Suomalaiset Latolöydöt / Metsäautot / Tallien aarteet...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 6.3.2003.

  1. Aslak

    Aslak Gearhead

    Mikähän tuo pyöreä lätkä takaikkunan takapuolella on? Pisti silmään kun en kyllä ennen tuommosia muista nähneeni.. o_O
     
  2. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Oisko jälkiasennettu tuuletusventtiili?
     
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kuulin kans samaa, että ne on sellasia, en ole ennen nähnyt. Uudemmissa taitaa ollakin vakiona jokin puolikuun mallinen.
     
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Desoto57 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kustom STW, Desoto57, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Legendaarisista legendaarisin, metsäakku! Location Kuusankoski Heinharju.

    [​IMG]
     
    duel, Gary Grand, Kustom STW ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. meteor

    meteor Gearhead

    Tämän metsäakun aihion voisi lähettää Intia/ Pakistaniin siellä ne tekee vanhoista akuista lähes uusia. Tähänkin voisi hyödyntää vanhat ehjät kuoret.
     
  9. Kuka tunnistaa akun merkin..:D

    Mahtuuko tähän ketjuun myös meriakut:

    [​IMG]
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  10. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    [​IMG]Fiat127 by Hartsa T, on Flickr

    Fiatista oli kaluttu liki kaikki irtlähtevä pois.

    Eikä tästäkään paljoa enää ollut jäljellä:


    [​IMG]Zundapp by Hartsa T, on Flickr
     
    Desoto57 tykkää tästä.
  11. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Desoto57 ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Kustom STW ja Desoto57 tykkäävät tästä.
  13. -pussihousu-

    -pussihousu- 1st gear

    Tuommoinen latolöytö kotiutui taannoin. Auto on purettu 1960- luvulla, mutta kiitos huolellisen omistajan, kaikki osat löytyivät. Auto on Studebaker President sedan 1927.
    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Seevu, Fileeraus, SK- ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. multsi

    multsi 2nd gear

    isalmela tykkää tästä.
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Tai sitten saisi rekisteriin maksamalla autoveron?
    Mites jos nyt rekisteröidään ensimmäisen kerran käyttöön, niin sovelletaanko määräyksissä 2021 vaatimuksia, päästöt, turvalaitteet yms..?
     
  16. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tuosta Cromasta on kait valmistusnumero hiottu pois. Ei kai se rekisteröinti ihan mahdoton homma ole, edes Suomessa, onhan täällä saatu kilpiin joku pitkään rekisteröimättä ollut 96:nkin, ja samoin italialaisella lentokentällä rekisteröimättä uransa tehnyt Fiat 900T-paku.

    Croma kun on ollut opetusvälineenä, niin ihan iskemätönhän tuo tuskin on, voi olla paljon rikkinäistä muoviosaa ja liitintä, nylpättyjä pultinkantoja ja korkattuja kierteitä. Silti toki parempi lähtökohta, kuin 30 vuotta ulkona säilytetty käyttis.
     
    Kustom STW ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  17. kippis

    kippis Gearhead

    tuli ihan sama mieleen...
    ne kyllä korjaa kaiken mitä oon noita videoita suntuupista kattonu. aivan pas*an aluvanteenkin ne laittaa kuntoon... ja myy varmaankin uutena jollekin kollolle.
     
  18. arska54

    arska54 1st gear

    Mosse tuosta tulee mieleen ensimmäisenä :)
     
  19. -VE-

    -VE- 2nd gear

    Mosse tuo ei ole, mutta mitä ilmeisimmin Skoda 1102.
     
  20. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tämä löytyi jokunen vuosi sitten Yleisradion tallista. Ulkoasua on sittemmin muokattu mutta tunnistettavissa kuitenkin edelleen...
    Hyvä aihio rodiksi koska auto on säilynyt erinomaisessa kunnossa joten ei taistelua ruostetta vastaan. Tuo on uutena rekisteröity Suomeen -35 ja jostain syystä 13 vuoden jälkeen poistettu rekisteristä ehjänä. Sen jälkeen lähinnä seissyt tallissa Ylen rekvisiitta-autona.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!