1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ja uutta kierrosta.. Taas saa sumuttaa epoksia paljaille pelleille, sitten täyttöä ja hinkkaamista. Onneksi näiden jälkeen enää kolme ovea, takaluukun yläosa ja loppukoppa. Ei paha. Huoh.

    Joskus aiemmin katselin, että luukku ei tarviikkaan tasotetta. Juuei.
    [​IMG]


    [​IMG]

    Upotukseen oli "ilmestynyt" lommo. Ilmeisesti maalaustelineestä (!?). Hankala paikka nuijia.
    [​IMG]

    Edellisen omistajan vaihtama alareuna. Katsotaan miltä näyttää SlickSandin jälkeen.
    [​IMG]

    Aidoista Kiinanfendereistä ainoastaan toinen vaati vasaraa.
    [​IMG]

    Kohta alkaa peltihommat tökkimään, niin ostin valmiiksi setin kovametalliviiloja ja alan pärryyttämään 305 halppiskansia. Jos ei tuu tulosta, niin on ainakin hupia.
    [​IMG]

    -Jake-

    ps: impala-63, kuskinpuolen pukinsarvi löytyi. Ehjä jopa :D, ja noi edellisen kuvan kalut "sopii" siihenkin!
     
    rekkamies, isalmela, Visa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Millaiset kannet ne tarkkaan ottaen on tai siis mistä ne kotoisin?
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Missäs tommosia pitkiä kovametalliviiloja on kaupan?
     
  4. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Täytyypäs muistella soitella sulle niistä osista. Meillä olisi sopivasti ensi viikolla varmaan keikkaa sinne saloon niin saisin asentajan kyytiin ne sulle. Piihovin kaasuasemalle.
     
    Seevu tykkää tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Paikallinen työkalukauppa Harri Virtanen Oy Salossa. IKHn jälleenmyyjä. Setti oli 89€.
     
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sattuipa kyssärisi sopivasti, kun juurikin 3h. tuli istuttua jälki-istuntovalvonnassa ja vähän opiskelin kansia ja tsekkailin viilauskikkoja:

    80-86 valmistettu 305 kannet. Valu 14022801. Venat 1.74"/1.5" (netin mukaan). 58cc. palotilat. Muistaakseni myyjän mukaan truckista.

    Ajattelin noita kumminkin 283 päälle, koska pääsee lisäaineen kanssa läträämisestä ja tarvittaessa apulaitteille on jengat kansien päissä. Varovasti kairaan ja ehkä isommat venttiilit.

    -J-
     
  7. Eiköhän tuo uudempi design ole lähtökohtaisesti vähintään yhtä hyvä (huono) kuin se vanhempikin.

    Noihin saisi nyt ne peltisarjatkin, mitä jossain vaiheessa suunnitelit. Oliko ne sopivan malliset?
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. leemu

    leemu Gearhead

    Vähänpä sitä mukulana tiesi, kun kuvitteli opettajien tekevän töitä samalla kun katselivat meidän pahantekijöiden perään:rotfl:
     
  9. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mä kouluttauduin. Oon teknisen ope, niin kartutin teknistä osaamistani ;)

    -J-
     
    Gary Grand, leemu, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mitään en tästäkään tiedä, mutta...

    Älä kajoa pakoventtiilin kokoon, jos haluat ajella lyijyttömällä, muttet teettää kansitöitä. Induktiokarkaistua ei ole syvälle asti. Ei niin syvälle, että riittäisi ylikokopakoventtiiliin. Vaihda halutessasi imuventtiilit ja kairaa kummatkin kanavat maun mukaan. Älä lipsauta pyörivää viilaa ainakaan pakoventtiilien seetien kohdalla. Se kustannustehokkain kairausalue kun on siinä kanavansuulla ja kun tulee lähemmäksi ja lähemmäksi, niin lopulta viila haukkaa kiinni ja lipsahtaa. Ehkä siinä kohtaa lyhytvartisempi viila on helpompi pidellä.
     
    Visa ja Seevu tykkäävät tästä.
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kyllähän sarjat vanhoihinkin kansiin menee. Sopivuudesta ei vielä tiedä, kun kone on eri osoitteessa, kuin auto. Ja tulee olemaankin varmaan ainakin kesään saakka(?).

    -J-
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kiitos infosta. Juu tuosta alueesta juurikin opiskelin. Ihan maltillisesti aion ottaa. Noita lyhytvartisia viiloja mulla olikin valmiina, täydensin vaan kokoelmaa pitkillä. Voisi koittaa vaikka sorvilla pyöräyttää jonkun suojarenkaan seeteille, tumpula kun olen..

    -J-
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  13. Lähinnä mietin niitä apulaitteita. Eikös pukinsarvissa ollut joku tuki niille.
     
  14. trifive

    trifive Gearhead

    Kuskin puolen pukinsarveen saa laturin kiinni. Siihen on erilaisia kiinnitysrautoja. Jakopään kopan vieressä lohkossa kaksi reikää johon saa tehostimen pumpun. Jos laittaa peltisarjat, niin aika hankalaksi menee vanhoilla kansilla. Samoin jos ilmastoinnin kompuraa pitäisi laittaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  15. 1320

    1320 Gearhead

    Mä laitoin Impalan 283:n Hedman Heddersin peltisarjat ja orkkis laturin kiinnittämiseksi löytyi US Partsin hyllystä suoraan oikeanlainen kiinnikerauta, joka tuli ekan primääriputken pulttien väliin.
    En nyt löytänyt Googlesta just samanlaisen kuvaa, mut tää on aika lähelle, ilmeisesti vaihtovirtalaturiin sopiva, mulla on vielä vanha tasavirtamötikkä paikallaan.
    [​IMG]

    Ohjaustehostimen pumppuhan ei oo tosiaan kansissa kiinni ollenkaan eikä siihen kaiketi pitäis peltisarjat vaikuttaa mitenkään? Näin muistelisin kun poistin tehostajanpumpun Impalasta joskus useampi vuosi sitten.
    Ilmastoinnista en tiedä mitään, kun mulla on manuaaliversio (veivi ovipahvissa).:poff:
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. OldwarHorse300

    OldwarHorse300 1st gear

    ...juu , pirun hyvä työkalu/tarvikekauppa. Pitäis olla isännän mukaan myös harvinaisempaa tuumaista pulttia hyllyssä. Onko Evercoatin kitit Provärin hyllyilltä? Turun liikkeessä Ultra Xtra hyllyssä missä työaika 40 min! Voi leipoa koko kyljen ilman kitti saumoja, meinasin ottaa käyttöön kun pääsen ton -69 Baronin pohjiin käsiksi.
    ...ja jälleen kerran, nää ei ollut maksettuja mainoksia:rolleyes:
     
    Seevu tykkää tästä.
  17. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hartsalta löytyy tuumaiset kiinnitystarpeet ja muuten hiton halvalla iso setti tuumaisia pakkoja ja tappeja!

    Evercoatit saa Proväristä.

    -J-
     
    OldwarHorse300 tykkää tästä.
  18. Nykyään on välistä aika haastaavaakin löytää tuumaisia peruspulttejakin. Biltemassa on sellasia yleissettejä, jos joku sattuu sellasta kaipaamaan.
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään epoksia ja huomenna SlickSand läjään palasia.

    Tässä aiemmin maalattuja. Impalan tankinluukkukin siellä killuu.
    [​IMG]

    Tänään 7 osaa sai paikkausepoksit päälle. Etulokarit, fenderit, takaluukut ja ovi.
    [​IMG]

    -J-
     
    Muokattu: 4.12.2021
    teippi-mikko, MJF, impala-63 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Iltapuhteiksi konepellille maalaustelineeseen kehikko. Saa sitten pyöritettyä ympäri ja maalattua kerralla. Tuumasta kierretankoa muuten edellä mainostetusta paikasta. Niin ja tuli konepellistä vielä kuitenkin hitsattua v-merkin reiät umpeen.
    [​IMG]

    Ja taakse ilmajousia paikoilleen. Kaksi (ehkä kolme) reikää pitää porata pulteille ja se on siinä. Ajattelin laittaa ilmaputkelle liitoskappaleet johonkin pyörien läheisyyteen, kun ei vielä ole tullut selvitettyä linjojen paikkoja.

    Yläkiinnike kiinnittyy pohjaanlyöntikumin pultin alle . Putken sisälle tulee kierretanko, jota varten jousikuppiin pitää porata reikä. Ja reiän poraamista toki helpottaa, kun tiputtaa akselin pois tieltä. Eli taas lähtee lapasesta :confused: (pitäähän se joka tapauksessa ylätukivarren kiinnike korjata ja kaikki puslat tsekata ja puhdistaa kaikki ja ja ja..)
    [​IMG]

    Alakiinnike vaatii yhden tai kaksi reikää tukivarteen pulttaukseen. Kokeilun ajaksi sai solahtaa käsijarruvaijerin kiinnitykseen. Samalla kun taka-akseli lähtee, niin tuon rungon ja pyöräaukon voisi siistiä:p Niin juu ja tankkihan on pakko tsekata! Eli pois sekin.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    teippi-mikko, Gary Grand, Isamu ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!