LS koneita joka autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopyCa, 15.2.2022.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Olen katsellut USAn rakentajia ja näyttäis olevan suosituin kone autoon kuin autoon.
    Motor Trend TVn eri ohjelmissa ja huippu rakentajan Kindig'in autoihin näkyy olevan perus juttu. Eri Caddyihinkin, alkaen '50 luvulta, näkyi saavan sopivia oljypohjia swappiin.
    https://www.kindigit.com/gallery/

    Ja hyvä konehan se on - GMn paras V8. Niin kadulle kuin kisaan. Puikkokone on yhä race Corvetessa ja V-sarjan Caddyissä "SE" ainut jolla pärjää.

    Mussen "Flat Crank" Coyote antaa paremmat soundit mutta ei ehdi puikkokoneelle. Ja hinta suolainen.


    Wanha sanonta pätee yhä "If it's not broke don't fix it!"
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Se on tämän päivän sbc
     
    Gary Grand ja laujok tykkäävät tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Äänimaailmaahan voi korjata paremmaksi 180 asteen pakosarjoilla, jos konehuoneessa ja koneen alla tilaa riittää.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Ei pidä paikkaansa.GM:n paras kone on Chevrolet 454.Ei tarvita enempää eikä vähempää.
    Vaihteistona Power Glide ja autossa pitää olla X-runko.
     
    Muokattu: 15.2.2022
    teippi-mikko, Fastback, Seevu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Letukka on aina mennyt riskillä. Muilla merkeillä oli sentään tarjolla joitakin koneita, joissa venttiili ei voi osua mäntään.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No aika kaukaa lähdit hakemaan! :D

    Meinaatko että venttiilin mahdollinen osuminen mäntään on kansiventtiilimoottorin suunnittelussa suurimpia riskejä? :odeek:
     
  7. Keme

    Keme Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu. Ihan normaaleja keskusteluaiheita HD ukkojen kokoontumisajoissa.
     
    teippi-mikko tykkää tästä.
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Semmonen 2000 jälkeen tehty etuvetov8Impala olisi hyvä donor erään pienen takavetoisen Italialaisen ja myös Puolassa lisenssillä valmistetun vaunun swappiin. Pikkuisen joutuisi rapakaaria levittämään, mut keulinta olisi melko varmaa. 126 Fiat siis.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Saisikos semmoisesta etuvetopaketista tehtyä jonkun nelivetoisen leikkikalun, kun kääntäisi sen vaan pitkittäin ja vetoakselit toimisi kardaaneina. Jonkun tasauspyörästön lukon jos vielä saisi sovellettua, visko tai torsen tyyppisen. :eek::D
     
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    LS on uusi pikkulohkoleetukka. Sellaisen käyttö swapeissa on syvä osoitus vakavasta mielikuvitusvajeesta.
     
    Fat-Mike, Fastback, MJF ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Fiat 126 mainittu. Kyseisen vaunun omistaneena luulen että ihan kamalaa vääntöä ei tarvi että keulii. Talvella ajaessa oli helppo ottaa puskurista kii ja nostaa keula ilmaan ja siirtää sivusuunnassa jos puski hankeen ja jäi keula kiinni. Ja puski muuten helposti kun lumipöpperössäkään tai sohjossa ei teho oikein riittänyt että kaasulla lähtis sladiin. Kytkintä vilauttamalla sopivasti sai lähtemään poikittain. Tykkäsin kyllä muuten siitä kääpiöautosta ja talliin mahtuisi jos hyvä löytyisi kohtuuhintaan. Niitä on kai jokunen saatu aikoinaan katastettua fiat 127 903cc turbotetulle koneelle. Ostin uusia osia aikoinaan siltä yheltä TM toimittajalta jolla yks semmonen turbo oli. Se oli muutamaan vuoteen ajanu uudella semmoisella niin paljon kilometrejä että asentajatkin tuli kattomaan kun haki pois että kuka hullu sillä niin paljon on ajanut. Ja se Jommi Öunapp ajoi ralliakin fiat 126 autolla. Anteeksi offtopic.
     
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Siltä toimittajalta saa edelleenkin niitä osia...

    Onhan noita pikkulohkoja 126:een maailmalla laitettu, ja takamoottori-500:een Ferrarin V8.

    Offtopiccia edelleenkin, kun ei ole LS.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mulla on ollut 2 kpl 126 muttei yhtään koneen vaihtoa. Vielä.
     
  15. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ls kone kun säädöissään jne nii todella huoleton peli ja ekan kun laitoin niin päätin että seuraavaankin autoon tulee kyllä vastaava kone :)

    Ja tulihan tuohon mutta toki pienempi mitä tossa mun camarossa oli mut itsellä ei niillä tehoilla oikeestaan niin väliä edes ole :)
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  17. laujok

    laujok 3rd gear

    Richard Holdener ja Matt Happel (Sloppy Mechanics) ovat tehneet vähä kaikennäköstä noilla LS-koneilla. Mut ne koneethan on ihan paskoja (ei niil mitää tee) :odcool:
     
  18. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Olen odottanut että joku tekisi plug-in LS swap'in SL ja S sarjan Mersuihin! Olisi "elämän pituinen" bisnes jollekin.
    SL hinnat matalat kone vikaisina, ja muutenkin. Olisi tyylikäs auto LS + GM lodjulla, auto tai keppi boxi.
    S sarjan edustus Mebat samoin. Se olisi helpompi swappi keppilaatikolla kun 6-koneisia aihioita saa manuaalina. Olis polkimet valmiina.

    Sitten vielä kunnon hammastanko ohjaus sähkotehostajalla!
     
    teippi-mikko, Gary Grand ja laujok tykkäävät tästä.
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ne ole paskoja ollenkaan. Niinku ei pikkulohko letukkakaan. Monia hyviä puolia molemmissa. Ainoastaan äärimmäisen tylsiä.
     
    Seevu, Gary Grand ja puna niska tykkäävät tästä.
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Moni sanoo että pikkuletukka tai lässy on tylsä moottorivaihtoehto. Usein nämä kommentoijat ei oo vaihtanu mottia mihinkään. Mutta JOS vaihtaisivat niin ei kyl käyttäis mitään tylsää mottia. Toki edellinen kirjoittaja lienee vaihtanut ties mitä, mutta noin yleisesti.
     
    Seevu, Gary Grand ja Isamu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!