Minkä jenkkipakun hommaisit käyttikseksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Valkoselkätikka, 8.2.2021.

  1. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Olis kiinnostusta jenkkipakusta käyttikseks. Sanotaanko että sevy astro olis passelin kokonen (eli pikku paku riittäs) mutta jos sitä sais diisselimoottorilla ni olis jeba. Onko mitää vaihtoehtoja ja jos on mimmoset kulutukset ja ylläpitokustannukset? Ja jos sinulla on tai haaveilisit jokapäiväsessä ajossa olevaata jenkkipakusta mikä se olis?
     
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Astrolla mennään jo nyt. Sillä TBI koneella. Vortec nelikko oli aikoinaan myös, mutta tuokin nykyinen hyvä.
    Onhan niitäkin dieselöity, mutta koneet niissä olleet aika aneemisia, joko Cedric, MB tai Patrol, tai se 5.7 dsl. Astro tai wanhakoppainen Vani vaikkapa Duramaxilla ois hieno mutta ee taida saada sellaisella kilpiin.
     
  3. leemu

    leemu Gearhead

    Tämähän se olis melkoista karkkia.
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No minun mielestä astronkaan kokoluokan pakua ei kannata dieselinä haikailla. Dsl-vero on kuitenkin aika merkittävä ja jälkiasennusdieseleinä, ne on mitä on, kulutuserokaan ei välttämättä mikään suuren suuri.
    4.3TBI ei ihan mahdoton ole syömään, riippuu tietysti siitäkin, minkälaista ajoa on. Mutta omat syrjäseudun ajot meni astrolla maantiepainotteisesti jopa alta kympin.
    Jos taas sinne keulalle lyö jonkun modernimman pienikulutuksisen dieselin, niin eikö sitten kannat ostaa vaikka se proace&kumpp. tai transit connect tai vaikkapa vito.

    Dieselinä tuommoinen 2400 kg kokonaismassan pakun verot on EDIT: väärä taulukko, pakuna 1,266€/pv
     
    Muokattu: 8.2.2021
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä omaan makuun eniten olis joku -95 tai vanhempi jäykkäakselinen 4x4 KA-vani LM7/LQ4/LQ9 koneena ja 4L80E lootana.:cool:
     
  6. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Oma suosikki olisi Dodge Ram Van 1971-1978 tai Chevy/GMC Van/Vandura 1971-1996.

    Käyttöön melkein tulisi amerikkalaisten kestosuosikki Chevy Express 2003-> ,koska ne on uudempia eivätkä ole loppuun paskottuja. Eri asia jos Chevy Vaneja löytyisi vähän ajettuina. Onhan nuo uudet Expressit tosi ankeita verrattuna vanhoihin Vaneihin.
     
  7. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    No tietysti Ford Econoline -74;).Tuossa hallin pihassa pojottaa ja tarkoitus olisi tällä autoilla lähitulevaisuudessa.
     
  8. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Chevy Corvair
     
    leivonharri tykkää tästä.
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    G series chevy van ja bensakoneella. Ainut oikea :D
     
  10. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Mjoo joku sevyn expres se varmaa olis. Jotenki ajattelis että se sais olla 2000 luvun puolelta eikä mikää loppuunajettu kasaribiili kun käyttöautona pitäs olla perusluotettava joka olis ajos eikä pajalla 7 päivänä viikos
     
  11. Wade-

    Wade- Gearhead

    Hassu juttu sillain, et kaikista luotettavin vehje mitä mul on ollu, on juur G20 diisseli väni
     
  12. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tämä ollut nyt käyttiksenä heinäkuusta asti.Olen tyytyväinen.
     
  13. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Paljonko tommoses o suuripiirtei keskikulutus. Niissä vissii on aikapaljo eroja mistä lie.. Kannattaakoha noit katel 6.2 vai 6.5 koneel jos hakee luotettavuutta ja taloudellisuutta eikö nii sitä kovempaa vääntöö
     
  14. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kaikki 6.5 koneiset lähtökohtaisesti on rekattu kuorma-autoksi. Tokihan voi sellainen myöhemmin voitu asentaa myös wanhempaan Vaniin.
    PDM yksiköitä menee noista 6.5. koneista mutta siirtää viileämpään paikkaan. 6.5 keskustelua paljon Subbe-keskustelussa.

    6.2 koneista saattaa kannet halkeilla.
    Startin tukirauta kannattaa olla asennettuna.

    6.2 kulutus maantiellä voi olla jopa alle 10. Kaupungissa ehkä hieman alle 15.
     
  15. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Tuo kulutusluokka on kyllä vallan siedettävä siinä 6.5 taitaa kulutus olla heti pari litraa isompi?
    Kuorkiksi rekisteröity ei haittaa lainkaa. Säästääpä siinä samalla veroissakin. Taitaa olla vaan omahaasteensa löytää 6.2 mottine vani millä ei oo ajettu miljoonaa. Tokihan niitä on isosti huollettuina..
     
  16. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ei se kone juurikaan kulutusta nosta vaan niissä uusikoppaisissa Vaneissa on tiheät perävälitykset.
     
  17. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Jaahas, no ei sitte hätää. Sopivan 6.5 kohalleen sattues pitänee vaa välitykset vaihtas
     
  18. Wade-

    Wade- Gearhead

    Joo, kulutus pyöri minulla alkuun 11 pinnassa, nykyään suuttimet kusee läpi ja kaasujalka on raskas, niin menee 17/100km (välissä 10 vuotta ja noin 270tkm)
     

Kerro tästä muillekin!