Verhoilu 70 Challengeriin ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja TN, 26.1.2022.

  1. TN

    TN 3rd gear

    Tässä alkaa mun helmikuusta 2013 saakka ikuisuusprojektina ollut Challenger jo siinä vaiheessa että lähikuukausina pitää alkaa sita verhoilua miettimään. Matto siihen on hommattu, samoin hattuhylly. Hankintalistalla on vielä kojelaudan pehmuste, sisäkatto verhous, ulkopuolelle toki vinyylikatto, istuinten verhoilu siinä nyt on mietinnässä. Auto mulle tullessa oli sisustukseltaan siinä kunnossa, toisinsanoen sisusta räjähtäneessä kunnossa, mm taka selkänoja etuistuimet kumpikin mallia vänkäri ja eri vuosimalleja, olen miettinyt tilata uuden kuskin penkin rungon, minkä todennäköisesti myös teen. Kysymys kuuluu näin; mahtaako löytyy Rauman tai koko satakunnan alueelta verhoomoa tai ketään yksityishenkilöä kuka on päällystänyt istuimet vuoden 70 Dodge Challengeriin! Vastaukset yv:nä, sähköpostiin: tuukka.nakki@gmail.com. Voi myös soittaa puhelimitse numeroon: 040-5922836. Vai pitäiskös kenties hommata sitten jenkeist sitten päälliset vaikkapa legendary autointeriolta?
     
  2. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Onko pois suljettua ostaa uudet.
     
  3. TN

    TN 3rd gear

    Ei ole pois suljettua! Mutta hinta ratkaisee! Ja onhan se niinkin, uusi tai puhutaan tässä tapauksessa uudet on aina uusia, eli etupenkit ja takapenkki. Luulen niin, että joku firma jossain tekee täysin uutta istuinsarjaa 70 Challengeriin, kun ilmoittaa päällisen materiaalin ja värin, mutta mikä on se firma, tai mitkä firmat toimii näin. Vihjeitä otan tosi mielellään vastaan!
     
    Muokattu: 29.1.2022
  4. TN

    TN 3rd gear

    Onko kenelläkään tietoa, kokemusta PUI.Interiorin tuotteista? Hinta/laatusuhde? Yms?
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Minä suosittelen Legendary Autointeriosin tuotteita, ovat hinnakkaita mutta laadukkaita. Kaveri, joka mulle GS350 etupenkkejä verhoili, kertoi joistakin penkinverhoiluista että ovat kuin jätesäkkiä venyttäisi, ohkaisia ja hyvin joustavia. Ja pelkkä verhoilu ei ole avain onneen, myös runko/jouset ja foamit pitää olla kunnossa.
     
  6. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Mitenkä se -70 mallin Challenger istuin eroaa vaikka , mossen toyotan corvetten mersun istuimista tai vaikka siitä olohuoneen sohvasta ? Eikö niissä kaikissa ole sama periaate , ensin rungot kuntoon sitten hyvät ja istuvat pehmusteet ja lopuksi laadukaat pääliset mitkä ommeltu taitavasti. Kyllä suomessa on alalla toimivia verhoilijoita jotka pystyvät samaan laatuun kuin pepet jenkeissä tai mexicossa. Nahkaa löytyy ja keinonahkoja niin värejä kuin laatuakin vaikka kuinka , ja pitää myös muistaa että jos ei itse niitä päällisiä pysty laittamaan paikoilleen, niin kyllä sekin työ maksaa. Suosittelen että haet vanhoja V-8 lehtiä ja niitä vähän selailet yleensä kun joku auto esitellään niin siinä jutun jossain kohtaa mainitaan kuka on mitäkin tehnyt ja näkyy myös millaista jälkeä.
    Eriasia jos pitää olla ihan museo orgis kamaa niin sitten jostain jenkeistä , se on se taalan kurssi nykyään aika surkea ja kaikki muut maksut päälle.
     
  7. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Samaa mieltä Moparin kanssa.Tuollaiset Challengerin jakkarat on melko simppelit tehdä ja mikä tahansa kunnollinen autoverhoomo suoriutuu tehtävästä ja lopputulos on originaalin kaltainen.Samalla voi valita ihan mieleisen materiaalin ja värin ja kaiken lisäksi työllistät suomalaista käsityöläistä.;)
     
  8. Camembert

    Camembert 1st gear

    faffeli tykkää tästä.
  9. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kyllä autonpenkin ja sohvan verhoilu eroaa toisistaan yhtä paljon kuin auto polkupyörästä.
     
  10. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Niin se on jos katsoo jotain edullista masku tai ikea sohvaa niin kangas on vain kietaistu ympäri ja nitojalla ammuttu kiinni. Mutta jos alat katsella oikeiden verhoilijoiden tekemiä sohvia huomaat eron niin toppauksessa kuin ompeluissakin.
    Ja alkuperäinen kysymys oli mielestäni löytyykö Suomesta verhoilijaa Challengerin penkeille , ei mitä eroa on autolla ja polkupyörällä . Tää on silleen ihan kiva forumi , kun joku koittaa vähän neuvoa , niin kyllä toinen heittää paskaa niskaan . Kiitos taas kerran.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tekee ite, toihan näyttää ihan helpolle... :p:D
     
  12. TN

    TN 3rd gear

    Joo´o! Olen kattonut muutaman kerran ja helpoltahan tuo näytti ammattimiehen käsittelyssä!
     
  13. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Ei se tuon kummempaa ole,siitä vaan kokeilemaan.:DJos on oikeasti laadukkaat materiaalit jotka istuu hyvin ilman muokkausta niin kyllä tuo onnistuu amatööriltäkin.Hintoihin se vaan tulee tuokin kun tilailet rapakon takaa kaikki pehmusteet ja muut tarvikkeet päällysteen lisäksi merkkikohtaisesti valmiiksi tehtynä.:cool:
     
  14. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Sori mut en aloittanut vertailuja.
    Mut kun sulla on ammattitaitoa niin mikä on paras aloitus- ja lopetus onpeleelle? Entäs mitä käyttäisit autossa terenauhana? Mitäs eroa on sillä sohvan kankaalla tai nahalla verrattuna autoon tulevilla?
    Ja tiedät millaisia neuloja käytetään mihinkäkin....
    Et se siitä pas...
     
  15. matti R

    matti R 3rd gear

Kerro tästä muillekin!