1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Ei olis oiottu vanhaa vaan olis tehty uus suorasta pellistä.:p
     
    esmi, Seevu, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Viikolla jatkoin taka-akselia.

    Plasmalla levystä jigi.
    [​IMG]

    Kuvassa toinen kiinnikkeen testikappale. Ei hyvä. Kolmattakaan en kelpuuttanut, joten jätin mietintään.
    [​IMG]


    Tänään siivoilin tankin, perämurikan ja takasisälokasuojat.

    Tankki päältä:
    [​IMG]

    Sisältä:
    [​IMG]


    [​IMG]

    Kuskin puolen sisälokari:
    [​IMG]

    Ja oikea:
    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, Vuppe, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Muutaman yön kun nukkui, niin tuli idea tehdä taka-akselin häkkyröintiä helpommin. Sorvasin leveämmät holkit ja jyrsin niihin tasaiset pinnat.
    [​IMG]

    Tankkiin maali. Alle valkoinen Temadur20 ja päälle 90.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, MJF, Gary Grand ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Minkä vetonen toi tankki on? Muoto hämää niin kovasti et tosi vaikee arvioida
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Googleta, ni mäki tiedän :D
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Näyttäs olevan 64 litraa, eli melko saatanan pieni. Toki saa senki täyttöö toist sataa palaa.
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Impalassa jotain samaa luokkaa. Hyvin on riittäny täällä eteläisemmässä Suomessa. Kärryä tosin ei oo ollu Impalassa perässä..

    Kiitos kun katsoit.

    -J-
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Eihä sil pääse ko 3-400 kilsaa :eek:
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Parin euron litrahinta alkaa tehdä taloudellisuusmuutokset kannattaviksi. Koneen pienennystä, loikkarilaatikkoa jne.
     
  10. Mitäs tälle kuuluu?
     
  11. iksa

    iksa 3rd gear

    Varmaan joutunu soittelee nii paljon entisille omistajille ja itkee kaikesta ettei oo kerenny rakentelee enää
     
    rosswell47 tykkää tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Ei ole ihan hirveästi edistynyt. Jotain pientä hiomahommaa tullut tehtyä. Ollut motivaatio vähän kateissa ja Forttumi vienyt rahatkin. Ei ole viitsinyt tallia lämmittää ja antaa viimieisiäkin roposia sähkökiskurille :D Kyllä se tästä taas pikkuhiljaa..

    -J-
     
    Visa, impala-63, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Takaluukkuihin sisäpuolelle väriä ja kiinanfendereihin liimalla jäykistettä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    rekkamies, JouniK, Visa ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pintamaalia takaluukkuihin ja fendereihin. Huono valaistus tekee pahasti kiusaa mustalla maalatessa= liikaa maalia=valumia. Sinänsä ei haittaa, koska tarkoituksena olikin hioa mataksi ja lakata riittävän monta kertaa. Työtä vaan lisää, mutta itse kun tekee..

    Maalina BeroMix 2000 suorakiilto.

    Kokeilin piruuttani hioa fenderit epäkeskolla ja suoriltahan ne näyttää! Itselle aika yllätys, koska ajattelin, että musta vaatii pirullisen tarkan käsin hiomisen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Takaluukut on kokonaan blokattu käsin. Uskaltaisikohan karhennuksen tehdä epäkeskolla..
    [​IMG]

    [​IMG]

    -Jake-
     
    rekkamies, Gary Grand, Visa ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos veden kanssa hioo karheaksi, niin on melkeinpä helpompi ja nopeampi tehdä käsin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Pitääpä koittaa, kun pintoja vielä on muutama neliö jäljellä :D Mitäs karkeutta suosittelette vesihionnassa?

    -J-
     
    JouniK tykkää tästä.
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No olisiko 800 hyvä, kun kerran enää pintalakkaus tulee... o_O
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kerkisin jo 500lla vetää ja ihan hyvä tuli :D. Tosin seuraavat kierrokset voisin laittaa kasisatasellakin. Taka-alaluukun tein uusiksi, kun hinkkamaalin raja keitti. Koitin oikoa spray-hiontamaalin kanssa :oops: Tosin kyllä se spray-keino amiksessakin toimi ja maalitkin kaikki samoja merkkejä. No, työtä se vaan on..

    Yläluukussa ja fendereissä kertaalleen lakka ja uus mattaus. Huomenna jos ehtis uuden kerroksen.

    Käytössä muuten nyt tämä lakka:
    [​IMG]

    Salon ProVäristä kysyin tänään 5l. tonkan hintaa: 160€ kovettajineen (yht. 7.5l. ruiskutettavaa). Ei paha mielestäni.

    Pari ysin poikaa sai tutustua (V8- )koneoppiin. Purkivat 283:n kannet pois uudempien tieltä. Ties vaikka saisivat purkaa jakopään ja nokankin ;)

    Konehan on siis tehty ja ajamaton. 3774682 korjatut kannet myynnissä.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    rekkamies, esmi, impala-63 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tänään pojat nykäsi nokan ulos.

    [​IMG]

    Ja nokka ja kannet myyty.. Nyt sitte on pakko alottaa nokan pohtiminen tosissaan.

    Pakkelia, epoksia, hiomaväriä, mustaa ja lakkaa tuli taas laiteltua. Niistä jaksanu enää kuvia ottaa.

    -Jake-
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!