Rattivaihteet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sam78, 12.11.2021.

  1. Sam78

    Sam78 1st gear

    Tere! Auttakee amatööriä. Mulla on 3vaihteinen manuaali rattivaihde. Pystyykö sitä modaan automaatille toimivaksi vai onko tuhoon tuomittu yritys? Chevy Biscayne 1958
     
    Seevu tykkää tästä.
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Meinaatko rattitolppaa? Tree on the three? Letukoista en paljon tiedä, mut Dartin tolpassa samalla viisiin se karahkan ylös-alas -liike välittyy sekä manuaalisessa että automaattisessa vaihteistossa.
     
  3. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei ilman, koska katsuri vaatii sen. Mulla ihmetteli katsastusmies 63 SS Impalan shifteriä, että onko siinä konsolin kannessa oleva kuvio P-R-N-D-1 ainoa näyttö.... kelpasi kuitenkin.
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla olis viiskasin rattiputki, joka käsittääkseni ollut automaatille. Saa tulla hakeen. Ruma ja kyläsepän osittain turaama (neutral safetyn "vipu" tehty rautalangasta), mutta jos vaikka varaosia saisit. Putkilo Salossa. Laita WhatsApp tai pirauta: o4o-5471927/Jake
     
  6. Sam78

    Sam78 1st gear

    Rattitolppa nimenomaan, mekaanisesti varmaankin se liike on aika sama, mutta sitä mietin että pysyykö siinä vaihteet päällä ja jos vahigossa huitasee täydestä laulusta pakin päälle
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Voihan sitä ratti-akselia jalostaa niin ettei mene pakille kuin lukitusta vapauttamalla. Menee tietty rakentelemiseksi, mutta sehän on kai homman tarkoitus? Oon Dartissa nykäissyt joskus ajatuksissa isommassa vauhdissa ykköselle. Transgo 2 sopivasti asennettuna tekee laatikosta kuuliaisen. Ykkönen meni päälle kuin tilauksesta. Kiekkamittari ehti näyttää kaikki, mihin asteikkoa riitti (8000). Ainoa, mitä piti huoltaa, olivat turbiinin vetolevyn pultit. Ne aukesi siinä ulvautuksessa.
     

Kerro tästä muillekin!