LS koneita joka autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja TopyCa, 15.2.2022.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eli siis Holleyn moottorinohjain ei pelaa GM:n trukkipuolien kanssa?

    Hm. Onkohan joku vanha softa sitten ollut ja muillakin samoja ongelmia vastaavan Holleyn kanssa?
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    JZ:llakin on nykyään hirveän kova maine ja kysyntä, niin ne on hirveän hintaisia. Ja uusia ei tietysti tehdä.

    Mikäs konemalli sinulla on tuo harvinaisempi?
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    > Minkälaiseen ladaan meinasit tuollasen nykytekniikan laittaa? <

    No vaikka toiseen näistä, tai molempiin (haave elää yhä...);

    1. '59 Caddy + 'tomaatti
    2. '72-up 350SL - 560SL (pikkupuskureilla). LS + manuaali.

    PS. Ostetaan; Siisti '59, mikä vaan korimalli, "väärä" ja rikkonainen kone/laatikko OK.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  4. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead



    Voisin luopua joutilaista 853 kansista jos joku foordimies tahtoo lisätä tylsyyttä moottoriinsa :cool:
     
  5. puna niska

    puna niska Gearhead

    On tää herkullista luettavaa.
    Joo on itsellekin ei sytytä LS tietyn ikäisissä koneruumissa.
    Esim Volvo nimimerkin blaaserisssa ls on pelkästään järkevää.
    Mutta joku vanhempi romu niin se muovi imusarja jo ketuttaa.
    Mutta jos joku veivaa 60 luvun tai vanhemmalla härpättimellä enemmän niin ymmärrän täysin.
    Yleisen konseksen nimessä haluan todeta että itselleen näitä tehdään.jos se korkealle laulava iso kasi semi järkevältä kulutuksella on se juttu niin miksei.
    Itse tykkään vanhoista autoista vanhoilla moottoreilla ja vanhojen autojen ajo ominaisuuksilla(paskoilla).
     
    kuula tykkää tästä.
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Jos ulkonäko on tärkeää Viby Racing'in Aulis Eskilstuunassa valaa upeita X-Ram TB imusarjoja asevelihintaan :)
    Itselle toimivuus ja edullisuus riittää. OEM on silloin yleensä paras.
     
  7. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Joku täällä ls:än laittoa ladaan kyseli :rolleyes:

     
    Gary Grand tykkää tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ja noihin LS/Hemeihin löytyy todella monia kaasari/tunnelram yms imusarjoja jos ei muovi-imusarjat innosta :)
    Tai sit vaan laittaa Rootsin niskaan.
     
    Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  9. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Värinsä puolesta tehty ens kesän blacklistiä ajatellen. Puolan poika kuullut että lässyllä pärjää täällä suomessakin.

    Sen verran täytyy kyllä moitetta antaa mokomalle LS kikkareelle että kaikissa ihan perus kunnostus osissa on hintakerroin vanhanliiton motteihin nähden viripalikoista puhumattakaan. Tuokin videolla näkyvä MSD imusarja on 1500e osa kuluineen jos sellaista kaipaa.
     
  10. puna niska

    puna niska Gearhead

    Tässä ollaan makuasioden äärellä.
    Se muovi imari ei toimi minulle.
    Pointti on ehkä minun kohdalla enempi siinä että pidän "vanhasta" raudasta.
    Ja jos joku laittaa tuoretta tekniikka omaan kulkineensa niin all fine by me.
    Yllättävää että asia herättää näinkin voimakaita mielipiteitä,kun kuitenkin ollaan hot roddausen ydin alueella.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  11. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Odota vaan aikaa kun sähköautoja rupeaa saamaan purkamoilta :rotfl:
     
    puna niska tykkää tästä.
  12. puna niska

    puna niska Gearhead

    No sekin on auton tai jonkin kulkuneuvon rakentamista.
    Minkä koen positiivisena että joku ropaa jotain koska yleisesti ottaen tämä taiteen laji on häviämässä.
     
    Gary Grand, kerkko, hantta ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Voi vittu, tarttee heittää tää romulariin ja laittaa lässy

    [​IMG]
     
    Dataviilaaja, Gary Grand, -71 MoPar ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Veikkaan että noiden venttiilikoppien hinnalla saa jo lässyn ja tublaturbot ja +1000hp :D
    PS vitsi.
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hehe venttiilikopat.
     
    Kalu, Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  16. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Moottorina ei harvinainen mutta rakentelu kohteena on. 2NZ-FE eli siis alkupään yariksen 1.3. Yläkerta on sama kuin 1.5litraisessa 1NZ moottorrissa joita sentäs maailmalla on viritelty ja mäntiäkin pystyy hyödyntämään. Litra ero tehty iskulla minkä takia lohko on matalampi. Tällämän hetkisen moottorin suurin dynotettu teho muistaakseni 330 ahtoohjauksen oireillessa ei paine noussu kuin vajaa 2bar. 2.6bar olen ajanut. Hauskimman valinnasta tekee että että aina kun pelli on jossain varikolla auki niin juuri kukaan jolle rakennelma ei ole ennestään tuttu ei tunnista moottoria. Nämä ovat aika halpoja, tarjontaa paljon ja kysyntää vähän. moottori kuuluu niihin toyotalaisiin mitä ei vakiona saa hajalle kuin ilman öljyä ajamalla. Huonona puolena että suoraan sopivaa takavetovaihteistoa ei ole.
     
    Isamu tykkää tästä.
  17. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Eihän se mootorin ohjaimen vika ole vaan säätäjän, kun sieltä säätää oikean latausajan kyseisille puolille niin ei siinä mitää ongelmaa ole. Ne puolat tekee saman vaikka sen yli pitkän latausajan pistää motecilla tai saanee sen vakio ecuunkin ohjelmoitua.
     
  18. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Näinpä, ei se moottorinohjaimen vika tosiaankaan ole.

    Taitaa olla reilu 10 vuotta sitten kun pidin LS-moottoreiden säätökoulutusta Kouvolan kupeessa Vetteharrastajille ja muillekin joilla oli LS-moottori autossaan. Muistan kun totesin sytkäpuolen puola-osiossa että en tiedä näistä parametreista mitään joten suosittelen ettette muuta niitä mitenkään.

    Koulutuksen jälkeen eräs harrastaja kävi kertomassa niistä puolien parametreista ja mihin ne vaikuttavat. Kiitin tiedosta ja vastasin että näillä näkymin vakioarvoilla mennään.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin joo, olikos tämä kone siinä kanttikoppa-carinassa?
    Toyo-kerhon vanhalla foorumilla oli juttua?
     
  20. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Juuri se
     
    toyopet tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!