Chevrolet 427

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CevyAntti, 12.10.2021.

  1. Miksei tuo alakerta ole myytävänä. Taitaa kuitenkin pyytää 6000e. Siihen sitten loputkin osat....

    Mutta kuten Petteri kirjoitti esimerkkiä, menee tuommoseen vaan aikalailla ennen kuin on valmis kone.
    Ehdottomasti edullisin on tuommonen blueprint mosa, mitä Kivinummen Antti tuossa kauppasi 8500usd ja on carb to pan valmis mosa ja on aika muhkeat tehot ja väännöt. Niin ja tietenkin ihan kaupanbensalla ja kadulla. 7600usd ilman imusarjaa ja kaasaria.
    Antti hommaa tuommosen tuommosen Suomeen.

    Muhkea yli 700 newton vääntö (535ft lbs) ja melkein 550hevosvoimaa on kyllä todella hyvä paketti.
     
    three hundred tykkää tästä.
  2. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Itsellä vastaava combo kuin mitä Vatanen tuossa mainitsee :

    - 400 SBC lohko , 4.155" x 3.75" eli 407ci
    - Eagle takoakseli, Scat 6" H-veivit, SRP männät, 10.2 ruttua, 1705g bobweight
    - AFR 195cc kannet
    - Perf RPM Air Gap imari, 750CFM tuplapumppuhollikka
    - Comp Extreme Energy 282 hydyrulla (230/236 @.050")

    1650kg autossa 11.34sec/193kmh vartilla footbrakelähdöllä tyhjäkäynniltä, maantiellä 2000rpm/100kmh turbaanilukko päällä
     
    altzu tykkää tästä.
  3. altzu

    altzu 1st gear

    mulla on 400 lohko 4.155 x3.75 scat valuakseli, scat kiertokanget o dekki, puristukset 10.39, afr 195 kannet, compin mutha thmpr rullanokka, 1.6 compin keinut, rpm air cappi, 750 ultra hp kaasari. vartilla ei oo kokeiltu, mut lähtee ihan kivasti.
     
  4. 383

    383 Gearhead

    350 lohko siihen 3.850 akseli 6 veivit hyvät männät 195-210 kannet rullanokka viktor jr 750cfm tuottaa 500+hv
     
  5. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Mitä tällainen kokonaisuus noin suurinpiirtein maksaa jos lohko on olemassa?
     
  6. rodhot

    rodhot Gearhead

    CNC-motorsportilla esim 3.850 takokampura 750 taalaa.
     
  7. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  8. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Joo kai noita sillon tällön on jossain aina esillä. Tais jäädä mainitsematta että se olis se kampikoneiston kierros tavoite se 7000. Jos se sen kestäisi olis hyvä.
     
  9. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Eipä nuo kauheesti ollu tietoa laittanu sivuillensa moottorista. Sillä vähällä mitä tajusin pitäs tuonkin kiertää 6000. Nokan arvoista jos jotain tajusin. Jo olihan sillä takuutakin ainakin jenkkien markkinoille luvassa. Ihan huonokaan voi olla. Siis minulleminulle aivan riittävä.
    Pirkanmaallakin tulee talvella käyntiä tasaseen tahtiin. Vai hitto, oliko tuo Simuna hämeen puolella??
     
  10. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Voit olla oikeassa.
     
  11. valtope

    valtope Gearhead

    Antilta otat, niin onnistuu.
    Poikkesin Antilla tiistaina, omissa asioissa, ja pukissa oli tekeillä asiakkaan speksien mukainen SBC 383, ja siellä niitä syntyy lisää, jos tarve, tai sit valmis Antin kautta, USA:sta.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Onko tuon wanhan liiton palotila jotenkin hankala saada nykyaikaisemmaksi (liian suuri, venttiilikulma tms.) vaikka kansi olisi täysin uutta suunnittelua...

    [​IMG]

    ...koska tuossa linkissä sytkäennakko täyskaasulla oli jutun mukaan 36 astetta.

    Jossain tällaisessa, hieman vastaavassa LS-moottorissa sytkäennakkoa on täyskaasulla paljon vähemmän:

    https://www.motortrend.com/how-to/442-ls7-westech-dyno/

    https://americanheritageperformance.com/buy-now-1/ols/products/package-4-ls7-cylinder-heads
     
  13. Mites SB2 kansi?

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    SBChevy tykkää tästä.
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Luulisi että on aivan state of the art -aihio.

    Pikaisella googlauksella löysin allaolevan viestin ja keskustelua aiheesta. Olettaisin, että näissä kisakoneissa mennään racebensalla, joissa oktaania on aivan eri lailla kuin aiempien linkkien katumoottoreissa.

    "We build a ton of SB2.2 engines and have for 10 or more years. we have used just about everyones combustion chamber design with dome,flat and dished pistons. Every one of those engines on my dyno would peak power between 28-31 deg. in every case 32 deg will drop torque. the only way you can run more timing in the SB2.2 is with an overly rich mixture but power suffers. most of the engines liked a normally aspirated air fuel ratio of 12.8/13.0 at that point they will like the timing between 28/31.
    because the combustion chamber is so efficient making a full pass at 32 deg will probably do damage. on the dyno you just need to watch the torque numbers for a few seconds to know the engine doesn't like it.

    Hendrens Racing Engines
    1310 U.S.Hwy 221 North
    Rutherfordton North Carolina 28139"


    https://www.speed-talk.com/forum/viewtopic.php?t=14531&start=15
     
  15. 383

    383 Gearhead

  16. max

    max Double Gearhead

    Jos tässä sit päädytään 18° kansiin,niin multa sit löytyy Bowtie Nascar imusarja josta ei hengityselimenä lopu ominaisuudet kesken jos sinne 7k paikkeille haluaa huidella.
    Uudenveroinen ja hinta pökerryttävä 150e.
     
  17. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  18. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    632 crate 100 hp/l
    OT/
    [​IMG]
    /OT
     
  19. f-85

    f-85 Gearhead

    Nyt suditaan jo aika etäällä. Oma 427 tuli skip whiteltä, speciaali tarjous muutama vuosi sitten. Kasaamaton long block oli jotain 4500. Sitten ahdinta selkään ja jo vain!
     
    Herje, SS-454 ja chevy 2 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!