-65 Valiant projektointia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja MJF, 5.4.2018.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Cusi3 on kyllä mainiota kaikkeen tuollaiseen
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei oo tullut opeteltua tuota juottamishommaa ja tuli hävitettyä kaasupullotkin vähäisen käytön vuoksi... Aika näyttää miten pysyy migillä hitsattuna.

    Karkasin äkkiä tallilla käymään näin viikonloppunakin ja hupsista. Heippa kaasari, virranjakaja ja muut kaverit, tuleekohan vielä ikävä :(

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    rekkamies, Seevu, Make500 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Mites sulla menee toi huohotus? Tollaisen venakopan kanssa ymmärtääkseni kannattaisi olla tämmöinen:

    [​IMG]
    Ja sitten siihen venttiilikoppaan saa laitettua PCV-venttiilin.
     
    Muokattu: 2.10.2021
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    GM öljyntäyttöputki, esim Olds 307sta, on just saman paksuinen kuin Cliffordin kopan täyttöputki. Entinen veks ja GM putkesta pätkä ja korkillinen lähtö. Sit hitsuuttelee siihen putken päässä olevan korkin putkeen vielä letkukaran ja vetää siitä letkun ilmanputsariin. Mun slantti oppi sillä lailla tosi siistiksi.

    Ahtohommissa tullee öljykeräyssäiliö ja sille alipainetta turbon imupuolelta. Voipi se ohipuhallus kasvaa ahdettuna jonkin verran.
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Huohotus on nyt vielä vaan ulkoilmaan täyttökorkin ja kopan sivussa olevan kotelon kautta. Varmaan joutuu miettiin uusiksi viimeistään sitten kun ahtopaineen kanssa alkaa pelaan.

    Laturinkorvakon kattelin jo paikalleen ja ihmettelin laturin kanssa. Ei pitäisi tehdä pukissa tuommosia, hölmöön paikkaan tulee nyt kun autoon sovittaa. No pitää pyöritellä vielä tarviiko muuttaa kiinnikettä, kahteen asentoon tuo nyt saa.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Seevu ja Make500 tykkäävät tästä.
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei paljoa rojektin eteen oo nyt viikolla tapahtunut. Vähän hallin siivoilua ja kaluston siirtelyä. Yhdenlaisen tigin kävin hakemassa isältä lainaan. Ei sillä alumiiniin pysty, mutta peltihommiin. Sorvin ääressä istuin sen verran että tuli suutintukkiin liittimet. Takapäähän omatekoinen pikaliitin mikä hitsataan kiinni. Ja paluulähtöön tulee nyt bensalinjan ainoat an-liittimet kun ei tarpeeksi tiukkaa 180 asteista mutkaa muuten keksinyt. Itse autolle sen verran että purin vanhan tankin ja bensalinjan pois.

    [​IMG]
     
    FuryIII '71, Seevu ja Visa tykkäävät tästä.
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Duunaa tuohon an lähtöön vielä joku mutteri tai jic tulppa hitsauksen ajaksi. Pysyy muodossaan paremmin.
     
  8. Hylkäsitkö jo sen Volkkarin suodattimen paluulinjattoman vaihtoehdon?
     
  9. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vein jo hitsarille nuo nipat, mutta laitoin viestin perään että laittaa jos löytyy.

    Hylkäsin sen paluulinjattoman, eihän tuo kummoinen homma ole paluulinjaa vetää edestä asti. Säädettävä bensanpaineensäädinkin on ollut ostettuna jo "hetken" aikaa.
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    [​IMG]

    Tankin ensimmäinen sovitus paikalleen. Kyllähän nuo liittimet mahtuu justiin oleen, mutta taidan silti leikata lattiaan huoltoluukun ja tehdä korotetun kannen sille. Pumppuyksikkö ei painunut tuon enempää kasaan niin ei voinut upottaa enempää tankkiin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Suosittelen huoltoluukkua lämpimästi
     
  12. ..sen verran isoa, mistä saa koko pumppuyksikön nostettua tarvittaeassa ylös.
     
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ...virnistelee keskenään...
     
  14. MJF

    MJF Double Gearhead

    Voihan virnistelyt :D Laikka lauloi ensimmäisenä tälle aamua. Vähän pitää vielä isontaa suuntaan jos toiseenkin, mutta nyt pääsee jo käsiksi kontin puolelta. Ensimmäinen putkikin tuli jo tehtyä pumpun ja suodattimen väliin. Suodatin on Vaggilaisesta, tässä ei oo nyt sitä paineensäätöä tai paluuta. Kiinnike tuli yksinkertaisesti pakoputken pätkän puolikkaasta, neliöputkenpätkästä ja parista abalemmarista.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Kustom STW, faffeli, teippi-mikko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Bensalinjat tulee nyt konehuoneen puolelle. Alle en viitsinyt keksiä pyörää uudelleen vaan hain kiinnikkeet rautakaupasta, rungonyhdistäjään vaan kiinni. Vääntösauvapalkkiin piti tehdä läpivienti rhs-putkesta ettei tarvi kiemurrella. Pitää vielä jossain vaiheessa tehdä suojapelti noiden päälle. Malpassin bensanpaineensäädin löysi paikkansa tulipellin ja sisälokarin kulmasta.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Make500, faffeli, Seevu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Tosi nättiä työtä jälleem kerran. Iso peukku.
     
    MJF tykkää tästä.
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Viime viikko meni muissa hommissa, ei talliin juuri kerennyt. Nyttenkin yksi Skodan taka-akselin vaihto vielä kesken. Mutta tulisiko mieleen mistä autosta löytyisi näppärä sulake/releboksi bensapumpulle, valoille yms tarvittaville?
     
  18. Voisiko tähän olla sopiva joku semmoinen auto, joka on aika yksinkertainen, mutta on modernisoitu ruiskulle. Mulle tuli esim. Lada mieleen:

    https://www.mansemotors.fi/sulakerasia-2105-lattasulakkeilla
     
  19. leemu

    leemu Gearhead

    Meinasin jo kommentoida Ladan sulakerasian olevan täys p*ska, mutta tuohan on jo huomattavasti parempi kuin vanhempi malli niillä bakeliittisulakkeilla:odsmile:
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ei nyt koko autoa ole tarkoitus sähköistää uudelleen :) Hakusalla semmonen muutaman releen ja sulakkeen "lisävaruste" kotelo.
     

Kerro tästä muillekin!