Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä sitä on saanut, onko ollut vain optio vaiko std varuste, veikkaan optioksi. Sama 250 cid kuin letukassa.
     
  2. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    oikeestaan just toi. Optiolista varsinkin koneen kohdalla kapenee mitä kalliimpaan autoon mennään. Chevyyn saa rahalla isompaa pannua/enempi varusteita ja Cadillacciin pystyy enää käytännössä valitsemaan värin ja kattoluukun, kaikki muu on jo vakiona.

    Inhottaa sellainen tilanne, että satut huoltsikalla kalliilla uudella Buickilla samaan aikaan tankille, kun naapurin Dorkas ja pissapojan nestettä lisätessäsi huomaat, että imbessillin letukassa on veekasi ja sää suhistelet vaan kutosella, vaikka maksoit buick-lisää.
     
  3. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    esitteesä näyttää olevan std. kasit optiona
     
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niin kummin päin?
    Oliskohan toi joku California Special? San Franciscoon vissiin myyty uutena ja siellä oli ne saastelait.

    Tai sit joku on väkisin tilannut Ladan moottorin Mersuun.
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Wikipedia:
    The base engine in Buick Skylarks (and Buick Special sedans) became a 250-cubic-inch 250 cu in (4.1 L) Chevrolet I6, that produced 155 hp (116 kW) at 4200 rpm using a single-barrel Rochester carburetor.

    Optional on the Skylark and standard on the Skylark Custom was a new 350-cubic-inch V8 derived from the 340, using a two-barrel Rochester carburetor that produced 230 hp (170 kW) at 4400 rpm.

    The two-door sedan was unique to Buick, sharing its roofline as the hardtop but having a thick "B" pillar, with Buick's traditional "Sweepspear" feature appearing as a crease running the length of the vehicle.

    Kaikkea sitä oppii.
     
    Rock N Roller tykkää tästä.
  6. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    https://www.lov2xlr8.no/brochures/buick/69buick/bilder/7.jpg

    mutta nuo muskelikoppa ja kutoskone combot on jossain mielessä hienoja...esim slantti e-bodyt...

    montaakaani ns muskelikoppaista 6 koneista ei liene säästynyt kasiswapilta merkistä riippumatta. tuo buick on kyllä hieno, vaikka joku onkin sitä mieltä että sieltä hieman niitä pyttyjä puuttuukin.
     
    isalmela, Inlinee ja leivonharri tykkäävät tästä.
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei kai ne Kalifornian saastelait kieltäneet mitään moottoreita, siellä valmistetuissa oli jo -66 niitä ilmapumppusysteemeitä.
     
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Rock N Roller tykkää tästä.
  9. PetteriT

    PetteriT Gearhead

  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    En tiennyt, että tommosta edes on, mutta tosta wikipediasta just luin.

    Minkä ihmeen takia tuollainen on tehty? Siis erikseen? Oon aina pitänyt 2d sedania vähän semmoisena jäänteenä niiltä ajoilta kun myytiin takapenkitöntä business coupea kiertäville raamattukauppiaille.
     
    Rock N Roller tykkää tästä.
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Esimerkiksi jotkut kiihdytysautot, 427 Chevy Biscayne 2d sedan, niin aattelin, että tommonen korimalli vaan jäi vahingossa pussin perälle ja siitä joku keksi rakentaa...
     
    Rock N Roller tykkää tästä.
  12. 1320

    1320 Gearhead

    Nehän oli monesti varustelutasoltaan melko köyhiä, joten lähtökohdat oli edullisempia ja monesti hieman kevyempiäkin. Siksi noi 2D Sedanit oli aika yleisiä kilpureiden lähtökohtina, toki varmaan joitain muitakin syitä oli, esimerkiksi 2D tolpan kori lienee varmaan aavistuksen HT koria jäykempi.

    Mä olen aina tykännyt 2D Sedanista, olipa se korimalli sit melkein mikä tahansa. Ja itseasiassa tällähetkellä kun on vaan kaksi autoa omissa nimissä, niin molemmat on juurikin kyseistä korimallia.
     
    Seevu ja leivonharri tykkäävät tästä.
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Nimenomaan, 2d sedan on se köyhin mahdollinen, lähinnä johonkin lentokentän "seuraa mua" autoksi tai muualle. Niin, miksi kroisoksen Buick esittelee tuon korisen hinnaston alapäähän, kun saman vuoden kaksoviset Chevyt on kaikki HT-malleja.

    Parempi äänieristys/jäykempi kori ei oikein mulle uppoa myyntiargumentiksi, kun on kuitenkin buick-fleetin halvin. "älä osta tätä kalliimpaa hooteeta, vaan ota toi oven karmeilla oleva halvempi, kun se on hiljaisempi"?
     
    Rock N Roller ja Inlinee tykkäävät tästä.
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kiinnittikö kukaan huomiota sisäkuviin, kumimatto, Buickissa!!
     
    leivonharri tykkää tästä.
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kutonen, manuaali, kumimatto, ei tehostimia... mutta kello! Mulla ei 70 GS350 ollut kelloa.
     
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Kiekkamittari vei paikan?

    Näyttäis myös tehdasmankalta.
     
    Rock N Roller tykkää tästä.
  17. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Voisin itseni kuvitella autokaupassa varustelemassa autoa juuri noin. Mieleinen koppa ja väri ja sitten joku yksittäinen ns. tarpeellinen varuste. ja sitten muuten nuukauuno linjallla....hetkonen minähän olen tehynytkin jo noin.. itseasiassa kaikki kulkineeni ovat olleet noita ihan persaukisten malleja varustelultaan ja tekniikaltaan. Isäukolta opittu, mitä vähemmän varusteita sitä vähemmän migreeniä.
    Sen takia kai tuo Buicki niin hienolta vaikuttaakin.
     
    Inlinee ja leivonharri tykkäävät tästä.
  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei ollut kiekkamittaria, delete paneeli.
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    On. Käy nopeesti hakemassa, niin mun ei tartte.
     
    isalmela ja Rock N Roller tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!