1953 Hudson Wasp (L.O.V.E. Machine)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Make500, 25.5.2021.

  1. Make500

    Make500 Gearhead

    No juu, tuosta tekniikkavalinnasta nyt voi olla montaa mieltä eikä se itselläkään ajatuksena näin pitänyt mennä. Mutta niinhän se mieli muuttuu monesti kun antaa ajatuksen pienen hetken kutista päänupissa. ( minun kohdallani siis n. 27 sek )

    En tiedä onko tämä nyt sitä radikalisoitumista vai mitä, kun heitetään valmis pikkulohkotekniikka mäelle ja ruvetaan sovittelemaan jotain hörökorvamaan tuotetta tilalle.

    Ei tästä mitään tykkiä tarvii tehdä, kunhan nyt kerran elämässä koittais mennä laatikon ulkopuolelle:rotfl:
     
    rekkamies, stratusdriver, Seevu ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Jos se on radikalisoitumista, niin on ainakin hyvänlaatuista..:cool:
     
    Make500 tykkää tästä.
  3. leemu

    leemu Gearhead

    Isosti peukkua ropellikorvamoottorille.
    Sehän on melkein sääntö ollut, että minkälainen hyvänsä kustom-rakennelma on tehty, niin pellin alla on letukan pikkulohko. Ei siinä mitään väärää ole, mutta kiva nähdä jotain erilaista välillä:odrazz:
     
    Kustom STW ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. Hörökorvamoottoreista sen verran vielä, että Maken kuva:

    vs.

    Wikipedian kuva:

    [​IMG]

    Kuin kaksi marjaa, mutta..
     
  5. Make500

    Make500 Gearhead

    No pientä patinaa kieltämättä on tuossa ylemmässä:rotfl: Ja kipinä hukassa.. Saa nähdä jaksanko enempää yrittää sitä edes käymään ennen pois nyppäämistä. Puolalle tuli virta, mutta se ei purkaudu eteenpäin. Edes toisella puolalla. Mutta joka paikassa hitosti hapettumaa yms..
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuo venttiilikoppa kaipaisi muutenkin jotakin kustomointia. Eipä tarvitse priimaa osaa pilata. Saiskohan sen tilalle jonkin vanhemman kopan, joka näyttäisi enemmän ”Twin Cam” olemusta?
     
  7. Tähän venakoppajuttuun puolivahva eri..:)

    Kustomoinnista tuli mieleen, että minä taas mietin, että miltähän tuo moottori näyttäisi eri värisenä. Vaikkapa Taavetin suklaanruskeana:

    [​IMG]
    Ei sillä, kyllä mustakin on hieno.
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Wanhat twincamit (Alfa, Fiat, Jaguar) on mun silmään komeita. Tulpat syvällä nokka-axeleiden välisessä laaksossa. Tekijällähän on tunnetut taidot valaa alumiinia… nykyosasta saa muotin tekaistua…
     
  9. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Tohon auttas jo se, että pyyhkäisee noi koholla olevat "rivat" matalaksi, ja kiillottaa kopan, niin saa jo sitä vanhan twincamin tuntua ihan erilailla.
     
    Kustom STW, Make500 ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  10. jrasi

    jrasi Gearhead

    Kultaiseksi vaan, toi AJ6:n venakoppahan on aika suora, niin eihän se tosta lättäpäästä kauheasti eroa... Pari sammutinta päälle poikittain ja valmis!

    [​IMG]
     
    teippi-mikko, Kustom STW, Make500 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Ot. Voisitko Make alkaa valaa alumiinisia SF-kilpiä? Voin vaikka mallin lähettää. Aikoinaan näitä näkyi myynnissä mutta en oo pitkään aikaan niitä missään nähnyt.
     
  12. Liipo

    Liipo Gearhead

    Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  13. Make500

    Make500 Gearhead

    Pihalla makaavaa Vulgaaria yritin parina iltana herätellä, mutta kait se on nöyrryttävä ja täytyy vetää se sisälle Dextan voimin. Täytyis repiä siitä kaikki hyödyllinen irti pikatahtia, että pääsee pihakoristeesta eroon.

    Vähän ehtoohommina tässä paikkaillut etulattioitakin..

    [​IMG]
     
    rekkamies, FuryIII '71, Mr Banner ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Saiskos siitä sopivaa jakkaraakin Hudsoniin?
     
  15. Make500

    Make500 Gearhead

    Eipä ne taida Hudsoniin välttämättä oikein kivasti sopia.. Tosin etupenkkien selkänojien tarjottimet on kivat, kuten tässä kuvassa:

    [​IMG]
     
    Väpsy ja Seevu tykkäävät tästä.
  16. Toihan on hyvä syy antaa avaimet muijalle, niin voi itse istua johtajana takapenkillä..;)
     
    Gary Grand, Väpsy, Slant Sickness ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Make500

    Make500 Gearhead

    Tuupattiin Dextalla Vulgaari tänään talliin emännän kanssa ja koitinpa sitä vielä kerran käynnistellä. Löysin kipinän mutta bensaa ei tullutkaan. Yritin pakkosyöttää sähköä bensapumpun releeseen mutta sepä yrittikin aiheuttaa sähköpalon alkua kabiinissa.

    No, en mä sitä sitten enää taivastellut enempää vaan irrotin kone-/lootapaketin akseleineen.

    [​IMG]
     
    rekkamies, Väpsy ja Inlinee tykkäävät tästä.
  18. Kannattaa jossain vaiheessa tarkastaa suuttimien toiminta. Kaverin Sitikka-projektissa, joka oli myös samaan tapaan seissyt, hapettunut ja mädäntynyt, oli suuttimet täysin jumissa. Sieltä ei edes tullut bensa läpi, puhumattakaan oikeasta suutinkuviosta.
     
    Make500, kad_boost ja Inlinee tykkäävät tästä.
  19. Make500

    Make500 Gearhead

    Miten sitä selviytyiskään ilman Rekstaa:) Olis voinut lähteä kylille elvisteleen, mutta vapaasti kääntyilevät kärryn pyörät vähän vikuroitti..
    [​IMG]

    Taka-akselistokin tuli kiikuteltua jemmaan:
    [​IMG]

    Mittailinpa tuota piruuttani ja tosiaan navasta napaan oli n. 1550 mm. Eli se kymmenisen senttiä olis liikaa leveyttä Hudsoniin. Minkähänmoinen operaatio tuollaisen kaventaminen sitten on? Etsittävä lyhemmät tukivarret jostain toisesta mallista ja lyhennettävä vetarit?

    Nyt tarttis miettiä tulevan viikon aikana mitä muuta Vulgaarista ottaisi talteen.
    Sitten laitetaan loppu hylsy kiertoon..
     
  20. Ton verran mä arvelin sen olevan liian leveä.

    Vanhemmissa Jaggen akseleissa oli erinäköiset tukivarret. Vrt:

    https://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=141951&start=120

    Niitä pystyi kaventamaan. En tiedä, sopisko sellaset tohon akseliin?

    Toinen vaihtoehto on säilyttää takana jäykkä akseli ja laittaa vaikkapa se toiselta puolelta kavennuttu Fordin Explorerin 8.8 akseli, kuten jenkit on usein laittanut Hudsoniin.
     

Kerro tästä muillekin!