2021
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Koneelle 2-3k€? Onko lukkoturbiini A518 vai lukoton? Eli onko kyljessä kolme vai kaksi pinninen kytkin, millä kytketään ylivaihde ja ehkä turbiininlukko.
    Laatikolle sanosin 1500€, kun on jo tehty Ultrabell muutos.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Joo.. Itselle itsestäänselvyys, niin ei osaa listata kaikkea.
    Loota on lukkoturbiinilla, lähtöisin -95 Grand Cherosta.
     
    Fuselage tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!