Autoilijoiden ja koko suomen alasajo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mietmi-3, 14.1.2021.

  1. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Jos suunnittelu jo kesti pitkään niin sitäkään ei kukaan ole ilman tehnyt ja nuo laitteet ja purkaminenkin kun se tehdään julkisilla varoilla ei varmasti ole tapahtunut muutamalla kymmenellä tuhannella kokonaisuudessaan.
    Se on hyvä konsti kun osan unohtaa laskea loppulaskuun, käy kuin wheeler deelerissä, voittoa ropisee.
    Saisivat lisätä nämä oppirahat lyhentämättömänä julkisen lippuihin kun eivät mokiaan kumminkaan omasta pussista maksa! Ei ainakaan kuulu autoilija hetero lihansyöjille.
     
    malvasto tykkää tästä.
  2. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Kun Suomessa bensan hinta nousee, mutistaan asiasta vaimolle tai rohkeimmat purnaa asiasta netin keskustelupalstoilla. Kazakstanissa on valittu vähän erilainen lähestymistapa, kun bensan hinta nousi ja maksaa nyt clobalpetrolprices.com mukaan 0,42 euroa litra...
    https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/art-2000008521454.html
     
  3. grantorino

    grantorino Gearhead

    Kazakstanilaiset eivät ole suomalaisten kaltaisia lampaita, joita on helppoa hoopottaa.
     
    Zejk1 tykkää tästä.
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Emmiä usko, että sähkö pelastaa maailman
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Olen taannoin kommentoinut asioita ja asioita yleensä hulluna juovuksissa. Pahoittelen mahdollisia asianosaisia. Pyrin jatkossa olemaan korrekti , tälläkin foorumilla, joten

    anteeks ja kiitos.
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    ”Kun Hämeentie on kuitenkin ykkösluokan pääväylä, se pitäisi hoitaa kuntoon.”

    Vitut se mikään pääväylä enään oo ku urpot halus kieltää läpiajoliikenteen Hämeentiellä kurvista etiepäin, kun niin on paljon kliffempaa vetää soijalattea Kalliossa ja miettiä tukirahojen turvin, mihinkä me ens kesänä mennään istumaan liikenteen haitaks.
     
  8. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Taas kerran todellisuus iskee turpaan ideologian kautta tehdyille päätöksille kun yllättäen kaupungissa on aika paljon muutakin porukkaa, liikennettä ja toimitettavaa eikä cityhipit saakaan monopolisoida kulkuväyliä sähköpyörillään.

    Lastausalueet, liikuntavammaiset ja huoltoliikenne on viherpoliitiikon tajunnassa hyvin kaukainen asia. Jätetään joku A4 kokoinen läntti vittumaiseen nurkkaan johon pitää mahtua kaikki mahdollinen jättö- ja huoltoajo siitä taksista jossa takapenkillä istuva muori tuli juuri polven leikkuukonsultaatiosta eikä pääse sohjossa kolmea metriä eteenpäin, aina volvon jakelupokaan asti joka venaa pääsyä laituriin purkamaan eettisesti tuotettuja tuotteita alakerran ruohokaupalle.
     
    Kalja imuri, Stang_81 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  9. max

    max Double Gearhead

    Kyllä,lattekin tuolle porukalle maistuu(Iskä on antanut rahat siihen).
    Sit kun haluavat ryhtyä suuriksi filosofeiksi,niin silloin haetaan punaviiniä(Iskä on antanut rahat siihen) ja sen voimalla asiat kyllä tulevat kuntoon.
    Mitäs sitten kun nälkä ja laskuhumala iskee päälle?
    Soitetaan iskälle Espooseen,että maksa taksi ja ruuaksi saa olla kokolihaa,koska nyt pitää päästä kotiin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    ”Autoilijoiden” ei varsin pitäisi olla Hämeentien ongelma, koska siellä on taviksille ajokielto.

    Artikkelin kuvaan ei oltu onnistuttu saamaan esimerkillistä auto-ongelmaa, mutta oli jonkin rakennustyömaan aidat. Sehän on kaupungin säännöistä kiinni, saako jalkakäytävän vallata raksalle, vai pitääkö jättää avointa kaistaa.

    Mainittu ongelma olivat taksit. Taksien, samoin kuin jakeluautojen käyttöön on merkattuja paikkoja, mutta ei niin, että olisivat talojen ovien kohdalla. Rollaattorimummun on nyt ymmärrettävä asia oikein ja muutettava palvelutaloon. Kauppaliikkeethän sieltä jo ovatkin varsin hyvin ymmärtäneet lähteä. Goofin recordsiin pääsee autolla ja motskarilla nykyisin paremmin kuin ennen Hämeentien muokkausta pyöräteiksi.

    Suuri kuluerä tulee olemaan (250 M€) ns Sörnäisten tunneli, jolla idän liikenne saadaan Hakaniemen sumppuun rantatien kautta, koska Hämeentietä ei enää saa ajaa.

    Omista keskustan ajoreiteistä on tullut eriskummallisia. Kun asuu kaupungissa ja tykkää ajella kaupungin näköisissä maisemissa, niin rantatie ei ole ykkösvaihtoehto. Sit vaan etsimään, miten monella tavoin Flemarille, Pengerkadulle ja linjoille voi päätyä käymättä Hämeentiellä.
     
  11. karra

    karra Double Gearhead

    Näyttää siltä että oikeesti toteutuu sen päästökaupan aiheuttama 40 sentin korotus litraan, kun eri instanssit sitä jo lobbaa hyväksyttynä keinona pelastaa maailma. Huolestuttaa, itse varmaan ajan tarpeelliset ajot joita nykyään on todella vähän, käyttiksiin tulee sen 8..10 tkm vuodessa yhteensä. Harrasteisiin kait muutama tuhat, riippunut nyt tapahtumien järjestämisestä mutta pari kolme tuhatta km ns nurkka-ajoa ainakin.

    En usko että nuo torviprotestit vaikuttaa mihinkään. Kotikaupungissa pitäs aamuruuhkaan lyödä pari sisääntuloväylää jumiin ja myös pari solmukohtaa, Lappeenrannassa helppo toteuttaa jos vaikka tusina autoa sattuu hajoamaan samaan aikaan kolmessa-neljässä paikassa, liikennen puuroutuu just eikä sinne apua saa kun on korkeat auravallit. Nykyautoihin voi tulla vaikka millainen sähköhärö, parempi vielä jos patteridildo hyytyis niin ne pitäs hinata lataukseen.
     
    Kalja imuri tykkää tästä.
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuosta voi katsoa keskimääräsiä polttoainehintoja Euroopassa. Samalla voi sijottaa maita mielessään hinnan kanssa kartalle, ja miettiä syntyjä syviä.

    https://www.tolls.eu/fuel-prices
     
    kad_boost ja Vellu71 tykkäävät tästä.
  13. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Niinpä
    Jos suomessa keskihinta 1,88€
    ja virossa 1,6€
    Niin kumpi saa tuntipalkalla enemmän bensaa tankkiin?
     
  14. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    Raakaöljyn hinta vaikuttaa hintaan.. Mukamas, jännä kun se ei ole joka maalle sama.
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

  16. kad_boost

    kad_boost Gearhead

  17. Kuten myös:

    Pääkirjoitus: Sähköautojen autoveron poisto suosii hyvätuloisia

    Vuoden vaihtuessa täyssähköautoilta poistui autovero. Nollapäästöisten autojen autoveron poistolla pyritään alentamaan liikenteen hiilidioksidipäästöjä. Tavoitteena on lisätä täyssähköisten autojen osuutta autokannasta. Autoveron poisto alentaa auton hintaan ostajalle.

    Autoveron poisto kuulostaa paremmalta kuin onkaan, sillä nollapäästöisten autojen autovero oli 2,7 prosenttia. Muutoksen vaikutus sähköauton hintoihin on pieni, sillä keskimääräinen sähköauton autovero oli noin 1 200 euroa. Toisaalta kalleimmissa sähköautoissa autoveron osuus oli noin 4 000 euroa.

    Täyssähköautot ovat edelleen selvästi polttomoottoriautoja kalliimpia, niinpä runsaan tuhannen eron säästö autoverossa tuskin on kovin suuri houkutin. Täyssähköautojen autoveron poistosta hyötyvät eniten kotitaloudet, jotka ostavat kalliimpien hintaluokkien autoja. Onko tarpeellista tukea juuri kalleimpien sähköautojen ostajia?
     
  18. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Virossakin on palkat jo nousseet siitä mitä ne oli, siellä taas muut kulut on monesti pienempiä. Meiltä lähti muutama kuski takaisin viroon, kun suomessa eläminen on liian kallista.
     
  19. Ei kai vässykäy suomalaiset sentään..

    Nyt tuli jäätävä varoitus Ranskasta: Kazakstan voi tapahtua myös Euroopassa – ”Vaarallista”

    Ranskan valtiovarainministeri Bruno Le Maire varoittaa energian hintojen rajun nousun seurauksista koko Euroopassa.

    ”Katsokaa, mitä tapahtuu Kazakstanissa. Se on erittäin opettavaista sen suhteen, mitä voi tapahtua, kun energian, sähkön tai kaasun hinnat nousevat räjähdysmäisesti. Se on vaarallista”, hän kommentoi tiedotustilaisuudessaan perjantaina.

    Le Mairen mukaan Ranskan hallitus on erittäin huolissaan tilanteesta. Hän ennakoi 35-40 prosentin korotusta ranskalaisten sähkölaskuihin.

    ”Kyse on absoluuttisesta hätätilasta, kun puhumme siitä, millaisia seurauksia on sillä, etteivät energian hinnat ole kotitalouksien tai yritysten kannalta kestäviä.”
     
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Sen kummemmin erikseen yhteenkään kommentiin puuttumatta mutta keino millä voitte ja pitääkin vaikuttaa siihen millaisen Suomen TE haluatte nuorina ihmisinä elää ja asuttaa on äänestäminen seuraavissa vaaleissa.
    Sillä pystyy polttomoottoriautoilun tulevaisuusnäkymiä pakosta muuttamaan nykysuunnassa täällä jos semmoinen asian kiinnostaa ja pitää tärkeänä itselleen.

    Sillä pystyy myös vaikuttamaan maahanmuuttopolitiikkaan,työllistymiseen-työttämyysturvaan yleisesti ja työpaikka-asioihin muutenkin halutaanko työpaikkoja pitää suomessa vai ei.

    Sillä pystyy vaikuttamaan siihen mihin suuntaan maata halutaan viedä,itään-länteen vai vetkuloida vuodesta toiseen nykytyyliin?

    Sillä pystyy vaikuttamaan terveudenhuoltoon ja siihen makaako vaari(tai sinä tulevaisuudessa) märissä vaipoissa , kuivissa vai onko turvauduttava yksityiseen puoleen jos hoitoa itse kukin oikeasti haluaa asuinpaikkakunnasta riippumatta.

    Sillä pystyy vaikuttamaan tiestön kuntoon ja hoitoon yleistasolla kuin siihen millä niitä teitä kolutaan myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella ellei sähköpyörään "Bemariaan" halua vaihtaa ja sillä hoitaa työ,perhe ja huvimatkansa koska oletan jotta kovinkaan monilla paikkakunnilla ei ole oikeasti toimivaa joukkoliikennettä maan päällä,alla eikä raideliikennettäkään saati lentokenttääkään kuten pääkaupunkiseudulla jota pidetään 1-1 koko maan kuvana.
    Toinen vaihtoehto tietysti ostaa sähköauto ja soputua sekä hoitaa latausasiansa kuntoon itse omalta osaltaan.
    Kuka maksaa latauspisteiden hinnat ja valtavat investoinnit niihin ympäri Suomen ihan rivareista,kerrostaloista omaan taloosi ja mitä se lataus tulee maksamaan missä sitten lataatkin?
    ilmaislataukset taatusti loppuu ostareilla ja huoltamoilla jos semmoisia on mutta miten käy huoltoasemien tai hemmon jolla vain kadunvarsi parkki+latauspaikkana?
    Sähkön hinta on sillä mallilla että halpuus kaukana ja sähkön kulutuksen/tärkeyden myötä se vaan nousee ,aivan varmasti.

    Sähköön hyvin vahvasti tukeutuva ja sillä pyörivä yhteiskunta on erittäin haavoittuva joko tahallisten tai tahattomien sähkökatkojen vuoksi.

    Viikko sähköttä keskellä talvea ,tervetuloa pimeään maahan jossa ei mikään liiku,nouse kiitoradalta, ei töllit lämpiä, vesivessat ei pelitä tai suihku/hanavesi juokse,pankit ja kaupat kiinni eikä minkäänmoisia viestiyhteysiä Terv:Vladimir.
    Ainoastaan generaattorit jotka toimii bensa/dsl ja polttomoottoriautot koska varmuusvarastoissa toistaiseksi pidetään tavaraa hätilan varalta ja mitä kenelläkin jemmassa/tankissa.
    Ruotsissa löytyy varmuusvarastoista jopa höyryvetureita....täällä ei.
    Sama juttu tietysti kaikilla kevyillä kuin raskaammillakin sähköajoneuvoilla,kesää ja aurinkoa odotellen ellei omaa tuulivoimalaa.

    Ydinvoimaloiden rakentaminen Venäläisten kanssa lähtökohtaisesti ja miten niiden turvallisuus varmistetaan meidän kuin heidän varaltaan kun tietävät rakenteet yksityiskohtaisesti.

    Sillä pystyy vaikuttamaan yleiseen hintatasoon mikä seuraa polttoaineiden rajusta hinnankorotuksesta väistämättä,siis ruuan ja elintarvikkeiden kuin kaiken muunkin tavaran,palveluiden ja jopa sen joukkoliikenteen hintaan koska ajoipa bussit,taksit tai rekat dieselillä tai sähköllä molemmat vaikuttaa rajusti loppukäyttäjien rahapussiin.
    Mikäli bussit kuin rekat/kuormurit/pakut pikavaihdettava sähköisiin niin kukahan vaihtokulut maksaa loppupeleissä,siis jos oikeasti vaihtoehtoja edes on tai liikennöitsijällä varaa moisiin investointeihin.
    Mitä tapahtuu niille "vanhoille"ajopeleille,samaan kastiin kuuluu meidän käyttö kuin harrasteajoneuvomme luonnollisesti,fossiilisilla polttoaineilla kun kerta kulkevat.

    Vapaa liikkuvuus on ainakin suuressa vaarassa rajujen hinnankorotusten myötä polttonesteissä,nytkin kovasti tarpeeksi hintaa jossa veroa suurin osa.
    Kotimaan kuin ulkomaan matkailu kiittää kuten muutkin vapaa-ajan harrasteet ,liikkuvuus niihin liian kallista monellakin eestaas suhata itseään tai lapsiaan harrastuksiin jo nyt.
    Maaseudulla puhumataan usein kymmenestä kilometristä kymmeniin km ,siitä vaan pyöräilemään niin kunto kasvaa mutta pireskely+röyhtäily kielletty päästöjen vuoksi.

    Suomesta halutaan tehdä rajusti kahtiajakautunut maa jossa karkeasti Tre pohjoispuoli on kehitysmaata kelvaten vain veronkeräykseen eteläisen osan hyvinvoinnin ja vihreän haaveilun rahoittamiseen.
    Hki pärjää oikein hyvin autotta,tiedän ja kyseinen kaupunki on yhtä kuin muukin Suomi.

    Puolustuksellisesti voimavarat keskitetty vain ruuhka-Suomen puolustamiseen mutta verot kyllä kelpaa koko maasta.


    Äänestämällä voi tämän katkaista,riippuen miten ehdokas aivopestään vai taantuuko vain oman etunsa ajamiseen perinteisesti mutta myös Brysseliin kannattaisi saada ihmisiä jotka oikeasti ajaisi Suomen erikoisolosuhteiden etuja,eikä vaan omiaan.
    hyvä esimerrki on ettei jäänmurtajien ilmasto ja päästövaikutuksia älytty ottaa esiin,niitä ehkä vähempi Italiassa,Kreikassa tai Ranskassakaan...liekö Saksassakaan ensimmäistäkään.

    Kaikkea tämmöistä kannattaa tuumailla mielessään ja nämä vaan muutama esimerkki...
     
    Muokattu: 8.1.2022
    vanilla, mach71, karra ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!