Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. J.J

    J.J Gearhead

    Ok, voit tosiaan sen johtosarjan siihen vaihtaa jotta saat liittimet sopimaan, jos et ala katsomaan/kaivelemaan sitä spaceria ulos sieltä perästä (olettaen että se tuosta uudemmasta perästä löytyy).
    Tuosta vahapattimallisen actuaattorin vaihtamisesta uudempaan malliinhan löytyy GM:n huoltotiedoitekin:

    https://images.oreillyauto.com/parts/img/documents/pre/88-97k-series4wdnotengaging.pdf
     
  2. tonokki

    tonokki 1st gear

    Nyt en ihan ymmärrä. Eli onko sielä joku spaceri tms. mikä pitäisi poistaa vaikka koko etuperä on uudemmasta kaikkine osineen päivineen? Tuo 95 vm subben perät on lattialla vahapatteineen. Luulis että pelkällä johto adapterilla saa tuon toimii, jos on oikea sarja? Tietääkseni toi toimi tossa kopassa mistä sen irrotin. Kyllä sitä tuntee itsensä tyhmäksi taas :D
     
  3. J.J

    J.J Gearhead

    Kun vahapatti korvataan (uudemmissa perissähän on jo tietenkin vakiona tuo uudempi malli) tuolla uuden mallisella actuaattorilla niin sinne laitetaan spaceri väliin, tuota en nyt osaa heti kertoa kuinka uudessa perässä sitä spaceria ei enään välttämättä ole ollenkaan. Ja kyllä saat tuon johtoadapteri sarjalla toimimaan, luultavasti juurikin tuolla Dorman 600-600 sarjalla.

    Tuon linkin kuvista löytyy myös sen spacerin kuva (osanumero 15002405):

    https://blazerforum.com/forum/full-...994-tech-42/front-axle-help-24064/#post178348
     
    Muokattu: 17.1.2022
  4. tonokki

    tonokki 1st gear

    ,
    Kiitos! Eli hetken saan ajella ilman nelivetoa, harvemmin sitä tarvii muutenkaan, mutta välillä täällä maalla on käyttöä. kohta onkin jo kesä nii pääsee tuolla triumphin rocket3 liikkumaan, sen sentään sain valmiiksi talven aikana. Ja myös tuon 450 husabergin koneen tein uusiksi. Tää chevy vaan aiheuttaa harmaita hiuksia kun ei tiedä, eikä osaa noita akseli hommia.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Osaisiko joku sanoa mikä johto ecm:stä on irroitettu? On tuosta toiseksi ylimmästä slotista pois. Autona 1988 c1500 4.3 tbi.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo ei ole kyllä ECM...se on takajarrujen RWAL moduuli. RWAL = Rear Wheel Anti Lock

    Näyttäisi olevan jarruvalo/seisontavalolle menevä johto.

    [​IMG]
    Kuva lainattu Handen.us sivulta

    http://www.handen.us/viat.html

    Mahtasko olla RWAL moduuli rikki ja BRAKE vikavalo palanut koelaudassa ?
    Noi boxit tuppaa vanhemmiten kyrvähtämään...siellä on sisällä sellanen silicon pussukka joka imee itseensä kosteutta...ajan myötä se kuulema kyrväyttää sen piirilevyn.
    Noita löytyy käytettynä ja uusi maksaa jonkun 200 - 250 e.
    Yksi vaihtoehto on poistaa se.
     
    Mr Banner ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    :D:D:D:D

    En tutkinut yhtään se enempää mikä se on ja jossain joku kaupitteli vastaavaa ecmmänä ja itse vedin vaan mutkat suoriksi. :p

    Mutta hyvä että selvisi mikä se on. Täytyypäs perehtyä handenin sivuihin ja katsoa mitä tehdä.
     
  8. tonokki

    tonokki 1st gear


    Akseli ja etuperä on alla ja sopivat hyvin paikalleen jos joku jatkossa etsii niin ainakin täällä on tieto nyt. Mittaristo virhe korjaantui kun otti akseleiden luovuttajasta ecun alta sellasen vaalean boksin ja vaihtoi omaan, jos ei löydy niin kojo tekee kolvaamalla kun vie oman vaihdossa. Kulutuksesta en vielä osaa sanoa mutta eiköhän se parin tankin kuluttua selviä, vaikuttais tippuneen. Ff 4.10--> sf 3.42 oli siis muutos. Dorman 600-600 sarjalla sai muutettua vanhan vaha actuaattorin sähkötoimiseksi ja on muuuten hyvä, kytkeytyy samantien ku kepistä vetää. Hiljeni kyllä matka ajossa, on kun hybridi vaikka on suora putki.

    Akseli ja etuperä oli 96vm ja oma oli 95vm ja siksi sähköt piti ostaa.
     
    Gary Grand ja Mr Banner tykkäävät tästä.
  9. juhixx

    juhixx 3rd gear

    Muistaako joku moniurahihnan pituutta ilman alipainepumppua?
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jussi289 ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  11. Cad62

    Cad62 1st gear

    Kaverini tarvitsee -82 scottsdaleen käsijarru vaijerin kannake koukut 3kpl.jos jollakin ylimääräisiä
    on halukas ostamaan tai valokuvia mittojen kanssa,niin vääntää itse.
    koukkuja tai auttavia kuvia voi tarjota numeroon 0400464306 osku myös whats app
    kiitos
     
  12. tst

    tst Gearhead

    No tuo 95 pikappi teki nyt tuon saman tempun,mistäs lähdetään purkamaan vai kuinka se irtoaas?
     
  13. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Chevy van 6.2 d on ruikkinut dieseliä maahan aina ajoittain, varsinkin kylmänä liikkeelle lähdettäessä. Otin kopan pois ja liruttaa dieseliä naftasuodattimen alapuolelta takaosastaan. Voiko suodattimen tiivisteet olla kovettuneet ja vuotaa sieltä?". On ihan oikean mallinen sellainen neliskantinen peltipurkki. Mistä se vuoto tulee? Vaikea nähdä kun ei sen taakse näe. Vuoto on ihan reippaanlaista. Oisko suodattimen jalassa tiivisteitä jotka falskaa. Jos Helsingissä osaavia tekijöitä niin mielelläni otan apua vastaan. Ja miten voi olla ettei aina vuoda?
     
    Muokattu: 27.3.2022
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tarkista suod.jalasta se mistä pari johtoa tulee suod.ed.yläpuolelta.itsellä tihku siitä.
     
  15. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Eli tarkoitatko vaemmalla ylhäällä olevaa fuel heater anturia? Sem Vasemmalla puolella ilmausruuvi, josta ei mielestäni tihkunut, Pitääpä kattoa tuota viereistä piuhaa. Miten se on korjattavissa jos anturin juuresta tihkuu? Itse aloin epäillä suodattimen takapuolella olevia neljää o-rengasta, et joku niistä falskaa.
     
  16. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Haitanneeko jos tarkistaa molemmat..
     
  17. tonokki

    tonokki 1st gear

    Täällä kun on tietävää väkeä niin paljonkohan mahtaa painaa suburbanin koppa ja runko? Ilman akseleita,laatikkoa,jakolaatikkoa konetta ja ovia. 1500kg on maks paino mitä kuusaankoski hakee romuja pois että meneeköhän alle.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Varmaan aika lähelle osuu noin riisuttuna.
     
    tonokki tykkää tästä.
  19. Soikhei

    Soikhei 3rd gear

    Chevy vanin naftavuodosta vielä sen verran, että suodatinjalkahan siellä todennäköisesti vuotaa. Tuntuu olevan näissä ns. tyyppivika. Southwest tradella on hyllyssä korvaavana tuotteena suodatinjalka, joka taitaa olla traktoreihin yms. dieselkoneisiin sopiva, hinta suodatin + jalka hieman yli 60e. Menee kuulemma suht pienellä vaivalla paikalleen. Tuntuivat osaavan asiansa ja myyneet vastaavanlaiseen ongelmaan kyseistä jalkaa +suodatinta ennenkin. Onko kukaan forumilla korvannut alkuperäisen suodattimen jalkoineen ns. tarvikejalalla+ suodattimella. Millainen jumppa kyseessä letkujen ja liittimien osalta?
     
  20. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei se ilmausruuvi vaan se vieressä oleva fuel heater tihkuu taakse,aukaise se ilmaruuvi ja ota pois,nosta heater pois,olikohan o rengas.se itsellä valutti alas taakse vähän.sen kun laittoi loppui kostumiset.
     

Kerro tästä muillekin!