Suburban K10 kokemuksia uudelle harrastajalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Fromi, 22.9.2021.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Omassa squaressa säilyy lehdet takana, kun taakse sopivia tukivarsia on aika vähän tarjolla..
    Suburbanissa tuota massaa piisaa.:confused:

    Eteen on melkoisella varmuudella tulossa kierteet jakareilla ja panhardilla.
    Miksi noin?
    No, eihän näiden jäykkäakselisten ajomukavuus ihan erillisripustuksen tasolle nouse vaikka tekis mitä. Mukavuutta en ole hakemassakaan, mutta ei haittaa vaikka jousitukseen saisi vähän ominaisuuksia niiden tehtaalaisten suorien pakkojen tilalle.:D

    Taakse jo pistin uudemmasta Suburbanista 14-bolt full-floaterin, niin ei ensimmäisenä ole porsimassa.
    Toki, jos ottaisi vielä koko etuakselipaketin jostain Ramista, niin saisi ison kasan tukivarsia ja kestävämmän etuakselin.. Nuo 8.5" etuperän tikut on melko hinteliä, jos alle laittaa reilumpaa rengasta ja koneeseen paukkua.:wc:

    Oma valinta Suburbaniin olisi ehdottomasti LQ4 tai 9.. Lootana 4L80. -04 Suburbanissa mikä itsellä oli, tuolla tekniikalla pääsi mukavasti liikenteen mukaan ja kulutus oli ihan jotain muuta kuin jossain saasteajan 350:ssä.

    Yksi tuollainen tekniikka on nyt tallissa, muttei taida Suburbaniin päätyä kun toinen laite kaipaa sitä aiemmin.
    Kun kone ja loota maksoi 3200€ ja siihen päälle lisäksi tonnilla hilpettä, niin samalla rahalla ei toimivaa 400hp sbc350 rakenneta..:D No, koneen vielä jotenkin, mutta vielä loota joka kestää tuon?
    Tonnilla meni hilpettä, kun pistin sisään uudet renkaat, laakerit, nokan, ym. pientä..:p

    Ai niin..
    Pitääkö sen olla K10?
    Miksei K20? Kortti?
    Jos itselle olisin kauempaa etsimässä squarea, niin ehdottomasti K20.. Nykyisillä pykälillä korottaminen ja rengastus olisi paljon kivuttomampia tehdä korkeamman lähtökohdan takia.
     
    Hupeli ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  2. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tämä ls taitaa vain pysyä pinnalla.
    Audeilla on kyllä myös kehittyneitä moottoreita, vanhemmissakin.
    Yritin jokin aika sitten kaupata asn ja agb moottoreita 1k yhteis hintaan laihalla tuloksella.
    Jos myisi kahta ls moottoria samaan hintaan, soisi puhelin varmaan viikon.
    Miksei kukaan istuta esim audin tekniikkaa vanhaan jenkki koriin?
    Itsellä kävi hurja idea ikuisuus projektista laittaa s6 tekniikkaa vanhaan t.birdiin.
    En saanut ketään tekijäksi joten idea kuivui kasaan.
    Olisikohan edes ollut toteutus kelpoinen?
    Miksi ei.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Fromi

    Fromi 1st gear

    Ei kortissa ole ongelmaa, koska kevyt k-a kortti on halpa kuin saippua ainakin täällä Porissa Ajoässällä.

    Ei sen tarvi olla K10, käy muutkin variaatiot. Runkomuutoksetkin varmaan helpompia kevyt kuorma-autolle. Tai ainakin kuorma-autolle ne kaverinkin korjaamolla tekee rajujakin muutoksia kun rakennetaan alustaa eri tarkoitukseen. Sitä en tiedä, mitkä prosessit ne sen jälkeen käyvät läpi.

    Mitä eroja K10:lla ja K20:lla on?
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Akselit ja rungossa taitaa olla vahvistukset isommalle painolle.
    Jostain syystä Audien moottorit ei ole suosittuja. Esim jenkeissä monesti laitavat VW 2.8 VR6 koneita noihin Audeihin ja turbon kera.
     
  5. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tämä agb on kyllä hurja pakkaus tai siitä saa ainakin sellaisen.
    Talvi ajettava vanha jenkkikori olisi kyllä makuun.
    Neliveto, kasi, abs,luistonesto ym
    Voi vitsi, tässä juuri kirjoittaessa tuli maili jossa rock lähettää takavakaajan projektiini. Eihän sitä ole tullut odotettua kun vasta jotain lähemmäs 4 kuuta.
    Kummasti sitä melkein herkistyy kun tavaraa alkaa löytyy jälleen, ainakin tämä.
    Gary taitaa olla kova rakentamaan tämän Fromin tyylisiä projekteja.
    Täällähän on porukkaa enemmänkin joita ei tunne.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mä luulen että mun entisöinti-tyyliset hommat on nyt tehty.
    Että siinä kohtaa taitaa mun ja Fromin ajatukset alkaa erkanemaan..:D

    Nyt oon päässy sellaseen pellinvääntö-luovuus-sekopäisyys -looppiin, ettei taida ihan helpolla enää ihan alkuperäistyyppiset ratkaisut tyydyttää mun haluja..
    :confused:

    No, mulla on tapana ottaa aina halvin mahdollinen aihio, niin se ei sido mihinkään.
    Jos mä saisin käsiini hyväkuntoisen squaren, niin saattaisi ne pussihousutkin vielä löytyä kaapista.o_O Ainakin korin osalta..:odwink:

    Tuohon nykyiseen Supikkaan kun laittaa suurimman osan koria(todella mätä), osan tekniikasta("LS") ja sisustan(kuskin penkki kasvoi sammalta) uusiksi, niin siitä tulee ihan siedettävä.
    ..tai ehkä koko tekniikan..:rotfl:
    Nuo Ramin etuakselit vähän houkuttaa, kun niitä näkyy olevan alk. 7500kr Ruotsin romiksilla..
    Samalla menee sitten uusiksi jakis, kun kardaani on eri puolella voimalinjaa.:D
    Vanhemmat Dana 60 etuakselit alkaa olla kullan hinnoissa.:odeek::wc:
     
    Muokattu: 25.9.2021
    tukkijulli, isalmela, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Olet varmaan rakentanut projekteja enemmänkin.
    Halvin aihio ei ainakaan mun kohdalla ole halvimmaksi tullut.
    Kesken jääneet projektit vois olla edullisimpia.
    Mullakin kun 90% osista uutta ja loput korjattua niin kyllä se hintoihin nousee.
    Missäköhän sun projekteja löytyy?
    Onko täälläpäin missään?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jos kaiken tekee kuitenkin uusiksi, niin aihion kunnolla ei niin hirveätä merkitystä ole..:D
    No, onhan sillä, ihan hitonmoinen..:confused:
    Mulle vaan tuntuu olevan ihan järjetön kynnys ostaa mitään halvinta aihiota kalliimpaa.:odroll::wc:

    Sopiva, keskeneräinen projekti voi olla hyvä ostos, jos rakentelusta on sama ajatusmalli kuin aloittajalla. No, tietysti pelkkä purettu raato voi olla se halpa, tai halvin lähtökohta.

    Eipä noita mun vanhempia projekteja niin hirveästi ole missään ollut esillä.. Ehkä Offipalstalla joskus, jotain pientä.
    Aiempia kun en ole dokumentoinut juuri millään lailla, mutta muutamaa häröilyä nyt viimeaikoina tuolla Kellarissa..
    https://kellari.vip/index.php?board=8.0
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  9. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Huikean määrän kommentteja olet kirjoittanut!
    Mitenkäs kellariin liitetään kuvia?
    Mulla muijan piti ruveta kans pitää kirjaa projektin etenemisestä.
    Hiukan laihan puoleisesti tähän mennessä.
    Näitä ei montaa tuu tehtyä joten ois kiva saada muukin muisto jäljelle kuin tyhjä lompsa.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Sori..:oops: On tainnu estot lähteä päältä..

    Siellä ohjeissa on kyllä miten saa Kellarissa säilymään projektien kuvat suoraan. Siis hostaa myös kuvat sinne..
    Kai ne ohjeet näkyy muillekin kuin kirjautuneille? Luulisin..
    Jos ei, niin mitäpä niillä kyllä tekisikään.. Kirjautuneethan siellä projektiosiolla vaan mellastaa.:D

    Kyllä sinne sun projektitkin sopii!:cool:
    ,,ja Vaajakoskella vaikutat?o_O Vois vaikka poiketa tutustumassa..:odcool:
     
  11. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Joo..totta kai.
    Kiva kun täälläkin poikkeaa porukkaa.
    Laitan viestiä yv llä
     

Kerro tästä muillekin!