No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kisaa en ole ajanut, mutta eräässä C-ryhmän tiimissä tuli notkuttua mekaanikkona ihan tarpeeksi. Kyseinen Valiantti meni jotain 10s aikoja.
    Ja lähtöalueellakin tuli notkuttua useampi vuosi harjanvarressa.
    Oman nopein aika on 12.9 edesmenneellä Dartilla.
    Nykyistä en ole vielä suljetulla alueella käyttänyt voimansiirto ongelmien takia.
    Ja hitain aika on +24s Fiat 127:sella.
     
    Muokattu: 2.12.2021
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Enää ei tartte tietää kuin fiiatin loppunopeus vartilla, niin kaikki on selvää.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    On vissiin ollut koko tiimi 127:n kyydissä? Pitäisi semmosen mennä likipitäen 20 sekunnissa vartti. 170 slanttisella Valiantilla pääsi suunnilleen samaan kuin 900cc Fiatilla, silloin ennen.

    Noilla ajoilla lopparit ehkä 85 km/h
     
    Vallu 426 tykkää tästä.
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Vois sopia fiiatti paremmin mailin matkalle, niin sais enempi sitä vauhdin hurmaa.
     
    pötkö ja artsiracing tykkäävät tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Epäilemättä. Muttei kauhean paljon pidemmälle. Joskus lähdettiin Mäntästä semmosella kaasu pohjassa kohti pohjoista. Oliskohan lähin paikka ollut Äänekoski silloin kun poksahti? Lähellä ainakin oltiin. Virranjakaja räjähti kannen ja pyörijän osalta väsymismurtuman tms tuloksena. Vauhtia oli jo ainakin 120 kmh.
     
    Seevu tykkää tästä.
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ei kannata sillä slantillakaan lähteä pitkälle, carterin bensa pumput tuppaa hajoamaan 5tkm välein.... tai siis viereästä seurannu kun kaksi carteria meni 5tkm välein.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Sehän tekee 400 m tai mailin pätkistä koottuna tosi paljon ajoa! Mä ajoin kiihdytysradalla viime kesänä ehkä 10 km menosuuntaan ja saman verran paluutietä pitkin. Slantilla siis.
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä oo kerran ollu kattomassa kahen bensakasin kilvottelua varttimaililla. Vastakkain oli GAZ paloauto ja International paloauto. Natikka oli 60-luvulta, GAZ ulkonäöstään huolimatta ehkä tuoreempi, saastelaitteet ehkä selittävät aavistuksenomaista hengettömyyttä. Tai sit joku muu. Heads up lähtö, kasit parkuu, vaihteet vaihtuu power shifteillä, eroo alkaa syntyä. Tuokion kuluttua on voittaja selvillä. Se oli International. Aika oli 29.jotain, ja loppunopeutta yli 90 km/t. Gaz tuli maaliin heti perässä, aika 40 sekuntia ja loppunopeus 60 km/t. Onneks toi tuli koettua varttimaililla, kasimaillilla se olis varmaan ollu ihan vitun tylsää. Mut toisaalta, GAZilla ois ehkä nappireaktioilla ollut hyvät voitonsaumat. Pito kummallekin tuntui riittävän, vaikkei rataa ollutkaan prepattu.
     
    Dusturecarn, Seevu, three hundred ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Toi olis siitäkin syystä hyvä kalustoa radalle, että jos kilpuri syttyis palaa, olis apu lähellä.
     
  10. fmila

    fmila Gearhead

    Se on just näin. Kun noita ensimmäisiä Nostalgia Drag -kisoja ajeltiin Räyskälä-Räyskälä-Oripää lentokentillä olivat ne mielestäni tosi jänniä. Matkana oli 1/8 maili ja vielä lippulähdöllä. Kisahan oli "leikkimielinen" ja siksi myös todella hauska. Itse olin mukana kaikissa kolmessa ja yllättäen etenin useamman kierroksen eliminaattoria varsin hitaalla (14,0 s vartilla), mutta luotettavalla laitteella. Pitoon oli satsattu kaikki mahdollinen, alla siis 30 vuotta vanhat 9"slicksit, jotka varmisti lähes vakion 350 SS koneen 295 hp potentiaalin ;);). Jännää ja kivaa oli kaikilla, kun ei tarvinnut otsa rypyssä murehtia lopputuloksista ja kyllä se 100 kmh lopparikin ylitettiin tuollakin "reseptillä":cool::cool:

    t. AM
     
    Seevu ja Roger that tykkäävät tästä.
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Sulla on sitten harvinaisen lyhyt matka, toisilla on vesivehmaata lukuunottamatta satoja kilometreja matkaa...
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ai niin, nyt on true streetti pallot hankittu volvoon enää ei jää TW lukemista kiinni osallistuminen siihen sutiluokkaan. Ihan tuliterät 275/60/15 m+s kumekset, tread wear 420, virallisen valvojan eli raitiksen tarkastamat JA hyväksymät kumit. Saapa nähä pääseekö viivalle asti vai keksinkö hyviä selityksiä!
     
    Slant Sickness, Herje ja three hundred tykkäävät tästä.
  13. 383

    383 Gearhead

    Mikä on kaari raja 1/8 mailissa ????
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    On joo. Pahoittelut, siirtymät radalle jäivät laskematta. Vähän alle 3,5 kilsaa Malmin kentälle ja saman verran takaisin. Ja jäihän noista laskelmista jarrutusmatkat, jotka tietty kertautuu paluuteillä ajellessa. Alle kakssataa kilsaa kaikista Malmin ajoista plus yhdestä Hyvinkään reissusta ratahommien kanssa yhteensä kuitenkin.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Yritin kaivaa fhra sääntökirjasta, eipä löytynyt. Kaivoin nettiä, amerikassa olivat päätyneet aikaan 7.35s. Eli jotain tollasta luokkaa se on, vastaa siis 11.5s kaarirajaa farttimailille.
     
  16. Viimeviikonloppuna käytiin Tukholmassa myimässä osia ja ajettiin Huittinen - Turku tie. Näytin Mirjallekin että tuossa entisellä essolla piti käydä katuautoilla kääntymässä kun oli Alastarolla katuautokisat. Betonilohko, 14ruttua, omat coctailit tankissa ja perkeleenmoinen helle. Mukavaa oli ja tais olla välilläkin joku pistämässä rastia ruutuun ohi ajavista katukisavehkeistä.... Tuli paljon kilometrejä, mutta autot olikin katsastettuja, leima voimassa, vakuutusvoimassa.....nykyään katuautoja on kaikki jotka osaa sanoa sanan "nourep"
     
    jknR, Akit ja Roger that tykkäävät tästä.
  17. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    No on siellä Mirja ollut ihmeissään!
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä myös olen osallistuttanut rouvaa tähän lajiin. "Ota sukankutimet mukaan. Sisältää paljon odottelua".
     
  19. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Vaimo on kans sukankutojia mutta ei lähde mukaan kun siellä on "Paha meteli ja -haju". Teininä kyllä lähti mukaan. Härmälän veteraaneja hänkin.
     
  20. Totta vitussa. Mietipä ite kohdallesi samalla kun ihmettelet maailman menoa.
    Mikä kilpailunumero oli sun autossa, vai olitko pelaamassa tien vieressä taskubiljardia?
     

Kerro tästä muillekin!